تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673807




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پذيرش خانم ها در مراكز ترك اعتياد بيشتر از قبل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پذيرش خانم ها در مراكز ترك اعتياد بيشتر از قبل شده است
همدان -خبر گزاري مهر: معاون امور فرهنگي و پيشگيري اداره كل بهزيستي استان همدان گفت: با توجه به تغيير الگوي مصرف در معتادان و بيماي ايدز پذيرش خانم ها در مراكز ترك اعتياد و يا كاهش آسيب بيشتر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابولفضل باب الحوائجي بعد از ظهر چهار شنبه در شوراي مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر 36 مركز ترك اعتياد مجاز در استان همدان فعال بوده كه در شش ماه گذشته شش هزار و 893 نفر به مراكز ترك اعتياد استان مراجعه كرده و بهبود يافتند.

وي با بيان اينكه اداره بهزيستي استان يك پنجم هزينه هاي درمان را معتادان را به كمپ هاي ترك اعتياد مي پردازد، ابراز داشت: سال گذشته 120 مركز غير مجاز ترك اعتياد در استان شناسايي شده بود كه پس از بازرسي هاي انجام شده مشخص شد 36 مركز ترك اعتياد مجاز بوده و پنج مركز در حال اخذ مجوز و مابقي تعطيل شده است.

باب الحوائجي با بيان اينكه در حال حاضر سه مركز كاهش آسيب در استان همدان فعال است، عنوان داشت: تعداد 234 نفر در اين مراكز زير پوشش قرار دارند كه 50 درصد آنها خانم و 50 درصد آقايان بوده و دو مركز كاهش آسيب در همدان و يك مركز در ملاير فعاليت مي كند.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري اداره كل بهزيستي استان همدان در ادامه سخنانش افزود: چهار مركز درماني نگهدارنده معتادان در استان همدان فعال است كه اولويت كاري آنها مشاوره و راهنمايي معتادان بوده و خدمات درماني و دارويي انجام نمي دهد.

سه تيم سيار مشاوره معتادان در استان فعال است

باب الحوائجي با اشاره به اينكه سه تيم سيار مشاوره معتادان در استان فعال است، بيان داشت: تيم هاي سيار 599 نفر را مشاوره داده و در راستاي پيشگيري از بيماري ايدز سرنگ هاي رايگان در اختيار معتادان قرار مي دهند.

وي در ادامه سخنانش به افزايش پذيرش خانم ها در مراكز كاهش آسيب و مراكز مشاوره و نگهداري معتادان اشاره كرد بيان داشت: با توجه به تغيير الگوي مصرف در معتادين و بيماي ايدز پذيرش خانم ها در مراكز ترك اعتياد و يا كاهش آسيب بيشتر از قبل شده است.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري اداره كل بهزيستي استان همدان ادامه داد: علاوه بر مراكز ترك اعتياد، مركز شبانه روزي واقع در ميدان فلسطين به زنان و دختران بي سر پناه اسكان داده و ظرفيت پذيرش 20 نفر را دارد و يك وعده غذاي گرم و امكانات بهداشتي مانند استحمام در اختيار آنها قرار مي دهد.

باب الحوائجي بيان داشت: اداره كل بهزيستي استان همدان در شش ماه نخست سال به ده هزار و 759 نفر خدمات مختلف ارائه كرده است و سال گذشته نيز مبلغ 80 ميليون تومان به مراكز ترك اعتياد استان كمك بلاعوض كرده است.

وي با اشاره به اينكه 70 درصد معتادان در مراكز ترك اعتياد داراي شغل هستند، عنوان داشت: 30 درصد باقيمانده بعد از يك سال پاكي و اخذ تاييديه پاكي براي اشتغال از سوي اداره بهزيستي به اداره فني حرفه اي معرفي شده و از تسهيلات اشتغالزاي بهره مند مي شوند كه در اين راستا تاكنون 56 نفر به مراكز فني حرفه اي استان همدان معرفي شده اند.

گرم خانه اي براي آقايان در همدان وجود ندارد

فرماندار شهرستان همدان نيز در اين جلسه ابراز داشت: در همدان گرم خانه اي براي آقايان وجود ندارد و با توجه به سردي و برودت هواي همدان وجود چنين گرم خانه اي براي اسكان بي خانهمان ها لازم و ضروري بوده است و محلي كه قبلا به عنوان گرم خانه استفاده مي شده به دليل مشكلات اعتباري تعطيل شده است.

حسن قهرماني مطلق بيان داشت: با راه اندازي مركز ماده 16 در همدان و جمع آوري معتادان بي خانمان از شهر چهره شهر تغيير يافته و با توجه به اينكه همدان يك شهر توريستي و گردشگري بوده ساخت اين مركز در تغيير چهره شهر بسيار موثر بوده است.

وي با بيان اينكه براي نگهداري بيماران مبتلا به اچ آي وي در همدان محلي وجود ندارد، افزود: مراكز ترك اعتياد بنا به دستور العمل و قوانيني كه دارند از پذيرش اين افراد معذور هستند و بايد براي اسكان آنها و جلوگيري از بيماري ايدز در جامعه فكري انديشيده شود.

كد خبر: 2198610

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۷:۰۶

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن