تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802717009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماينده ولي فقيه در هرمزگان:حوزويان و دانشگاهيان تفسير درستي از دين و علم ارائه دهند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده ولي فقيه در هرمزگان:حوزويان و دانشگاهيان تفسير درستي از دين و علم ارائه دهند
نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان گفت: حوزويان بايد اسلام را به طور صحيح معنا كنند و دانشگاهيان نيز علم را بعد متوجه مي‌شوند كه بين علم و دين دعوا نيست.


به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، به نقل از روابط عمومي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان، آيت الله غلامعلي نعيم‌آبادي در همايش وحدت حوزه و دانشگاه با گراميداشت هفته پژوهش، عنوان كرد: هيچ چيزي برتر از پژوهش نيست و در حركت‌هاي علمي هيچ روشي پسنديده‌تر و هيچ سنتي بهتر از تحقيق و پژوهش نيست.

وي ادامه داد: پيشرفت هر مملكتي وابسته به ميزان مراكز تحقيقاتي آن ملت است اما متاسفانه ما به هرچه زودتر نتيجه بدهد دل مي‌بنديم در حالي كه بايد به نتايج بنگريم نه اينكه به زمان نتيجه توجه كنيم.

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان در ادامه سخنان خود با تبريك روز وحدت حوزه دانشگاه، بيان داشت: استكبار جهاني با توطئه‌هاي خود قبل از انقلاب اسلامي ميان حوزه و دانشگاه دعواي محكمي ايجاد كرده بود و شيطنت‌هاي بزرگي در اين زمينه انجام داده است.

نعيم‌آبادي با بيان اينكه دشمن ما كسي است كه بين علم و علم كه هر دو روشنايي و نور هستند، درگيري ايجاد مي‌كند و بايد مراقب آن باشيم، اظهار داشت: تا زمينه فرهنگي كاري وجود نداشته باشد امكان تحقق هيچ كاري وجود ندارد و حوزويان و دانشگاهيان و سياست‌گذاران علمي بايد به اين مسئله توجه داشته باشند كه هنوز در اين زمينه خطر وجود دارد و بايد دقت كرد.

وي افزود: اگر تفسير نادرستي از دين داشته باشيم درگيري‌هايي همچون اختلاف بين حوزه و دانشگاه به وجود مي‌آيد و محققان بايد زمينه اين مسئله را بررسي كنند.

امام جمعه بندرعباس تصريح كرد: ديروز دين را به شكلي از صحنه خارج كردند و امروز به شكل ديگري مي‌خواهند اين كار را انجام دهند كه در اين راستا بايد توجه داشته باشيم كه علوم انساني بايد اسلامي شوند.

نعيم‌آبادي گفت: سياست ضد ديني رضا شاه به دليل اينكه زمينه فرهنگي آماده بود موفق شد و دانشجويان در آن زمان چون جاي خود را در مسجد نمي‌دانستند، به مسجد نمي‌رفتند و امروز نيز اگر ما دير بجنبيم از اين نوع تفكر ضربه بدي خواهيم خورد.

وي با بيان اينكه اگر تفسير صحيحي از علم و دين ارائه شود متوجه مي‌شويم كه اين دو با هم درگير نيستند، عنوان كرد: ايمان و علم همانند دو برادر جدايي‌ناپذير هستند كه مستكبران بين آنها دعوا راه انداخته‌اند و اگر ما فكر مي‌كنيم كه اختلافي بين اين دو وجود دارد يا دين را غلط معنا كرده‌ايم يا علم را چون علم و ايمان با هم درگير نيستند بلكه همواره در كنار هم هستند.

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان افزود: متاسفانه در خصوص علم و دين برخي تفسيرهاي نامناسبي ارائه مي‌دهند و به عنوان مثال در حالي كه پرستش خداوند يك اصل مسلم در زندگي بشر است و نماز عالي‌ترين مظهر پرستش حضر حق است كه همه چيز دارد، عده‌اي خلاف اين نظر مي‌دهند.

نعيم‌آبادي تاكيد كرد: علم با دين مخالف نيست و اگر ما بد هستيم و به دستورات اسلام عمل نمي‌كنيم اين مسئله به اصل اسلام مربوط نيست و حوزويان بايد اسلام را به طور صحيح معنا كنند و دانشگاهيان نيز علم را، بعد متوجه مي‌شوند كه بين علم و دين دعوا نيست.

وي ادامه داد: برخي اعمال ما منشا درگيري است و علم و دين يك ذره با هم دعوا ندارد بلكه برادران و دوستاني هستند كه از هم جدا نمي‌شوند.

انتهاي پيام/88001/غ

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن