تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالاري: آلودگي هواي تهران با گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها حل نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سالاري: آلودگي هواي تهران با گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها حل نمي‌شود
عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران گفت: آلودگي هواي شهر تهران با گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ ها حل نمي‌شود چرا كه هرچقدر شريان‌هاي ارتباطي را توسعه دهيم سفرهاي بيشتري جذب پايتخت مي‌شود.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سالاري طي نشست خبري كه صبح امروز در مركز معاينه فني بيهقي برگزار شد، افزود: چه شهرداري و چه دولت به عرصه حمل و نقل عمومي ازجمله توسعه مترو اهميتي نمي‌دهند كه همين مساله باعث مي‌شود معضل آلودگي هوا همچنان تشديد شود.

وي ادامه داد: آمارها نشان مي‌دهد كه در سال شاهد 45 هزار مورد مرگ و مير بر اثر آلودگي هوا هستيم كه بيش از 4000 نفر آن مربوط به شهر تهران است اما چون به صورت غير ملموس اتفاق مي‌افتد متوجه آن نيستيم.

عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران افزود: با توجه به اينكه نزديك به 100 روز از عمر شوراي چهارم شهر تهران مي‌گذرد يكي از نگراني‌ها و دغدغه‌هاي اصلي شوراي شهر موضوع آلودگي هوا، تصميم سازي و تصويب قوانين مرتبط با حل اين معضل است و در اين دوره به دنبال آن هستيم كه حمل و نقل عمومي را در پايتخت گسترش دهيم.

سالاري اضافه كرد: اميدواريم در دولت تدبير و اميد شاهد تخصيص اعتبارات لازم كه دولت‌هاي گذشته توجهي به آن نمي‌كردند باشيم.

وي با بيان اينكه فرهنگسازي ناصحيح در خصوص اهميت معاينه فني يكي از مهمترين مشكلات شهر تهران است افزود: مصوبه غلط مجلس گذشته در رابطه با افزايش زمان اعتبار برگه‌هاي معاينه فني اين مشكل را تشديد كرد اما خوشبختانه با توجه به رويكرد سازمان حفاظت محيط زيست در دولت جديد و تلاش‌هاي دكتر ابتكار مي‌توان گفت كه اين مشكل به زودي حل خواهد شد. علاوه بر آن لايحه‌اي از سوي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري در شوراي شهر در حال بررسي است تا در سطح كلانشهر تهران شاهد تعامل گسترده دولت و شورا در اين زمينه باشيم.

سامانه واحد مراكز معاينه فني ايجاد شود

عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران اظهار كرد: بايد سامانه واحد مراكز معاينه فني در سراسر كشور ايجاد شود چرا كه دغدغه كارشناسان اين حوزه در حال حاضر اين است كه در شهر تهران شاهد خودروهايي از سراسر كشور هستيم كه در شهرهاي غير از تهران معاينه‌هاي فني غيرمكانيزه را پاس كرده‌اند و بسترهاي الكترونيكي لازم آنها فراهم نشده است.

وي تاكيد كرد: بحث استانداردسازي توليدات داخلي توسط خودروسازان يكي ديگر از موارد مهمي است كه بايد براي حل آلودگي هواي شهر تهران به آن توجه شود چرا كه در ايران هنوز به استاندارد يورو4 نرسيده و با همان استانداردهاي قديمي خودرو توليد مي‌كنيم. همچنين اميدواريم در آينده شاهد حذف تحريم‌ها در پي مذاكرات هسته‌اي باشيم تا بتوانيم استاندارد سوخت را نيز ارتقا دهيم.

سالاري با بيان اينكه نحوه تعامل پليس راهور و شهرداري تهران در سالهاي گذشته بايد به عنوان الگوي مناسبي براي ساير شهرها مورد توجه قرار گيرد افزود: ‌اميدواريم تصدي گري‌هاي دولتي در حوزه مديريت شهري واگذار شده و شاهد الحاق پليس راهور به حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران باشيم.

عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران گفت: در حال حاضر شوراي شهرداري‌ها را داريم و شوراهاي شهر به آن معنايي كه بايد باشند نيستند و اميدواريم كه با لايحه‌اي كه از سوي شوراي استانها در خصوص واگذاري تصدي گري هاي دولتي به دولت قبلي ارائه شد در دستور كار دولت جديد نيز قرار بگيرد.

هشت مركز معاينه فني براي شهر تهران بسيار كم است

سالاري با اشاره به فعاليت هشت مركز معاينه فني در سطح شهر تهران اظهار كرد: تعداد مراكز معاينه فني با پراكندگي مناسب بايد در دستور كار قرار گيرد تا شهروندان بتوانند به اين مراكز مراجعه كنند.

وي جلوگيري از تردد خودروهاي تك سرنشين را يكي از مهمترين اقدامات براي حل معضل ترافيك و آلودگي هواي شهر تهران دانست و افزود: هرچقدر هم كه بزرگراه‌هاي تهران را توسعه دهيم تا زماني كه شاهد ورود خودروهاي تك سرنشين به خيابان‌ها باشيم به نتيجه نخواهيم رسيد.

عضو كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران با تاكيد بر اهميت كنترل موتورسيكلت‌هاي دودزا براي كاهش آلودگي هوا اظهار كرد:‌به موجب لايحه‌اي كه به شوراي شهر تهران ارائه شده اميدواريم هرچه زودتر شاهد برقي شدن موتورسيكلت‌هاي بنزيني پايتخت باشيم و با توجه به اين موضوع كه افراد با تمكن مالي پايين از موتورسيكلت استفاده مي‌كنند پيش بيني‌هاي لازم براي تخصيص يارانه به اين افراد در نظر گرفته شود.

وي تصريح كرد:‌طبق قانون بايد در قبال توليد هر خودروي جديد يك خودرو را از رده خارج كنيم كه بايد بسترهاي لازم اين اقدام فراهم شود.

بودجه مترو در برنامه متمم افزايش يافته است

سالاري با بيان اينكه در بودجه 93 و برنامه متمم شوراي شهر تهران بودجه مترو افزايش قابل توجهي داشته است افزود: مساله از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده و استانداردسازي خودروهاي توليدي براي كاهش آلودگي هواي تهران در اختيار دولت بوده و شوراي شهر نمي‌تواند در اين زمينه اقدام كند اما با توجه به تعامل خوب شوراي شهر تهران و دولت در حضور وزرا در صحن شورا اميدواريم كه شاهد دغدغه‌هاي شهروندان به مسئولان دولتي باشيم.

وي تاكيد كرد: ‌با توجه به اينكه در آستانه روز هواي پاك قرار داريم يكي از خواسته‌هاي شوراي شهر تهران از رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ارائه لايحه كاهش سن معاينه فني خودروها به صورت دو فوريتي به مجلس است تا شاهد تصميم قاطع نمايندگان مجلس در اين زمينه باشيم.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن