تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799034011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دليل عزل 2 رئيس دانشگاه/ تغييرات خون تازه‌اي را در دانشگاهها جاري مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دليل عزل 2 رئيس دانشگاه/ تغييرات خون تازه‌اي را در دانشگاهها جاري مي‌كند
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اعلام دليل عزل 2 رئيس دانشگاه گفت: حكم 59 درصد روساي دانشگاهها تمام شده است و اين تغييرات مي تواند خون تازه اي را در دانشگاهها جاري كند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فرجي‌دانا عصر امروز در نشست هم‌انديشي دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها كه در دانشگاه تهران در حال برگزاري است، به برخي سوالاتي كه از وي پرسيده شد، پاسخ داد.

استاد محوري يكي از نقاط قوت حوزه است

وزير علوم با بيان اينكه استاد محوري يكي از نقاط قوت حوزه است بر لزوم توجه به اساتيد دانشگاه ها تاكيد كرد و گفت: هر چه بيشتر جلو مي رويم سلب اختيار از استادان دانشگاه و دادن اختيار به مديران رده بالاي آنان در امور آموزشي و اداري بيشتر مي‌شود. بارها در جلساتم با معاونان آموزشي دانشگاه ها تاكيد كرده ام كه اگر اين اختيارات را گرفته‌ايم پيش ما نماند و ممكن است تعبير به سوءاستفاده شود.

وي با تاكيد بر اينكه در دانشگاه هيچ چيزي بالاتر از تاييد استاد وجود ندارد، اضافه كرد: به واسطه تاييد استاد است كه دانشجو دكتر مي گيرد و با نمره استاد است كه دانشجو درسي را مي گذراند.

علت اعزام هيات هاي نظارت و ارزيابي به دانشگاه ها

نخستين سوالي كه از وزير علوم در اين نشست مشترك پرسيده شد، در ارتباط با اعزام هيات هاي نظارت و ارزيابي به دانشگاه ها بود.

وي در پاسخ به اين سوال گفت: براي تغيير رؤساي دانشگاه ها و تصميم در اين باره يك راه وجود داشت؛ مي توانستيم انبوه نامه هاي رسيده را پشت درب هاي بسته و بدون حضور رسانه ها بررسي كنيم و بدون دخالت دادن نظرات تصميم به تغيير رؤساي دانشگاه ها بگيريم اما اين اقدام صورت نگرفت. زمانيكه براي دفاع از برنامه هايم به كميسيون آموزش رفتم و از من پرسيده شد چرا از رياست دانشگاه تهران عزل شدم خطاب به رئيس كميسيون آموزش گفتم خودم هم نمي دانم چرا عزل شدم و روا نمي دانم وقتي خودم در اين موقعيت قرار گرفتم ديگران را هم در دانشگاه ها عزل كنم.

فرجي دانا با اشاره به اساس اعزام هيات ها به دانشگاه ها با بيان اينكه اين اقدام بر اساس تعامل صورت مي‌گيرد، به قسمتي از احكام صادر شده براي اعضاي اين هيات اشاره كرد و گفت: تيم اعزامي به دانشگاه ها بدون جهت گيري و موضع گيري سياسي انتخاب شده اند در اين زمينه خودشان هم هيچ جهت گيري ندارند در قسمتي از حكم اين افراد تاكيد كرده ام كه بررسي ها بدون هيچ گونه قضاوتي صورت گيرد و آنان در ارائه گزارش هاي خود بايد امين باشند.

وي ادامه داد: اين تيم را خودم از نزديك مي شناختم يا برخي از آنان توسط هيات امناي خودمان معرفي شده و با ما همكاري مي كند، تمام هيات هاي انتخابي به دانشگاه ها اعزام شدند و منتظريم گزارش ها را هر چه زودتر ارائه دهند.

عضو هيات علمي دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با تاكيد دوباره بر اينكه هدف اعزام اين هيات ها به دانشگاه ها تعويض رؤسا نيست، تاكيد كرد: بسياري از هيات ها در خصوص رؤساي دانشگاه ها نظر ابقا دارند، اما تاكيد مي كنم كه مشكلات بايد در دانشگاه ها رفع شود.

دليل عزل 2 رئيس دانشگاه

فرجي‌دانا با اشاره به عزل دو تن از رؤساي دانشگاه ها تصريح كرد: تنها دو مورد بود كه پيش از اعزام اين هيات ها به دانشگاه ها دو تن از رؤسا با ارسال نامه اي به ما از پذيرش اين تيم ممانعت به عمل آوردند كه من به آنان گفتم با نظام نمي شود بازي كرد و من چاره اي جز عزل شما ندارم. بجز عزل اين دو نفر عزل ديگري در دانشگاه ها صورت نگرفته است.

اين مقام مسئول وزارت علوم در ارتباط با اتمام احكام برخي از رؤساي دانشگاه ها خاطر نشان كرد: در اين دوره تعدادي از رؤساي دانشگاه ها را شناسايي كرده ايم كه به مدت هشت سال رئيس بودند و بر اساس مجوز شوراي عالي انقلاب فرهنگي دوره رياستشان به اتمام رسيده است و در صورتيكه قرار باشد در اين سمت باقي بمانند بايد از شوراي عالي انقلاب فرهنگي مجوز بگيريم همين قانون براي برخي از روساي دانشگاه هايي كه مدت چهار ساله رياستشان نيز به پايان رسيده، وجود دارد.

59 درصد روساي دانشگاهها حكم رياستشان تمام شده

وزير علوم در اين باره يك خبر هم داد و گفت: 59 درصد از رؤساي دانشگاه ها حكم چهار ساله رياستشان به اتمام رسيده است. برخي دانشگاه ها نيز از دوره پيش تاكنون سرپرست دارند كه هنوز حكمشان به رياست تبديل نشده است كه احتمال دارد با رأي و نظر دانشگاه به نتيجه تغيير برسيم.

به گفته وي برخي از دانشگاه ها از جمله يكي از دانشگاه هاي جنوب كشور اعلام كرده است كه حضور هيات هاي نظارت و بازرسي در دانشگاه ها موجب حل اختلاف و تقليل التهاب شده است. بنابراين براي اينكه خوني تازه جاري شود، گاهي اوقات تغييراتي انجام مي شود اما هدفمان بر هم زدن فضاي آرامش نيست و اگر گزارشي بدستم برسد كه تغييرات موجب برهم زدن آرامش دانشگاه ها مي شود با آن برخورد مي كند.

برخورد با موسسات غيردولتي و توسعه بي رويه پيام‌نور

فرجي‌دانا در پاسخ به پرسش ديگري در ارتباط با برخورد با موسسات غيردولتي و توسعه بي رويه پيام‌نور، اظهار داشت: در يك كار غيركارشناسي دانشگاه پيام نور بجاي آنكه تا پايان برنامه به جمعيت دانشجويي 450 هزار نفر برسد، به يك ميليون و 450 هزار نفر رسيده است در حاليكه ماهيت دانشگاه پيام نور گنجايش پذيرش در رشته هاي حضوري، نيمه حضوري و غيرحضوري را ندارد. اين اقدام در حالي صورت گرفته كه حتي حيات اقتصادي دانشگاه هاي غيردولتي و آزاد را نيز به مخاطره انداخته است.

وزير علوم ادامه داد: ايجاد تعادل در اين زمينه و حركت در مسير كيفيت به زودي صورت مي گيرد و توزيع دانشجويي را به صورتي انجام مي دهيم كه غيردولتي ها و دانشگاه آزاد به واسطه توسعه بي رويه پيام نور دچار صدمه نشوند.

اختيارات دانشگاه ها

فرجي دانا در پاسخ به پرسش ديگري در ارتباط با افزايش اختيارات دانشگاه ها گفت: در سال هاي اخير هيات هاي امنا لازم بود تمام امور دانشگاه ها را كنترل كنند اما در جاهايي اين امر صورت نگرفت.

وي تاكيد كرد: رسيدن به دانشگاه پاسخگو جز از طريق دادن اختيار امكان پذير نيست.

بودجه چهار هزار و 200 ميليارد توماني دانشگاه ها در سال 93

وزير علوم تحقيقات و فناوري در ادامه از بودجه چهار هزار و 200 ميليارد توماني دانشگاه ها در لايحه بودجه 93 خبر داد و تاكيد كرد: لازم است دانشگاه ها از جاهاي ديگري هم كمك‌هايي دريافت كنند كه در همين زمينه طي سال هايي كه من در دانشگاه تهران بودم اين دانشگاه از برخي بنيادها كمك‌هايي دريافت مي كرد.

پيشنهادي در خصوص جداسازي انتظامات از حراست دانشگاه

يكي ديگر از سوالاتي كه از وزير علوم در اين نشست پرسيده شد، پيشنهاداتي در خصوص جداسازي انتظامات و حراست در دانشگاه ها به منظور حذف فضاي امنيتي بود كه عضو هيات علمي دانشگاه تهران در پاسخ به اين سوال گفت: جداسازي انتظامات از حراست پيشنهاد خوبي است و من در دانشگاه تهران مي دانم كه در اين دانشگاه انتظامات و حراست از يكديگر جدا هستند.

وي تاكيد كرد: اگر لازم باشد فضاي مناسب تري در دانشگاه ايجاد شود، به اين پيشنهادات بيشتر فكر مي كنيم.

به داد فني و حرفه اي برسيد

انتقاد برخي از وضعيت دانشگاه فني و حرفه اي و زيرمجموعه آن يكي ديگر از سوالاتي بود كه از وزير علوم پرسيده شد كه وي در اين باره با تاكيد بر اينكه دانشگاه فني و حرفه اي با 173 مركز يك مجموعه بزركگ به شمار مي رود، خاطر نشان كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه در جلسات ما مدت ها است مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد دانشگاه فني و حرفه اي است كه لازم است از قابليت آنها بيشتر استفاده كرد.

كد خبر: 2198564

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۵:۵۸

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن