تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سردار نقدي:مبارزه با استكبار بر اساس قانون اساسي تعطيل بردار نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سردار نقدي:مبارزه با استكبار بر اساس قانون اساسي تعطيل بردار نيست
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: امروز يكي از عرصه هاي مبارزه، ديپلماسي است كه بايد به دور از سازش و قهرمانانه در اين عرصه وارد شويم و شهدا به ما آموخته اند حق سازش نداريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سپاه عاشورا، محمدرضا نقدي در مجمع استاني بسيج آذربايجان‌شرقي كه با حضور شوراي استاني اقشار 22 گانه بسيج در شهر تبريز برگزار شد، با يادآوري سالروز شهادت آيت الله مفتح اظهار كرد: ملت ما مديون اين شهيد عزيز است كه عمر خويش را در دفاع از ارزش هاي انقلاب و جهاد علمي مصروف كرده و در اين راه به فيض شهادت نائل آمد.

وي قدرداني از ميراث عظيم شهيدان را وظيفه همگان دانسته و تصريح كرد: زينب كبري سلام الله عليها با مقاومت و ايستادگي در مقابل طاغوت نشان داد كه مي توان با دستان خالي، دشمن به ظاهر پيروز و در اوج قدرت را به شكست كشانيد و افكار عمومي كه فريب طاغوت را خورده بودند عليه نظام سلطه روشن كرد.

سردار نقدي با اشاره به ديپلماسي عمومي تصريح كرد: مسئله ما با استكبار مسئله اعتماد نيست كه با چند گفتگو و يا مذاكره و قرارداد حل شود بلكه مسئله ما مسئله حسين عليه السلام و يزيد و ابوالفضل عليه السلام و شمر است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به مقدمه قانون اساسي و برخي از مفاد آن گفت: همانطور كه در مقدمه قانون اساسي آمده است مبارزه با استكبار اساس و هويت انقلاب اسلامي است و تنها كشوري كه مبارزه با آن در قانون درج گرديده آمريكاست لذا به هيچ وجه مبارزه با استكبار تعطيل بردار نيست و حمايت از مستضعفين و مقابله با نظام سلطه صراحتا در قانون آمده است.

وي با اشاره به استقامت زينب كبري سلام الله عليها بيان كرد: تا زماني كه ماهيت استكبار تغيير نكند مشكل ما با آنها حل نخواهد شد.

سردار نقدي با اشاره به تنوع عرصه‌هاي مبارزه جبهه انقلاب اسلامي با جبهه كفر خاطر نشان كرد: امروز يكي از عرصه هاي مبارزه، ديپلماسي است كه بايد به دور از سازش و قهرمانانه در اين عرصه وارد شويم و شهدا به ما آموخته اند حق سازش نداريم.

وي همچنين به دوازده سخنراني اخير امام خامنه اي كه بر استحكام ساخت دروني نظام صريحا تاكيد كرده‌اند، گفت: با وجود ظرفيت‌هاي بالاي كشورمان هنوز نتوانسته‌ايم اين ظرفيت‌ها را در عمل به كار بگيريم چرا كه يكي از اشكالات عمده اين است كه مي‌خواهيم حل همه مسائل را به مجلس و دولت بسپاريم حال آنكه مي‌توانيم بسياري از مشكلات را خودمان به صورت مردمي حل كنيم.

مديريت اسلامي مديريت تمركزگرا نيست

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج ادامه داد: مديريت اسلامي مديريت تمركزگرا نيست كه همه مسائل به مركز منتقل شود بلكه مي توان بسياري از مسائل محلي را در همان روستا، شهر يا استان مربوطه مرتفع نمود و صرفا مسائل كلان را به مركز منتقل كرد.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع مجمع استاني بسيج آذربايجان شرقي پيرامون "چالش هاي صنعتي استان و راهكارهاي آن" عنوان كرد: صنعتي كه در مراكز علمي و پژوهشي ريشه نداشته باشد حتي اگر در آغاز با موفقيت همراه باشد، صنعتي زنده نبوده و در حال مرگ است بنابراين اشكال صنعت ما آن است كه با دانشگاه مرتبط نيست.

پايان‌نامه‌ها را به مسائل داخلي سوق دهيم

رييس سازمان بسيج مستضعفين در اين خصوص به پايان نامه‌هاي دانشگاهي اشاره و اظهار كرد: بايد پايان نامه‌ها را به سوي حل مسائل داخلي سوق دهيم اما متاسفانه بخش اعظمي از پايان نامه‌ها و تحقيقات دانشجويان و اساتيد ما مسائل نظام سلطه را حل مي‌كند و گاهي قطعه‌اي از موشك دشمن را مي‌سازد كه بر سر مردم بي گناه ريخته مي شود.

وي ممزوج نمودن صنعت و دانشگاه را ضروري خوانده و تصريح كرد: بايد صنعت، صورت مسائلش را به دانشگاه ارائه كند و از دانشجويان و اساتيد دعوت به همكاري نموده و از تحقيقات آنها حمايت مادي و پشتيباني كند.

وي با اشاره به اختراعات جوانان نخبه اظهار داشت: از هر نمايشگاه اختراعاتي كه بازديد مي كنيم حداقل چند روبات مين ياب مشاهده مي كنيم حال آنكه اساسا ساخت اين روبات ها در دكترين نيروهاي مسلح نبوده و مورد نياز ما نيست و بهتر آن است كه جوان مخترع ما، ماشيني را طراحي كند تا دردي از كشاورز و باغدار ما را حل كند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در همين رابطه تصريح كرد: جايزه دادن به اختراعي كه هيچ استفاده عملي ندارد و دردي از جامعه را دوا نمي كند فايده چنداني ندارد.

سردار نقدي در پايان با تقدير از برگزاري جلسه تخصصي مجمع استاني بسيج آذربايجان شرقي و موضوع بررسي شده در اين مجمع گفت: كار گروه‌هاي مجامع بسيج بايد به صورت تخصصي مسائل و مشكلات مردم را بررسي و راهكارهاي اجرايي را احصا و عملياتي نمايند در عين حال كه نبايد به مسائل سياسي نگاه كنند بلكه بايد از منظر فني و علمي به قضايا نگريسته شود.

در جلسه سه ساعته اين مجمع، اساتيد و صاحبنظران عضو شوراي اقشار بسيج پيرامون "مشكلات صنعتي آذربايجان‌شرقي" بحث و تبادل نظر كرده و پيشنهادات نهايي را پس از راي گيري و تصويب به كار گروه‌هاي تخصصي براي بررسي ارجاع دادند.

انتهاي پيام/60001/ت

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن