تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820723579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعيد فائقي: اين آيين‌نامه با روح المپيك، اخلاق و دموكراسي مغايرت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سعيد فائقي: اين آيين‌نامه با روح المپيك، اخلاق و دموكراسي مغايرت دارد
معاون اسبق سازمان تربيت بدني مي‌گويد با آيين‌نامه‌اي كه نوشته‌اند مي‌خواهند انتخابات كميته المپيك را مهندسي كنند كه اين به دور از جوانمردي و اخلاق است.

سعيد فائقي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: اساسنامه را طوري تنظيم كرده بودند كه دست رقبا را ببندند. در بحث فدراسيون‌ها آمده است كه رييس فدراسيون و در غياب او نماينده منتخب هيات رييسه فدراسيون مي‌تواند در انتخابات شركت كند كه اين نماينده مي‌تواند حتي عضو يك روزه‌ي هيات رييسه باشد. حالا با توجه به اينكه مي‌گويند «كساني حق شركت در انتخابات و كانديداتوري را دارند كه حداقل شش ماه از حضور آنها در رياست يا هيات رييسه فدراسيون‌ها گذشته باشد» رييس فدراسيون از شش ماه قبل از كجا بايد بداند كه در روز انتخابات نمي‌تواند شركت كند و نماينده‌اش بايد سابقه بيش از شش ماه داشته باشد.

وي ادامه داد: پس اين نشان مي‌دهد آيين‌نامه‌اي كه نوشته شده مهندسي شده است. يعني اينكه رييس فدراسيوني كه شب قبل از انتخابات آنفولانزا گرفت از شش ماه قبل بايد فكر اين را مي‌كرد كه قرار است شش بعد آنفولانزا بگيرد و بايد يك نفر را به عنوان نماينده انتخاب مي‌كرد؟

فائقي همچنين گفت: متاسفانه اين مسائل در ورزش كه در آن اخلاق حرف اول را مي‌زند و همه به دنبال جوانمردي هستند درست مقابل جوانمردي قرار دارد. بازي جوانمردانه اين است كه با حريف منصفانه برخورد شود اما با اين كار دارند دست و پاي حريف خود را مي‌بندند و آن را به آب مي‌اندازند و مي‌گويند شنا كن! اين آيين‌نامه با روح المپيك، روح منشور المپيك، اخلاق و دموكراسي مغايرت دارد.

فائقي با اشاره به اصلاح آيين‌نامه در نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك تصريح كرد: هرچقدر به انتخابات نزديك مي‌شويم، بندهايي را به آيين‌نامه اضافه مي‌كنند، حالا اين سوال را دارم مگر براي اولين بار است انتخابات برگزار مي‌شود كه آيين‌نامه را اصلاح مي‌كنند؟ البته اسم كاري كه انجام دادند را بخواهيم "اصلاح آيين‌نامه" بگذاريم كه در اساسنامه نيست اما اگر "تهيه آيين‌نامه" باشد در يكي از بندهاي اساسنامه آمده كه هيات اجرايي مي‌تواند آن را تهيه كند. البته در اينجا باز هم سوال پيش مي‌آيد كه يعني ما در اين همه سال آيين‌نامه‌اي نداشتيم و حالا يادمان افتاده آن را تهيه‌كنيم؟ بنابراين معلوم است هدف مهندسي انتخابات بوده كه اين كار درست نيست و با اساسنامه جديد هم همخواني ندارد.

معاون اسبق سازمان تربيت بدني اظهار كرد: از طرفي با اين كار خودزني مي‌كنيم چراكه يكي از افراد نامه‌اي به IOC ارسال كند مبني بر اينكه چه اتفاقاتي در حال رخ دادن استT در اين صورت باز هم بايد مسير تعليق را طي كنيم.

وي با بيان اينكه اين اقدامات صدمات زيادي را به ورزش وارد مي‌كند، تصريح كرد: هنوز مديريت ورزش مشخص نيست و برگزاري انتخابات را به امروز و فردا مي‌اندازيم كه با اين كار زمان را از دست مي‌دهيم زيرا سال آينده بازي‌هاي آسيايي را پيش رو داريم اما هنوز برنامه‌ريزي انجام نداده‌ايم. يك سال و اندي از المپيك گذشته اما از قهرمانان خود خبر نداريم كه اين موارد صدمات زيادي را به ورزش وارد مي‌كند.

فائقي در پايان گفت: تاسف مي‌خورم كه هر روز از ورزش كه نماد آن اخلاق است. دور مي‌شويم و وقتي مي‌بينيم در بالاترين سطح مديريت ورزش بازي جوانمردانه رعايت نمي‌شود از تماشاگر يا بازيكن ديگر چه انتظاري داريم. در اين شرايط آنها مي‌گويند اول مسوولان خودشان را درست كنند بنابراين ما هر روز داريم از عدالت و اخلاق دور مي‌شويم.

انتهاي پيام

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن