تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819901211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروي دوپينگ دانشجويان شب امتحاني با ظاهري زيبا اما آثاري مخرب


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: داروي دوپينگ دانشجويان شب امتحاني با ظاهري زيبا اما آثاري مخرب
مصرف ريتالين سبب وابستگي شديد در فرد مي‌شود و دانشجويان بدون در نظر گرفتن پيامدها و عوارض اين دارو بي‌رويه آن را مصرف مي‌كنند كه افزايش درجه حرارت بدن، بي‌نظمي در ضربان قلب، سردرد و تهوع، افزايش فشارخون و تشنج از عوارض مصرف بيش از اندازه ريتالين مي باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، ريتالين براي كنترل كودكان بيش فعال تجويز مي‌شود، اين در حالي است كه امروزه داروي محبوب دانشجويان شب امتحاني شده است، به طوري كه مي‌توان گفت به دوپينگ شب امتحان دانشجويان معروف شده است. دانشجويان بدون در نظر گرفتن پيامدها و عوارض اين دارو بي‌رويه آن را مصرف مي‌كنند

مصرف ريتالين به طور مستقيم و با تقويت انعطاف پذيري مغز قدرت يادگيري را افزايش مي‌دهد، اين‌درحالي است كه مصرف ريتالين سبب وابستگي شديد در فرد مي‌شود. ريتالين از جمله داروهايي است كه بايد با تجويز پزشك مصرف شود و مصرف خودسرانه اين قرص عوارضي را براي فرد به وجود مي‌آورد.

گفتني است، از آنجا كه ريتالين دارويي است كه توسط پزشكان تجويز مي‌شود، مصرف كنندگان تصور مي‌كنند اين قرص‌ها بي‌خطرند و آن بد نامي مواد مخدر را ندارند. در حالي كه عوارض مصرف خودسرانه اين قرص‌ها مي‌تواند در حد مواد ديگر نظير كوكايين و آمفتامين باشد.

پزشكان و روانپزشكان با صراحت اعلام مي‌كنند ترك كردن داروهاي محرك آمفتاميني نظير ريتالين و اكستازي، بسيار سخت‌تر و پيچيده‌تر از كراك، هرويين و ساير مواد مخدر است. استفاده محدود و كنترل شده ريتالين باعث عادت كردن بدن مصرف كننده به دوزهاي پايين و در نتيجه ايجاد علاقه فرد به استفاده از دوزهاي بالاتر و حتي مصرف داروهاي سنگين‌تر و خطرناك‌تر مي‌شود.

ريتالين در سال 1954 به بازار دارويي جهان عرضه شد كه در ابتدا دارويي براي درمان افسردگي، خواب آلودگي در طول روز و سندرم خستگي مزمن بود اما به تدريج و با مطالعات بيشتر از آن در درمان بچه‌هاي بيش فعال استفاده شد اما در سال 1998، دانشجويان، دانش‌آموزان دبيرستاني و نوجواناني كه قصد داشتند در شب‌هاي امتحان بيدار بمانند به مصرف كنندگان قهار اين قرص پيوستند.

مصرف اين دارو براي افراد داراي اضطراب زياد، فشار عصبي، عصبانيت همراه با بي قراري، حساسيت مفرط نسبت به دارو، فشار خون بالا، گلوكوم، افسردگي‌هاي قابل درمان با داروهاي ضد افسردگي رايج، تيك هاي حركتي و كودكان زير 6 سال منع مي‌شود.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن