تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011723




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش وزارت نفت به تجمع بازنشستگان آباداني منازل سازماني غيرقابل واگذاري است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: واكنش وزارت نفت به تجمع بازنشستگان آباداني منازل سازماني غيرقابل واگذاري است
بازنشستگان شركت پالايش نفت آبادان با تجمع غيرقانوني در مقابل ساختمان وزارت نفت ادعاهاي غيرمنطقي خود را درباره تصرف منازل سازماني وزارت نفت، دريافت وام از بيت‌المال و بخشودگي مال الاجاره مطرح كرده‌اند.
به گزارش شركت ملي پالايش و پخش، كاركناني كه با افتخار به بازنشستگي نائل مي‌شوند، بر اساس مقررات صنعت نفت مي‌بايست پس از سه ماه، منزل اماني شركت را تخليه كرده و تحويل دهند تا اين منازل به افراد شاغل واجد شرايط ديگري واگذار شود، اين در حالي است كه از سال 1390 حدود 200 باب منزل سازماني در تصرف افراد بازنشسته قرار گرفته و اين افراد ادعا كرده‌اند بايد اين منازل به آن‌ها از طريق فروش واگذار شود.
بر اساس اين ادعا، جلسات متعددي براي بررسي اين موضوع برگزار شد، اما با فروش اين منازل موافقت نشد.
به همين منظور وزارت نفت بارها با مساعدت فراوان اعلام كرد كه در صورت تخليه منازل، از بخشودگي مال‌الاجاره تا سقف 20 درصد برخوردار خواهند شد، به همين علت تعداد زيادي از آن‌ها استقبال كردند، اما 92 منزل كماكان در اختيار ساير بازنشستگان قرار داشت.
در فروردين امسال اين گروه 92نفره با تجمع غيرقانوني خود در مقابل وزارت نفت ادعاهايي را مطرح كردند كه در نهايت وزير نفت وقت به منظور مساعدت، دستور پرداخت سيصد ميليون ريال وام رهن مسكن از طريق صندوق بازنشستگي نفت را صادر كرد.
اين موضوع محقق و به تعداد 92 نفر اين وام پرداخت شد، اما مجدداً اين افراد عنوان كردند مبالغ اجاره بهاي زمان تصرف منازل نيز به آن‌ها مسترد شود.
اصغر احمدي، مدير اداري و آموزش شركت پالايش نفت آبادان در اين باره به شانا گفت: به درخواست دولت قرار شد تعدادي ديگر از منازل قديمي كارگري كه به سبب قدمت آن براي شركت هزينه‌بردار بود نيز به ساكنان آن‌ها فروخته شود كه اين كار نيز انجام شد. وي ادامه داد: در مقاطع بعدي وزارت نفت با واگذاري منازل بزرگ (با كيفيت بالا) اين شركت كه در مناطق مرفه شهر آبادان واقع شده بود، مخالفت كرد، چراكه كاركنان و كارشناسان جديدالاستخدامي كه قرار است به صنعت نفت و كشور در خطه آبادان خدمت كنند، وجود منزل سازماني مطلوب ايجاد انگيزه خواهد كرد. وي درباره آخرين تصميم‌گيري وزارت نفت براي منازل و افراد متحصن نيز گفت: هم‌اكنون تعداد 4 واحد مسكوني در تصرف بازنشستگان باقي مانده كه در مورد اين تعداد بخشودگي مال‌الاجاره محقق نخواهد شد.احمدي تصريح كرد: منازل سازماني باقيمانده در اختيار شركت به هيچ عنوان واگذار نخواهد شد.

در ۸ ماه نخست امسال
هند 82/5 ميليون تن نفت از ايران وارد كرد
به گزارش پايگاه اينترنتي اينديا تايمز، راجيا سابها، از مقامات وزارت نفت و گاز طبيعي هند گفت: هند در 8 ماهه ابتدايي سال مالي جاري(برابر با 8 ماه نخست سال 92)، 82/5 ميليون تن نفت خام از ايران وارد كرده است.
واردات نفت هند از ايران در بازه زماني آوريل تا نوامبر، تنها اندكي بيش از نصف 11 ميليون تني بوده است كه قرار بود در سال مالي جاري وارد شود. سابها گفت: هند در سال 13-2012، 14/13 ميليون تن نفت خام از ايران وارد كرده در حالي كه اين رقم در سال پيش از آن 11/18 ميليون تن بود. هند از سال گذشته تاكنون و پس از وضع تحريم‌هاي امريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران، خريد نفت خود از اين كشور را كاهش داده است. ماه گذشته، دولت امريكا، معافيت هند از تحريم‌ها عليه ايران را براي شش ماه ديگر تمديد كرد. چين و كره جنوبي از ديگر كشورهايي بودند كه مشمول تمديد معافيت از تحريم‌ها قرار گرفتند. اين مقام هندي گفت: در سال 11-2010، هند 50/18 ميليون تن نفت از ايران خريداري كرد.

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن