تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغال و ازدواج مشكل 10 ميليون جوان ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: اشتغال و ازدواج مشكل 10 ميليون جوان ايراني
رئيس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي راهبردي وزارت ورزش و جوانان نسبت به رشد منفي جمعيت جوان 15 تا 29 سال هشدار داد و گفت: اشتغال و ازدواج مشكل عمده 10 ميليون جوان ايراني است.


به گزارش ايسنا، محمد تقي حسن زاده صبح امروز چهارشنبه در نشست تخصصي پژوهش و برنامه ريزي در حوزه جوانان، چالش ها و راهكارها كه با حضور صاحبنظران و كارشناسان مسائل جوانان سراسر كشور برگزار شد، افزود: براساس سرشماري صورت گرفته 23،694،194 نفر از جمعيت بيش از75 ميليوني كل كشور را جوانان 15 تا 29 سال تشكيل مي دهند.

وي افزود: متوسط رشد سالانه جمعيت جوان در بين دو سرشماري متوالي براي جمعيت جوان كشور(0/94-) است كه اين خطر بزرگي براي كشور محسوب مي شود.

حسن زاده تصريح كرد: سن جوان به سه رده تقسيم مي شود كه در رده سني 25 تا 29 سال ما با بحران مواجه هستيم. اين رده نقطه خطر و خط قرمز ماست كه عمده مشكلات جوانان مانند اشتغال و ازدواج در اين سن بروز مي كند و بايد با بسيج عمومي و همكاري تمامي دستگاه ها و فعالان حوزه جوانان براي اين جمعيت 10 ميليوني برنامه ريزي كنيم و مسائل آنان را حل كنيم. بحران و نياز جمعيتي و چالشي ما در اين رده سني بيش از ديگر سنين متمركز شده است.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت جوانان پرداختن به موضوع جوان و جواني ادامه داد: مسائل اصلي كشور و باور و اعتماد به جوانان مولفه هاي اساسي كارآمدي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند و نكته راهبردي ما در وزارت ورزش و جوانان مثبت انديشي، اعتماد و باور به جوانان است.

حسن زاده با اشاره شاخص هاي ساماندهي امور جوانان گفت: مهمترين مسئله ما بند (ب) ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه است كه بر تحقق شاخص هاي مصوب شوراي عالي جوانان تاكيد دارد و شاخص هاي ساماندهي در 17 حوزه تدوين شده است. ضمن آنكه هدف كلان تدوين شاخص ها، رشد و پيشرفت همه جانبه جوانان است و براساس اين هدف، سه راهبرد اساسي تقويت هويت ديني، ملي و انقلابي جوانان با تاكيد بر نقش خانواده، بسترسازي براي ارتقاي شاخص هاي توانمندسازي جوانان و غني سازي دوره جواني توام با نشاط و شادابي مورد نظر ماست.

رئيس مركز مطالعات و پژوهش هاي راهبردي وزارت جوانان نرخ بيكاري جمعيت 15 تا 29 ساله كشور را 23.95 درصد دانست و اظهاركرد:از اين تعداد40.31 درصد زنان و 20.06 درصد مردان هستند.

وي تصريح كرد: نرخ بيكاري، نسبت جمعيت بيكار 15 تا 29 ساله به جمعيت فعال (شاغل و بيكار) اين رده سني، ضرب در 100 است و بررسي وضعيت نرخ بيكاري جوانان به عنوان يكي از كليدي ترين شاخص هاي نشان دهنده وضعيت بازار كار جوانان است، بنابراين براي حل اين مشكل امروز بايد با همكاري تمامي دستگاه ها و اركان نظام، نگاهي يكپارچه و واحد به مسائل جوانان داشته باشيم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن