تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تكرار/يك هفته با دنياي فناوريدنياي فناوري به استقبال ۲۰۱۴ مي‌رود/از موبايل‌هاي باربر تا چهارپاهايي كه به گوگل خدمت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/يك هفته با دنياي فناوريدنياي فناوري به استقبال ۲۰۱۴ مي‌رود/از موبايل‌هاي باربر تا چهارپاهايي كه به گوگل خدمت مي‌كنند
بلند كردن اشياي سنگين با استفاده از گوشي هوشمند، تبديل موبايل به كنسول بازي و ارائه ابزاري براي رديابي گوشي‌هاي اندرويدي، تازه‌هايي است كه در آخرين‌هاي سال ۲۰۱۳ ثبت مي‌شوند؛ در اين روزها كارشناسان پيش‌بيني‌هايي در زمينه فناوري براي سال ۲۰۱۴ مطرح مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، هفته‌اي كه گذشت، در دنياي فناوري رويدادهاي جالبي رخ داد كه در اينجا مروري بر مهمترين آنها خواهيم داشت:

10 پيش‌بيني موبايلي بزرگ براي سال 2014

اين روزها گرچه بيشتر از آخرين‌هاي 2013 سخن گفته مي‌شود، اما با تمام شدن سال 2013 ميلادي و نزديك شدن به آغاز سال 2014، كارشناسان فناوري 10 پيش‌بيني بزرگ خود براي فناوري‌هاي موبايلي در سال جديد ميلادي را اعلام كرده‌اند.

پيشي گرفتن فروش گوشي‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي لوحي از تعداد رايانه‌هاي شخصي، گسترش سيستم‌هاي عامل iOS، اندرويد و ويندوز فون، افزايش مشاهده تصاوير ويديويي موبايلي، گسترش سيستم‌هاي پرداخت موبايلي و خدمات بانكداري موبايلي به صورت گسترده، افزايش محبوبيت ابزارهاي مخصوص تبلت‌ها، ارتقا كاربرد پيامك‌ها در ابزارهاي موبايلي، افزايش امنيت خدمات نسل چهارم شبكه‌هاي مخابراتي، ارتقاي فناوري‌هاي و در نهايت توجه بيشتر به وجوه نقد موبايلي و ديجيتالي مواردي است كه در استقبال از سال 2014 مطرح شده است.

اشياي سنگين را با گوشي هوشمند بلند كنيد

اگر شما هم جزء آن دسته از افراد هستيد كه با بلند كردن اشياء سنگين مشكل داريد، محققان دستگاه هوشمندي موسوم به MyLifter ساخته‌اند كه به شما امكان مي‌دهد از طريق ابزار نصب شده روي گوشي هوشمند،‌ اشياء سنگين را به راحتي بكند كرده و جابه‌جا كنيد.

اين ابزار پس از نصب روي سيستم قابل‌حمل شما با سيستم‌عامل iOS از طريق فناوري ارتباطي بلوتوث به دستگاه مربوطه متصل مي‌شود. شما در اين ابزار كليدهاي كنترلي ساده براي بالا و پايين بردن شيء مورد نظر را در اختيار داريد و همچنين يك كليد ويژه وجود دارد كه به كمك آن مي‌توانيد شيء را پس از بلند كردن در هر حالتي نگه داريد.

دستگاهي براي تبديل گوشي به كنسول بازي

حالا اگر شما علاقمند به بازي‌هاي ديجيتالي هستيد و نميدانيد بين كنسول بازي و گوشي موبايل يكي را انتخاب كنيد، يك خبر خوش هم براي شما داريم. سامسونگ سيستم كنترلي جديدي براي بازي‌هاي رايانه‌اي ارايه كرده است كه GamePad نام دارد و كاربر مي‌تواند با اتصال آن به گوشي هوشمند يا رايانه لوحي، از اين دستگاه‌هاي الكترونيكي همراه به عنوان يك كنسول بازي استفاده كند.

ديدار اوباما با مديران فناوري براي توجيه جاسوسي سايبري

دردسرهاي اسنودن همچنان براي آمريكايي‌ها ادامه دارد و مقامات دولتي ايالات متحده مي‌كشوند تا از زنجيره رسوايي‌هاي آن خلاص شوند. اين هفته باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا با تعدادي از مديران برجسته شركت‌هاي فناوري اين كشور ديدار كرد. اوباما قصد دارد رويكردهاي دولت خود را در زمينه حفظ امنيت ملي براي مديران شركت هاي فناوري توضيح دهد و دغدغه‌هاي آنها در مورد عملكرد آژآنس امنيت ملي آمريكا را برطرف كند.

از سوي ديگر اينفورميشن ويك نوشت:بررسي‌هاي جديد نشان مي‌دهد حمله هكري به وزارت انرژي آمريكا كه 150 هزار كارمند آن را تحت تاثير قرار داد، ناشي از طيف گسترده‌اي از مشكلات مديريتي و فني بوده است.

قانوني بودن جاسوسي‌هاي آمريكا زير سوال رفت

در همين حال يك قاضي فدرال در آمريكا حكمي صادر كرده كه بر اساس آن برنامه‌هاي آژانس امنيت ملي آمريكا به منظور جاسوسي از مكالمات تلفني تمامي شهروندان نقض قانون تلقي مي شود.

بر طبق اين حكم نگراني از به خطر افتادن امنيت ملي بهانه‌اي براي جاسوسي از شهروندان و كاربران اينترنت و خدمات تلفن همراه و ثابت محسوب نمي‌شود.

همكاري بازارهاي بورس براي افزايش امنيت سايبري

اين روزها نگراني از هكرهاي اينترنتي به بازارهاي سهام جهان هم سرايت كرده و تعدادي از اين بازارها در قاره‌هاي مختلف قصد دارند با همكاري يكديگر امنيت سايبري خود را ارتقا ببخشند.

بيزينس تايمز نوشت:فدراسيون جهاني بازارهاي سهام موسوم به WFE كه متشكل از نمايندگان 57 بازار سهام در سطح جهان است، كميته‌اي بين المللي به منظور افزايش همكاري ها در حوزه امنيت سايبري تاسيس كرده تا از بازارهاي سرمايه در سراسر جهان حفاظت بهتري به عمل آيد.

در همين هفته يك آمريكايي 24 ساله به علت هك كردن هزاران رايانه در شركت‌ها،دانشگاه‌ها و نهادهاي دولتي و فروختن اطلاعات مورد نياز براي دسترسي به آنها به 18 ماه زندان محكوم شد . تعدادي از اين رايانه‌ها از نوع ابررايانه بوده و از آنها در آزمايشگاه امنيت ملي آمريكا براي انجام بررسي‌ها و تحقيقات حساس استفاده مي‌شد.

ويندوز ايكس پي فاجعه به بار مي‌آورد

مايكروسافت ديگر نميداند چه كند كه كاربران متوجه خطرات استفاده از ويندوز XP شوند. مايكروسافت اين بار با كاربران ويندوز ايكس پي اتمام حجت كرد كه عواقب استفاده از ويندوز ايكس پي بر عهده خود آنهاست چون ديگر از اين ويندوز پشتيباني نمي‌كند.

با وجود تلاش‌هايي كه از سوي مايكروسافت براي ترغيب كاربران به خداحافظي با ويندوز ايكس پي به عمل آمده كماكان حدود 30 درصد از كاربران ويندوز از ويندوز XP استفاده مي‌كنند.

از سوي ديگر مايكروسافت در اقدامي بي‌سابقه قصد دارد برخي نسخه‌هاي سيستم عامل ويندوز را رايگان عرضه كند تا بتواند با شركت‌هاي رقيب مقابله كند.

اين شركت اعلام كرده كه قصد دارد ويندوزهاي RT و ويندوز فون را به رايگان عرضه كند تا بتواند با سيستم عامل‌هاي مشابه و رقيب مانند اندرويد رقابت كند.

خدمات جست‌وجوي صوتي به گوگل اضافه مي‌شود

حالا كه در زمينه جستجوي اينترنتي دست زياد شده، گوگل به دنبال ترفندهايي است تا رقبا را كنار بزند و به همين دليل از راه‌اندازي سرويس جست‌وجوي صوتي در سال 2014 خبر داد.

كامپيوترورلد نوشت: قرار است اين خدمات در قالب يك برنامه تلفن همراه براي كاربران گوشي‌هاي آيفون اپل هم در دسترس باشد.

ياهو درگير يك مشكل عجيب

نقص خدمات ايميل يك هفته ياهو را ديگر خود كرد. در ابتداي هفته خبر رسيد كه مريسا مير مدير عامل شركت ياهو به علت مشكلاتي كه اين هفته براي كاربران در زمان استفاده از خدمات ايميل اين شركت رخ داد، مجبور به عذرخواهي شد.

وي علت اين مشكلات را تلاش براي رفع برخي نواقص در سرويس ايميل ياهو دانست و افزود: رفع مشكلات به وجود آمده بيش از مدتي كه تصور مي‌شد زمان برد ولي حالا مشكلات قبلي برطرف شده و همگان مي توانند از خدمات ايميل ياهو استفاده كنند.

با اين همه در روزهاي پاياني هفته باز هم خبر رسيد كه اين مشكل به قوت خود باقي است. صاحب نظران مستقل تداوم مشكلات ايميل ياهو را نقطه ضعفي اساسي براي اين شركت دانسته اند و مي‌گويند با تداوم اين وضعيت ياهو قادر به بازسازي چهره خود نخواهد بود. تاكنون سابقه نداشته كه رفع نقص هاي يك سيستم ايميل قديمي و مشهور مانند ياهو يك هفته طول بكشد.

تازه‌هاي دنياي موبايل و تبلت

در اين هفته هم بازار موبايل و تبلت شاهد عرضه‌هاي جديدي بود. شركت تايواني ايسوس در سري محصولات Padfone Mini خود يك رايانه لوحي با نمايشگر 7 اينچي و يك گوشي هوشمند مجهز به نمايشگر 4.3 اينچي را معرفي كرد.

سيستم‌عامل موبايلي Ubuntu Touch هم به دنياي موبايل وارد مي‌شود. شركت توليد كننده اين سيستم عامل مي‌گويد كه نخستين مشتري اصلي خود را پيدا كرده تا اين سيستم‌عامل در گوشي‌هاي جديد مورد استفاده قرار گيرد.

يك خبر ديگر اينكه هوواوي باريكترين گوشي چيني را به قصد رقابت با سه گوشي برتر آيفون 5S، اكسپريا Z اولترا و سامسونگ S4 عرضه كرد.

توليد آيفون 5S لوكس با طلاي 24 عيار و كريستال خالص هم خبر ديگري بود كه در اين هفته اعلام شد.

شركت Goldgenie براي ساخت اين گوشي هوشمند لوكس از طلاي 24 عيار استفاده كرده است كه البته به درستي اعلام نكرده چه ميزان كريستال Swarovski را در بدنه آن به كار برده است.

ابزار جديد براي رديابي گوشي‌هاي اندرويدي سرقت شده

شركت گوگل ابزار ويژه‌اي براي سيستم‌عامل اندرويد عرضه كرده است كه مي‌تواند موقعيت گوشي هوشمند ديگر مبتني بر اندرويد را رديابي و شناسايي كند.

اين ابزار جديد مبتني بر يك نرم‌افزار اينترنتي فعاليت مي‌كند و به كاربران امكان مي‌دهد موقعيت جغرافيايي تمام دستگاه‌هايي كه با حساب كاربري گوگل وارد آن شده‌اند، شناسايي شود.

ابزار جديد رديابي گوگل به صورت رايگان روي فروشگاه اينترنتي Google Play عرضه شده است.

گوگل شركت توليدكننده روبات‌هاي چهارپا را خريد

گوگل در آخرين اقدام خود شركت توليدكننده Cheetah به عنوان پرسرعت‌ترين روبات جهان و همچنين توليدكننده ديگر روبات‌هاي قابل‌حمل شبيه به حيوانات را خريداري كرد.

شركت Boston Dynamic كه با ارتش آمريكا قرارداد همكاري دارد، هشتمين شركت روباتيك محسوب مي‌شود كه گوگل طي سال جاري آن را خريداري كرده است.

پيشنهاد يك ميليارد دلاري مايكروسافت به سامسونگ

شركت مايكروسافت كه به تازگي نوكيا را خريداري كرده است، هم‌اكنون مي‌كوشد ديگر توليدكنندگان بزرگ تلفن‌همراه را نيز به استفاده از سيستم‌عامل ويندزو فون ترغيب كند.

بر اين اساس منابع آگاه اعلام كردند كه شركت مايكروسافت به تازگي پيشنهاد يك ميليارد دلاري به شركت كره‌اي سامسونگ داده است تا با دريافت اين مبلغ، توليد دستگاه‌هاي موبايلي خود مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز فون را افزايش دهد.

مركز @evleaks تصاويري را در شبكه اجتماعي توئيتر منتشر كرده است كه برخي مشخصه‌ها مربوط نسخه جديد سيستم‌عامل موبايلي مايكروسافت موسوم به ويندوز فون 8.1 را نشان مي‌دهد.

در اين تصاوير نشان داده شده است كه نسخه 8.1 سيستم عامل ويندوز فون يك كليد لمسي هدايت‌گر را در بخش اصلي خود شامل مي‌شود.

همچنين در حالي كه صحبت در مورد توليد گوشي هوشمند اندرويدي در شركت نوكيا براي كاربران بسيار جالب بوده است و حتي انتشار شايعات در اين زمينه نيز توجه همگان را جلب كرده است. اما مركز خبري CTechnology چين به نقل از برخي منابع داخلي به اين نتيجه رسيده است كه نوكيا چنين قصدي ندارد.

گسترش حافظه مجازي سامسونگ براي اندرويدي‌ها

موبايلتان ديگر هميشه جا دارد چون شركت سامسونگ با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه قابليت‌هاي سرويس HomeSync را براي تعداد بيشتري از دستگاه‌هاي موبايلي اندرويدي ارايه مي‌دهد.

سرويس HomeSync به ميزان يك ترابايت فضاي مجازي را مبتني بر ابزارهاي پردازش ابري شخصي در اختيار كاربران مي‌گذارد و در آن واحد مي‌تواند تا 8 كاربر را در 5 دستگاه اندرويدي مختلف تحت پوشش قرار دهد.

روسيه،‌ بزرگترين فروشگاه تبلت در بازارهاي نوظهور

اين طور كه بررسي‌هاي جديد نشان داده است،‌ روس‌ها بيش از ديگر كاربران در بازارهاي نوظهور به رايانه‌هاي لوحي علاقمند هستند.

سرانه فروش رايانه‌هاي لوحي و دستگاه‌هاي كتابخوان الكترونيكي در روسيه تقريبا با آمار و ارقام مربوط به آلمان و ديگر كشورهاي اروپاي غربي برابري مي‌كند و نسبت به سرانه فروش اين محصولات در برزيل دو برابر بيشتر است.

كاهش فروش جهاني گيرنده‌هاي تلويزيوني در سال 2013

از همه چيز حرف زديم غير از گيرنده‌هاي تلويزيوني؛ مركز WitsView پيش‌بيني كرده است كه عرضه جهاني گيرنده‌هاي تلويزيوني LCD طي سال 2013 ميلادي با كاهش 1.7 درصدي نسبت به سال قبل به 203.1 ميليون دستگاه خواهد رسيد و سپس اين روند در سال 2014 با رشد 3 درصدي همراه خواهد بود تا 209.1 ميليون دستگاه تلويزيون LCD وارد بازار جهاني شود. كارشناسان اعلام كردند كه 99 تا 100 درصد گيرنده‌هاي تلويزيوني LCD كه در سال 2014 ميلادي وارد بازار جهاني مي‌شوند به فناوري نور پس‌زمينه LED مجهز خواهند بود.

يك پيش‌بيني براي 2018!

و آخرين خبر اينكه پيش‌بيني شده است كه شبكه‌هاي مخابراتي LTE در سال 2018 ميلادي حدود نيمي از درآمد بازار جهاني مخابرات را باعث شوند كه اين رقم براي سال 2013 ميلادي كمتر از 10 درصد گزارش شده است.

تعداد مشتركان نسل چهارم شبكه‌هاي مخابراتي موسوم به 4G LTE تا پايان سال جاري ميلادي به 238 ميليون نفر در سراسر جهان مي‌رسد و مركز تحقيقاتي Strategy Analytics پيش‌بيني كرده است كه اين رقم در سال 2018 ميلادي از مرز 2 ميليارد نفر هم فراتر برود.

گزارش: مريم آريايي

انتهاي پيام/ب

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن