تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802455971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دنياي موبايل و كامپيوتر۱۰ پيش‌بيني موبايلي بزرگ براي سال ۲۰۱۴


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دنياي موبايل و كامپيوتر۱۰ پيش‌بيني موبايلي بزرگ براي سال ۲۰۱۴
با تمام شدن سال ۲۰۱۳ ميلادي و نزديك شدن به آغاز سال ۲۰۱۴، كارشناسان فناوري ۱۰ پيش‌بيني بزرگ خود براي فناوري‌هاي موبايلي در سال جديد ميلادي را اعلام كرده‌اند.


به گزارش فارس به نقل از سي‌آي‌او، سال 2013 ميلادي رو به‌پايان است و كارشناسان از هم‌اكنون احتمال مي‌دهند كه در سال پيش‌رو بازار جهاني دستگاه‌هاي موبايلي در بخش‌هاي مختلف پيشرفت‌هاي قابل‌ملاحظه‌اي داشته باشد.

با تمام شدن سال 2013 ميلادي و نزديك شدن به آغاز سال 2014، كارشناسان فناوري 10 پيش‌بيني بزرگ خود براي فناوري‌هاي موبايلي در سال جديد ميلادي را به قرار زير اعلام كرده‌اند:

1- فروش گوشي‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي لوحي از تعداد رايانه‌هاي شخصي فروخته شده بيشتر مي‌شود

اين طور كه مركز تحقيقاتي IDC پيش‌بيني كرده است، دستگا‌ه‌هاي موبايلي همچنان محبوبيت بيشتر خود نسبت به رايانه‌هاي شخصي را حفظ مي‌كنند و بر اين اساس در سال 2014 ميلادي به‌ازاي هر 2.5 گوشي هوشمند و رايانه لوحي فروخته شده يك دستگاه رايانه شخصي هم به فروش مي‌رسد. در اين سال از فروش جهاني رايانه‌هاي شخصي 6 درصد كاسته مي‌شود.

2- سيستم‌هاي عامل iOS، اندرويد و ويندوز فون گسترده‌تر مي‌شوند

مركز تحقيقاتي IDC پيش‌بيني كرده است كه در سال جديد ميلادي اپل با افزايش قابل ملاحظه فروش دستگاه‌هاي موبايلي خود مواجه مي‌شود. در اين سال فروشگاه اينترنتي Play Store گوگل رقابت سختي را با فروشگاه App Store اپل آغاز مي‌كند. شركت مايكروسافت هم گام‌هاي مهم در اين عرصه برمي‌دارد و انگيزه توليدكنندگان موبايل براي افزايش سرمايه‌گذاري روي ويندوز فون را بين 50 تا 100 درصد بيشتر مي‌كند.

3- مشاهده تصاوير ويديويي موبايلي افزايش مي‌يابد

در سال 2014 ميلادي براي نخستين بار ميزان مشاهده تصاوير ويديويي در دستگاه‌هاي موبايلي با رايانه‌هاي شخصي برابري مي‌كند. مركز تحقيقاتي Yankee Group پيش‌بيني كرده است كه اين فرآيند باعث مي‌شود دستگاه‌هاي موبايلي پيشرفته‌تر، شبكه‌هاي بي‌سيم پرسرعت‌تر و طرح‌هاي موبايلي ارزان‌تر ارايه شوند.

4- سيستم‌هاي پرداخت موبايلي گسترش مي‌يابد

در سال 2014 ميلادي سيستم‌هاي پرداخت مخصوص گوشي‌هاي همراه(mPoS) گسترده مي‌شود و امكان پرداخت از اين طريق براي عموم كاربران فراهم مي‌شود. مركز Yankee Group پيش‌بيني كرده است كه اين فرآيند باعث مي‌شود شركت‌هاي بيشتري براي عرضه اين خدمات اقدام كنند.

5- خدمات بانكداري موبايلي به صورت گسترده در اختيار مردم قرار مي‌گيرد

در سال جديد ميلادي فناوري‌هاي پوشيدني از جمله عينك هوشمند Google Glass به صورت گسترده در اختيار مردم قرار مي‌گيرند و كاربران به كمك همين ابزارها، فعاليت‌هاي بانكي خود را انجام مي‌دهند. مركز ACI Worldwide پيش‌بيني كرده است كه در سال 2014 ميلادي روش‌هاي گسترده‌تري براي استفاده از خدمات بانكداري موبايلي به مردم ارايه مي‌شود.

6- ابزارهاي مخصوص تبلت‌ها نرم‌افزارهاي مخصوص رايانه‌هاي شخصي را پشت‌سر مي‌گذارند

در سال 2014 ميلادي نه تنها ابزارهاي موبايلي به صورت گسترده توسط كاربران خانگي و سازمان‌ها به كار گرفته مي‌شوند، بلكه ميزان توجه به اين ابزارها باعث مي‌شود تا كارايي و محبوبيت آن‌ها نسبت به ابزارهاي مخصوص رايانه‌هاي شخصي بيشتر شود. مركز CA Technologies پيش‌بيني كرده است كه در سال آينده ابزارهاي مخصوص رايانه‌هاي لوحي در سازمان‌ها محبوبيت بسيار زيادي پيدا مي‌كنند.

7- كاربرد پيامك‌ها در ابزارهاي موبايلي بيشتر مي‌شود

"استيو فرنچ"( Steve French) مدير مركز OpenMarket كه در زمينه خدمات پرداخت‌ها و پيام‌هاي موبايلي فعاليت مي‌كند، بر اين باور است كه در سال 2014 ميلادي ميزان استفاده از سرويس پيامك افزايش ميابد و به‌خصوص كاربران خانگي و سازماني بيش از گذشته از آن استفاده مي‌كنند. پيامك به دليل ارزاني و آسان بودن در استفاده محبوبيت فراوان دارد.

8- امنيت خدمات نسل چهارم شبكه‌هاي مخابراتي موسوم به 4G LTE افزايش مي‌يابد

هم‌اكنون تمام اپراتورهاي آمريكا خدمات LTE را در اختيار مشتركان خود مي‌گذارند، اما مركز Stoke بر اين باور است كه در سال جديد ميلادي امنيت اين خدمات افزايش مي‌يابد. پيش‌بيني شده است كه در سال جديد ميلادي امنيت به اولويت اصلي در اين شبكه‌هاي مخابراتي تبديل شود.

9- فناوري‌هاي پوشيدني، ابزارهاي مخصوص بازي و سيستم‌هاي پرداخت موبايلي در سال 2014 ارتقا مي‌يابند

"ليزا فالزون"( Lisa Falzone) موسس و مديرعامل شركت Revel Systems كه در زمينه ارايه سيستم‌هاي mPoS براي تبلت‌هاي iPad فعاليت مي‌كند، بر اين باور است كه خدمات پرداخت‌هاي موبايلي در سال آينده به ميزان قابل ملاحظه ارتقا مي‌يابند. او همچنين تاكيد دارد كه ابزارهاي مخصوص بازي و فناوري‌هاي پوشيدني هم در اين سال پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه مي‌كنند.

10- وجوه نقد موبايلي و ديجيتالي بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرند

شركت Revel Systems همچنين پيش‌بيني كرده است كه خدمات پولي ديجيتالي از جمله PayPal و Bitcoin در سال 2014 ميلادي بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرند و نسبت به قبل سازگاري بيشتري با كاربران پيدا مي كنند.

انتهاي پيام/آ

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن