تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802904247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به رتبه علمی ۱۵ جهان صعود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ایران به رتبه علمی ۱۵ جهان صعود کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از صعود علمی ایران به مرتبه ۱۵ جهان خبر داد و گفت: رئیس جمهور تاکید دارند که پژوهش نیازمند محیطی امن و آرام است.هدف ما نیز در پژوهش چاپ کتاب نیست بلکه پژوهش باید به تولید ثروت منجر شود. به گزارش نامه نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اصغر پیوندی با اشاره به صعود علمی ایران به مرتبه 15 جهان و تاکید رئیس جمهور برای فراهم کردن محیطی امن و آرام برای پژوهش‌های کشور، اظهار داشت: بر اساس اعلام سایت‌های رسمی علمی دنیا در 15 سال گذشته، ایران پیشرفت سریعی را در تولید علم داشته است به طوری که در سال 1998 رتبه علمی ما در دنیا 52 بوده که این رقم در سال 2011 به 19 رسیده و در سال 2012 به حدود 16 ارتقاء یافته است و اکنون اسکوپوس اعلام می‌کند که رتبه علمی ما در دنیا 15 است.


پیوندی افزود: این در حالی است که 14.58 درصد تولید علم در کشور مربوط به گروه پزشکی است و گروه مهندسی با 11 درصد در رتبه بعدی قرار دارد که این مسئله نشان می‌دهد گروه پزشکی با تلاش زیاد به این جایگاه رسیده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه در نظام سلامت باید همه کارها بر اساس پژوهش دنبال شود، ادامه داد: حتی رئیس جمهوری نیز بر این نکته تاکید دارد که پژوهش نیازمند محیطی امن و آرام است و امیدواریم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فضایی مناسب برای پژوهشگران ایجاد کنیم چرا که پژوهش مختص یک هفته نیست و باید در طول سال به طور مستمر به آن اهمیت داد.


وی افزود: اگر قرار باشد تحولی در نظام سلامت رخ دهد کلید آن در دست پژوهش است و با پژوهش می‌توان قفل بسته را باز کرد، در عین حال نباید فراموش کرد که هدف ما در پژوهش اندوختن مقالات و چاپ کتاب نیست بلکه پژوهش باید به تولید ثروت و رفاه منجر شده و نیازهای جامعه را برطرف کند. غیر از بعد کمی باید به کیفیت هم اهمیت داد چرا که با افزایش کیفیت پژوهش، کارها کاربردی‌تر می‌شود.


ضعف ارتباط اندک دانشگاه با صنعت


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتباط اندک دانشگاه با صنعت را یکی از نقاط ضعف برشمرد و گفت: باید بتوانیم با صنعت ارتباط منطقی برقرار کنیم چرا که برخی موارد فقط در تولید مقاله و چاپ کتاب نباید وارد شد.


کاهش 30 درصدی بودجه پژوهشی و مراکز تحقیقاتی


وی افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد پارک فن‌آوری سلامت و مرکز حمایت از پژوهشگران را راهکاری برای برداشتن بار از دوش پژوهشگران عنوان کرد و افزود: متأسفانه امسال بودجه پژوهشی و مراکز تحقیقاتی 25 تا 30 درصد کاهش یافته است در حالی که 70 درصد بودجه در این مراکز برای کارهای پشتیبانی مانند حقوق اعضای هیئت علمی و هزینه‌های جاری صرف می‌شود و اگر این بودجه تأمین نشود روند رو به رشد نخواهیم داشت و امیدواریم با مساعدت وزیر بهداشت این مشکل برطرف شود.


پیوندی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال حاضر 61 مرکز تحقیقاتی، 1300 پژوهشگر، 7 شرکت دانش‌بنیان، 3 پژوهشکده و یک مرکز رشد دارویی در زمینه کارهای پژوهشی دارد.




1392/10/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن