تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكيل گروه زيبايي‌شناسي هنري در حوزه صنايع دستي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تشكيل گروه زيبايي‌شناسي هنري در حوزه صنايع دستي
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از راه اندازي گروه زيبايي‌شناسي هنري در حوزه صنايع‌دستي با همكاري پژوهشگران و اساتيد پيشكسوت رشته‌هاي گوناگون هنري خبر داد.


به گزارش حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، بهمن نامور مطلق در مراسم تجليل از پژوهشگران با اشاره به ارزش آثار هنري و صنايع دستي گفت: آنچه باعث ارزش يافتن صنايع دستي مي شود اين است كه صنايع دستي و هنرهاي سنتي توسط افراد هنرمندي خلق مي شود كه به علاقه فراوان و از سر عشق و علاقه نسبت به خلق اين آثار مي‌پردازند.

وي افزود: اين كه يك اثر هنري ارزش پيدا مي كند به تنها به خاطر حس نوستالوژيك آن نيست بلكه به خاطر اين است كه اين اثر هنري زيبا توسط يك انسان خلق شده نه يك ماشين.

وي با بيان اينكه اثرهنري كه توسط انسان خلق مي شود داراي ارزش و اعتبار فراواني است ادامه داد: صنايع دستي و هنرهاي سنتي از آنجائي كه محصول سرپنجه هاي هنرمندانه انسان است ارزش فراواني مي يابد و در اين جاست كه تفاوت كار انسان با ماشين مشخص مي‌شود.

وي ادامه داد: به عنوان مثال يك فرش دست بافت بيش از ده ها فرش ماشيني ارزش دارد چراكه اين فرش توسط افرادي هنرمند و عاشق توليد شده و تار پود اين فرش از جنس هنر است.

معاون صنايع دستي كشور در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به اينكه همه بايد به موضوع زيبا شناسي در هنر هاي سنتي و صنايع دستي توجه كنند افزود: منزلت صنايع دستي زماني آشكار مي شود كه منزلت و ارزش هنري صنايع دستي مشخص شود.

وي خاطر نشان كرد: به طور حتم محصولات هنري كه توسط انسان هاي هنرمند خلق مي شود به مراتب ارزش و اعتبار بيشتري نسبت به آثاري دارد كه توسط ماشين خلق مي‌شود.

وي از فعالان، پيشكشوتان و پژوهشگران حوزه صنايع دستي خواست تا در راه اندازي گروه زيبا شناسي هنري در صنايع دستي به اين معاونت كمك كنند.

در اين مراسم هم چنين دكتر پرتوي مدرس دانشگاه هنر در سخناني به تشريح روش ها و شيوه هاي پژوهش در صنايع دستي پرداخت.

در ادامه اين مراسم نيز تعدادي از اساتيد، پيشكسوتان و پژوهشگران صنايع دستي به بيان ديدگاه هاي خود پرداخته و در پايان نيز از پژوهشگران و پيشكسوتان صنايع دستي تجليل شدند.

انتهاي پيام/ اس

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن