تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805120480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سوي سازمان حج وزيارت صورت گرفت؛ اعزام زائران به سيد محمد و سامرا ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: از سوي سازمان حج وزيارت صورت گرفت؛ اعزام زائران به سيد محمد و سامرا ممنوع شد
همه زائران زير پوشش بيمه درمان قرار مي‌گيرند به طوري كه هر اتفاقي در عراق بيفتد از پوشش بيمه‌اي برخوردار مي‌شوند، تا ۱۱۴ ميليون تومان پوشش بيمه عمر دارند و هزينه بيمارستان تا ۱۵ ميليون تومان و هزينه سرپايي تا ۱ ميليون تومان تقبل مي‌شود. از سوي سازمان حج وزيارت صورت گرفت؛ اعزام زائران به سيد محمد و سامرا ممنوع شد


ايلنا: سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت از پيش بيني صدور ۴۰۰ هزار رواديد براي زائران اربعين خبر داد و همچنين با توجه به ناامن بودن منطقه سامرا از زائران خواست كه به اين مناطق سفر نكنند.

به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي، سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت از جديد‌ترين برنامه‌هاي سازمان حج براي خدمت رساني هرچه بيشتر به زائران اربعين خبر داد و گفت: امسال با توجه به تعداد بيشتر زائران، شوراي ساماندهي با مسؤوليت سازمان حج و زيارت نسبت به سال گذشته زود‌تر آغاز به كار كرد.

وي با بيان اينكه امسال مرز‌ها از ۱۶ آذرماه و ۱۷ روز مانده به اربعين باز شد در حالي كه سال گذشته تنها پنج روز مانده به اربعين مرز به روي زائران باز مي‌شد، افزود: براي خدمات رساني بهتر به زائران امسال دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف همچون نيروي انتظامي، نيروي مرزباني، پايانه‌ها، راه و ترابري و حمل و نقل، گمرك، كشتيراني، راه آهن، وزارت كشور، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات براي همكاري هرچه بيشتر دعوت شدند.

سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج و زيارت از پيش بيني صدور ۴۰۰ هزار ويزا براي زائران اربعين خبر داد و اظهار كرد: با توجه به ازدحام جمعيت زائران وظايف هر نهاد و دستگاه به خوبي مشخص و مرز‌ها ساماندهي شد كه اين امكان با توجه به اينكه هيچ مرزي در هيچ كشوري براي تردد اين تعداد طراحي نشده است، بي‌نظير بود.

خدمات بيمه‌اي و پزشكي در برابر دريافت ۱۵ هزار تومان

وي گفت: گذرنامه زائران كه بايد توسط نيروي انتظامي كنترل و مهر خروج بخورد به خوبي در حال انجام است، همه زائران زير پوشش بيمه درمان قرار مي‌گيرند به طوري كه هر اتفاقي در عراق بيفتد از پوشش بيمه‌اي برخوردار مي‌شوند، تا ۱۱۴ ميليون تومان پوشش بيمه عمر دارند و هزينه بيمارستان تا ۱۵ ميليون تومان و هزينه سرپايي تا ۱ ميليون تومان تقبل مي‌شود.

نظافتي با بيان اينكه در عراق تا سقف ۲۰۰ هزار دينار براي هزينه درمان زائران از سوي نماينده بيمه اختصاص مي‌يابد، ابراز كرد: همه زائران زير پوشش مركز پزشكي جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته و درمانشان در عراق رايگان است كه همه اين خدمات تنها با دريافت ۱۵ هزار تومان كه بخشي براي بيمه و بخشي براي درمان مركز پزشكي هلال احمر اختصاص دارد، انجام مي‌شود.

ساماندهي زائران در ليست‌هاي ۴۰ نفره

وي در ادامه با بيان اينكه زائران عتبات در ليست‌هاي ۴۰ نفره ساماندهي مي‌شوند، گفت: پايانه‌هاي مرزي عراق درخواست اكيد داشتند كه زائران انفرادي رد نشوند، بلكه در ليست‌هاي ۴۰ نفره ساماندهي شوند كه اين كار به خوبي انجام شده است.

اين مقام مسوول در سازمان حج و زيارت با اشاره به برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي در مرزهاي مهران، چزابه و شلمچه و دريافت و توزيع نذورات مردمي، خاطرنشان كرد: خدمه‌ها و عوامل كاروان‌ها به مرز‌ها رفته و مستقر شده‌اند و هر ۲۴ ساعت يكي از عوامل با كاورهاي مشخص آنجا حضور پيدا مي‌كند.

وي همچنين از احداث ۳۰۰ دستگاه چادر، استقرار دو دستگاه بالگرد از طرف هلال احمر، اورژانس و آمبولانس، پزشك و دارو و آتش نشاني در مرز‌ها خبر داد و گفت: ميني بوس‌ها زائران را به صورت رايگان از محل ساماندهي تا مرز انتقال مي‌دهند.

نظافتي اعزام آشپز به مرزهاي كشور و نصب بخاري‌هاي صحرايي را از ديگر خدمات سازمان حج و زيارت عنوان و اظهار كرد: روزانه ۶ هزار پرس غذا در هر وعده براي زائران طبخ مي‌شود و تاكنون بيش از پنج هزار تخته پتو رايگان بين مردم توزيع شده است.

پرهيز زائران از رفتن به زيارت سيدمحمد و سامرا

وي تصريح كرد: اگرچه گنجايش پذيرش مردم در اين پايانه‌ها به اندازه مراجعه آنان نيست، اما خوشبختانه با برخي نارسايي‌ها، امسال نخستين سالي است كه با كمك بعثه مقام معظم رهبري خدمت رساني بهينه‌اي در حال انجام است.

سرپرست اداره كل عتبات سازمان حج با اشاره به برودت هوا از زائران خواست كه لباس گرم به همراه ببرند و به لحاظ حفظ مسائل ايمني ز رفتن به زيارتگاههايي مانند سيدمحمد و سامرا كه مدتي به علت ناامني ممنوع شده و پوشش امنيتي مناسبي ندارد پرهيز كنند.

نظافتي با بيان اينكه در اماكن مقدسي مانند سيدمحمد و سامرا امكان خدمات رساني به زائران وجود ندارد، از زائران خواست كه دريافت هر گونه غذا، بسته و پوشاك در مسير پياده روي از افراد متفرقه به جز از موكب‌ها و تكيه‌هاي رسمي كه در مسير طراحي شده و مورد اعتماد است پرهيز كنند كه احتمال برخي سوء استفاده و تعرض به زائران از اين طريق وجود دارد.

ضرورت برنامه ريزي مناسب براي بازگشت زائران

وي همچنين از نهاد‌ها و دستگاه‌هاي همكار و از تمامي دستگاه‌هايي كه در استانهاي مرزي مستقر هستند اعم از راه آهن، سازمان پايانه‌ها و حمل و نقل و ترانزيت شهري و شركت واحد خواست كه به ياري سازمان حج و زيارت بشتابند و براي برگشت زائران برنامه ريزي كنند.

مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه زائران كه از روز ۱۷ آذرماه و به صورت متعادل عازم كربلاي معلي شده‌اند، پس از اربعين طي دو تا سه روز به ميهن باز مي‌گردند، خواستار تشكيل بسيج قوي‌تر براي خدمت رساني به زائران شد و گفت: اكنون به همراه رييس سازمان حج و زيارت با هدف هماهنگي براي برگشت زائران در حال بازديد از مرز‌ها هستيم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن