تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819354579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوشنويس از روح خود الهام مي‌گيرد/هنرمند براي ادامه فعاليت هنري خود به انگيزه نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خوشنويس از روح خود الهام مي‌گيرد/هنرمند براي ادامه فعاليت هنري خود به انگيزه نياز دارد
همدان - خبرگزاري مهر: يك هنرمند خوشنويس همداني با بيان اينكه هنرمند خوشنويس از روح خود الهام مي‌گيرد، گفت: هنرمند براي ادامه فعاليت هنري خود به انگيزه نياز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خوشنويسي از جمله هنرهايي است كه هنرمند آن براي خلق يك اثر از روح خود الهام مي‌گيرد و اثري عرفاني و ماندگار مي‌آفريند.

خوشنويسي تقريبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم مي‌خورد اما در مشرق زمين و به‌ ويژه در سرزمين‌هاي اسلامي و ايران در قله هنرهاي بصري واقع است به طوري كه خوشنويسي اسلامي و بيش از آن خوشنويسي ايراني تعادلي است حيرت‌انگيز ميان تمامي اجزا و عناصر تشكيل دهنده آن.

تعادل ميان مفيد و مورد مصرف بودن از يك سو و پويايي و تغيير شكل يابندگي آن از سوي ديگر به نحوي كه تعادل ميان قالب و محتوا با آراستگي و ملايمت تام و تمام شكل مناسب را براي معاني مختلف فراهم مي آورد.

ميرجمال‌الدين جلالي هنرمندي است كه سال‌ها در اين هنر، قلم فرسايي كرده و تجارب بسيار آموخته است.

جلالي در گفتگو با مهر كه در سال 1364 موفق به اخذ درجه ممتازي از انجمن خوشنويسان ايران شده و زير نظر استاداني چون استاد ساعتچي و خروش خوشنويسي آموخته است، افزود: بعد از اينكه از آموش و پرورش بازنشسته شدم به همدان آمديم و چند سالي است كه در اين شهر زندگي ميكنم.

وي كه در كنار خوشنويسي به آموزش نقاشي با رنگ روغن نيز مي پردازد در مورد آثار هنري خويش اظهار داشت: به طور خلاصه تا كنون سه بار قرآن كريم را با خط نستعليق تحرير كرده‌ام.

وي گفت: يكبار آن با ترجمه دكتر الهي قمشه‌اي در ابعاد 50 در 35 رو كاغذ گلاسه كار كردم كه در سال 1376 به مناسبت روز معلم از طرف معلمان نمونه كشوري به رييس جهمور وقت اهدا شد و سپس اين اثر به عنوان اثر ملي ثبت شده به موزه رياست جمهوري انتقال يافت و هم اكنون نيز در اين موزه نگهداري مي‌شود.

جلالي ادامه داد: قرآن دوم به قلم خفي و به خط احمد ني‌ريزي بود و سومين قرآن به همراه ترجمه كامل آن به صورت صد و بيست پاره به چاپ رسيد و در گالري شخصي بنده موجود است.

وي گفت: سال 76 نيز كتابت نسخه ژولمول كه نسخه كامل شاهنامه است را آغاز كردم كه اين كار به مدت چهار سال به طول انجاميد و اين كتاب هشت جلدي با بيش از 64 هزار بيت در ابعاد 35 در 50 روي كاغذ گلاسه نوشته شد و اين اثر نيز هم‌اكنون در گالري موجود است.

اين استاد برجسته خوشنويسي همدان ادامه داد: اسرارنامه عطار نيشابوري، آثار باباطاهر عريان، ديوان هاتف اصفهاني، رباعيات خيام و...از ديگر آثاري است كه تاكنون تحرير كرده ام اما مهم‌ترين اثري كه در اين مدت تحرير نموده‌ام كتاب كليات سعدي است كه بوستان، گلستان، رباعيات، غزليات و... را شامل مي‌شود.

وي با بيان اينكه بايد به هنرمندان بها داده شود و حمايت از آن‌ها فقط كلامي نباشد، تاكيد كرد: اگر هنرمند آرامش نداشته باشد نمي‌تواند كار كند.

جلالي گفت: دولت بايد هنرمندان به خصوص هنرمندان گمنام را شناسايي كرده و بدون هيچ‌گونه حب و بغضي با آنان همراه شود.

وي تاكيد كرد: هنرمند براي ادامه فعاليت هنري خود به انگيزه نياز دارد و مسئولان مي‌توانند در اين زمينه راه گشا باشند.

كد خبر: 2193241

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۶:۵۹

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن