تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات مصوبه جمع‌آوري آب باران


واضح آرشیو وب فارسی:الف: جزئيات مصوبه جمع‌آوري آب باران
۶۰ نفر از نمايندگان طرحي را در مجلس به تصويب رساندند كه از طريق آن امكان جمع آوري آب باران به منظور استفاده هاي شرب، كشاورزي و صنعت امكانپذير مي شود؛ اما قائم مقام وزير نيرو معتقد است اين موضوع تنها در برخي نقاط كشور از جمله شمال ايران به دليل حجم بارندگي مناسب و با در نظر گرفتن شرط اقتصادي قابل انجام است و در كوير ايجاد چنين سازه هايي، غيراقتصادي است.

به گزارش مهر، به تازگي طرحي در مجلس مطرح و به تصويب رسيد كه بر اساس آن ظرفيت جديدي براي تامين آب شرب، صنعت و كشاورزي در كشور ايجاد خواهد شد. ۶۰ نماينده مجلس در ماه هاي گذشته با تهيه پيشنهادي تحت عنوان طرح ملي جمع آوري آب باران براي استفاده هاي شرب، فضاي سبز شهرها، صنعت و كشاورزي كه حالا ديگر به مصوبه تبديل شده است، ايجاد ظرفيت جديدي براي تامين آب كشور را دنبال كردند.

در قالب اين طرح وزارت نيرو موظف مي شود ۵ درصد از اعتبارات عمراني خود را به جمع آوري آب باران براي شرب اختصاص دهد. در تبصره ۱ اين مصوبه آمده است: شهرداري ها مي توانند مناطقي از شهر كه قابليت جمع آوري آب باران دارد را براي تامين آب شرب و آب مورد نياز فضاي سبز، پروژه هاي مناسبي اجرا نمايند.

۵۰ درصد از هزينه هاي اين پروژه ها از طريق بودجه هاي مرتبط در بودجه هاي ساليانه تامين مي شود كه در واقع از رديف هاي مرتبط با اين نوع پروژه هاي در بودجه هاي ساليانه خواهد بود. همچنين در تبصره ۲ مطرح شده، پروژه هاي تامين آب صنايع و كشاورزي مورد تاييد دستگاه هاي ذيربط كه توسط بخش خصوصي اجرا مي شود از ۳۰ درصد تسهيلات بلاعوض دولت كه در تبصره هاي بودجه هاي ساليانه مرتبط آمده است برخوردار مي شوند.

در قالب تبصره ۳ اين مصوبه پيشنهاد شده است: جهت تشويق براي اجراي پروژه هاي جمع آوري آب باران، اين پروژه ها از پرداخت ماليات معاف هستند. در تبصره ۴ مصوبه آمده است: وزارت نيرو موظف است در قبال بستن چاه هاي كشاورزي، مجوز احداث پروژه هاي جمع آوري آب باران با كمك بلاعوض ۵۰ درصد هزينه هاي جمع آوري آب باران را صادر كند.

كميسيون انرژي مجلس اعلام كرده است: براساس اين طرح، آبي كه از طريق سيلاب و باران جاري مي‌شوند تصفيه شده و در صنايع، مصارف خانگي و آب شرب مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ستار محمودي درباره مصوبه جمع آوري آب باران براي مصارف شرب، صنعت و كشاورزي گفت: طرح هاي جمع آوري آب باران در كشورهاي با ظرفيت بارندگي بالا از طريق استفاده از ظرفيت ساختمان ها براي مصارف غيرشرب مورد استفاده قرار مي گيرد.

قائم مقام وزير نيرو اظهارداشت: با توجه به اينكه در ايران ميزان بارندگي ساليانه تنها ۲۵۰ ميليمتر است، در برخي از مناطق از جمله شمال ايران مي توان به شرط اقتصادي بودن طرح جمع آوري آب باران را دنبال كرد. محمودي خاطرنشان كرد: البته در كوير ميزان بارندگي ساليانه فقط ۸۰ ميليمتر است و در اينگونه مناطق ايجاد سازه جديد، اقتصادي نيست.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن