تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820349229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبايد به افراط‌گري مجال حركت دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نبايد به افراط‌گري مجال حركت دهيم


رئيس جمهوري در جلسه ديروز هيأت دولت ضمن تبريك به حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي‌منش در كسب رأي اعتماد براي استانداري قم، با برشمردن ويژگي هاي منحصر به فرد اين استان گفت: قم بزرگترين مركز نشر آثار و معارف اسلام و تشيع در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با اشاره به نقش تعيين كننده و جايگاه والاي قم در فرهنگ ديني، سياسي و اجتماعي كشور گفت: وجود آستان مقدس حضرت معصومه (س) به عنوان ملجأ شيعيان و مسلمانان جهان، فعاليتِ پر افتخار بزرگترين حوزه علميه شيعه جهان، حضور مراجع عظام تقليد و برخورداري از مردمي انقلابي و متدين، چنين جايگاه ويژه و مهمي را براي قم رقم زده است.

رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي هم به رفعت جايگاه قم كمك كرده است، گفت: درپرتو انقلاب اسلامي، ماهيت اجتماعي وسياسي حوزه كه تقريبا از جامعه مخفي بود، آشكارتر شد و نام قم بيش از پيش متجلي شده و جايگاه سياسي مهمي در دنيا پيدا كرد.

دكتر روحاني با بيان اين كه نقش مردم قم و به ويژه زنان اين شهر در شكل گيري انقلاب اسلامي فوق العاده و بسيار تاثيرگذار بوده كه كمتر مورد اعتنا قرار گرفته است، گفت: مردم قم و از جمله زنان شجاع اين شهر در سال‌هاي 42، 56و57به ويژه در قيام پانزده خرداد 42در قم نقش بسيار مهمي در نهضت اسلامي داشتند و بدون اغراق پيشتاز اين مسير بوده‌اند.

رئيس جمهوري افزود: امروز هم حوزه علميه قم بزرگترين مركز نشر آثار اسلام و تشيع و مهمترين مرجعِ دانش فقه و اصول، تفسير، كلام و فلسفه و ساير علوم اسلامي است؛ به گونه اي كه هيچ مركزي را در دنيا به اين جامعيت نداريم.

حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني با تاكيد بر اين نكات، استاندار جديد قم را به توجه كامل به همه اين ويژگي‌ها و برقراري ارتباط مناسب با مراجع بزرگوار، علما و فضلا توصيه نمود و افزود: مراجع عظام تقليد تنها مرجع امور فقهي مردم نيستند بلكه مورد رجوع مردم در همه امور هستند و خواست مردم متوجه آنان است، بنابراين بايستي به گونه اي تدبير شود كه امكان آگاهي از ديدگاه ارزشمند آنان، مسائل و رهنمودهايي كه اعلام مي كنند فراهم شود.

رئيس جمهوري با تاكيد برعايت اعتدال و عقلانيت واقعي توصيه كرد كه امروز بايد جامعه به سمت آرامش واقعي سوق پيدا كند و مجالي براي حركت هاي افراطي نباشد.

دكتر روحاني ضمن گراميداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و تبريك به حوزويان و دانشگاهيان و اظهار اميدواري براي نزديكي بيشتر اين دو نهاد و قشر تاثير گذار گفت: وحدت حوزه و دانشگاه يكي از اهداف ملي ما و تاثيرگذار در آينده كشور و استقلال و وحدت ملي است.

رئيس جمهوري با اداي احترام به شهيد مفتح گفت : ايشان از ثمرات حوزه علميه بود و نقش مهمي در اوج گيري انقلاب اسلامي و به ويژه ارتباط حوزه و دانشگاه داشت و شهادت ايشان در دانشگاه، نقطه عطفي در حركت وحدت حوزه و دانشگاه محسوب مي شود.

در اين جلسه همچنين با تصويب هيات وزيران محمد صادق صالحي منش به عنوان استاندار قم انتخاب شد.بنابراين گزارش استاندار30 استان از 31 استان كشور انتخاب شده اند و تنها استاندار خراسان رضوي باقي مانده است.

خبر ديگر اينكه نيره پيروزبخت به پيشنهاد معاون اجرايي رئيس جمهوري، رئيس سازمان استاندارد شد.وي پيشتر مدير كل دفتر ارزيابي كيفيت كالاهاي صادراتي و وارداتي اين سازمان استاندارد بوده است.

بنا بر اين گزارش،دكتر محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت ديروز در پايان جلسه هيات وزيران در جمع خبرنگاران با بيان اينكه دولت 3 هزار ميليارد ريال براي تثبيت قيمت محصولات لبني اختصاص داده است،گفت: قيمت محصولات‌لبني افزايش نخواهد يافت،

به گفته وي اين يارانه تا پايان سال 93 به دامداران و كارخانجات پرداخت مي شود تا با با تأمين منابع آن توسط معاونت برنامه‌ريزي رياست جمهوري، هم از افزايش قيمت شير و محصولات لبني جلوگيري شود و هم دامداران متضرر نشوند.

نوبخت گفت : دولت در سال 93 بيش از صد در صد كاهش نرخ تورم را پيگيري كرده و سياست‌ها را بر اساس آن تنظيم مي كند.

وي همچنين خبر داد كه در آستانه روز وحدت حوزه و دانشگاه پيشنهاد شد براي وحدت بيشتر حوزه و دانشگاه كارگروه ويژه‌اي از سوي دولت تعيين شود.

سخنگوي دولت همچنين با اشاره به گزارش محمد جواد ظريف وزير امور خارجه به هيات دولت دراين جلسه اعلام كرد: اروپايي ها براي اجراي زودتر از موعد توافقات اعلام آمادگي كردند.

به گفته وي، ظريف در اين جلسه با اشاره به اخبار منتشر شده درباره طرح هاي مطرح در مجلس براي فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرده است كه اگر مجلس طرحي را تصويب كند، اجرا مي كنيم.

نامبرده در ادامه درباره اقداماتي كه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري تاكنون انجام داده است، گفت: اصلاح لايحه بودجه 92 را در دستور كار داشتيم و سپس طبق چارچوب قانون و زمانبندي مشخص شده لايحه بودجه 93 را تقديم مجلس كرديم.

وي با بيان اينكه اين معاونت سناريوها و حالت هاي مختلفي براي خود برنامه ريزي كرده است تا در شرايط مختلف بتواند تصميم گيري كند، گفت: يكي از اقداماتي كه ما در دستور كار خواهيم داشت مقدمات برنامه ششم در جهت تعادل و توازن بخشي ميان استانهاي مختلف خواهد بود.معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري توضيح داد: امروز تفاوت‌ها و اختلافات زيادي ميان استانها وجود دارد و ما در صدد هستيم كه با يك كار علمي و پژوهشي اين تفاوت ها را شناسايي و بر اساس آن برنامه ششم را در دستور كار قرار دهيم.

وي در پاسخ به اين سئوال كه برنامه دولت براي افزايش سرمايه گذاري هاي خارجي چيست؟ گفت: ما اين هدف را از دو طريق دنبال مي كنيم كه مسير اول از طريق بهبود فضاي كسب و كار است كه بايد آن را مناسب كرده و از منابع و تسهيلات خارجي در لايحه بودجه 93 استفاده كنيم.

نوبخت افزود: يكي از منابعي كه ما را از ركود خارج مي كند سرمايه گذاري و استفاده از تسهيلات خارجي است كه اين امر ربطي به توافقنامه ژنو ندارد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه آيا براي رفع ممنوع الخروجي برخي چهره هاي اصلاح طلب و سيد محمد خاتمي اقدامي صورت گرفته است، گفت: اين در حوزه قوه مجريه نيست و بايد از مسئولان ديگر در اين مورد سئوال بپرسيد.

سخنگوي دولت همچنين در مورد احياي سازمان مديريت و در پاسخ به اين سوال كه چرا دولت لايحه اي براي احياي اين سازمان به مجلس نداده است، گفت: با توجه به اختياراتي كه مطابق قانون اساسي به رئيس جمهوري داده شده است،وي مي تواند اين اين سازمان را احيا كند و نيازي به اجازه قانوني نيست . در عين حال مجلس در راستاي همكاري با دولت طرحي را در اين زمينه به تصويب رسانده است كه به شوراي نگهبان رفته و منتظر نظر شوراي نگهبان هستيم.

وي با اعلام اين خبر كه سفرهاي استاني رئيس جمهوري و اعضاي دولت در آينده با مطالعه و دقت بيشتري انجام خواهد شد، تصريح كرد: البته در حال حاضر هم سفرهاي استاني در حال انجام است، مثل سفر رئيس جمهوري به عسلويه و بوشهر و سفر من به همدان.

اين مقام مسئول با بيان اينكه هم اكنون بيش از 2900 پروژه عمراني نيمه تمام در كشور وجود دارد، گفت: يكي از دغدغه هاي ما در بودجه كه مسايلي را هم به وجود آورد، اين بود كه بودجه به بخشي از طرح هاي خاص اختصاص پيدا كند يا اينكه به صورت علي السويه يك بخشي از بودجه را به هر طرح اختصاص داده و آن را در بين همه طرح ها تقسيم كنيم. لذا تسريع در بهره برداري از طرح ها به مراتب براي ما اهميت بيشتري دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص موضوع پرونده كرسنت گفت: براي پيگيري اين پرونده، كارگروهي در دولت تشكيل شده است.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگري درمورد تك نرخي شدن ارز در سال 93 اظهار داشت: در تلاش براي يكسان سازي نرخ ارز در سال آينده هستيم.





چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن