تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشم يلدا هم به توافقات ژنو دوخته شده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: چشم يلدا هم به توافقات ژنو دوخته شده
رييس اتحاديه قنادان اراك از كاهش 60 درصدي تقاضاي مردم اراك جهت خريد آجيل و خشكبار در روزهاي باقي‌مانده تا شب يلدا خبر داد.

حسن شمس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مركزي، عدم استقبال مردم براي خريد آجيل و خشكبار شب يلدا را از يك سو به دليل بضاعت مالي ضعيف و از سوي ديگر تغييرات قيمت ناشي از توافقات ژنو عنوان كرد و افزود: مردم در شرايط كنوني دست نگه داشته‌اند و رغبتي به خريد نشان نمي‌دهند؛ بر اين اساس، تقاضا نسبت به پارسال 60 درصد كاهش داشته است.

وي گفت: مردم فعلا بلاتكليفند و سعي مي‌كنند كمتر خريد كنند تا وضعيت مشخص شود، همه پاي اخبار نشسته‌اند تا ببينند دولت چه تصميمي مي‌گيرد، و جو رواني به وجود آمده سبب كاهش تقاضا شده است.

شمس با اشاره به اينكه هيچ افزايش قيمتي در بخش آجيل و خشكبار نداشته‌ايم، افزود: فقط بر روي اقلامي كه تقاضا زياد باشد امكان افزايش وجود دارد اما، در مجموع نسبت به پارسال افزايش قيمت وجود نداشته است.

رييس اتحاديه قنادان اراك بيان داشت: اين احتمال وجود دارد كه همزمان با نشست بعدي 1+5 قيمت‌ها در اين بخش نيز 10 درصد كاهش پيدا كند.

وي با بيان اينكه عرضه و تقاضا برقراركننده توازن در قيمت‌گذاري است، افزود: زماني كه تقاضا كم باشد عرضه زياد است و شاهد كاهش قيمت خواهيم بود.

شمس با اشاره به افزايش قيمت تنها يك قلم تخمه ژاپني از كيلويي 12 هزار تومان به 16 هزار تومان، بقيه قيمت‌ها را نسبت به سال گذشته ثابت و يا داراي كاهش ناچيز دانست.

رييس اتحاديه قنادان اراك در پايان تغيير قيمت چند قلم آجيل و خشكبار را به اين ترتيب عنوان كرد:

يك قلم تخمه آفتابگردان از قيمت كيلويي 14 هزار تومان در سال گذشته امسال به 12 هزار تومان كاهش يافته است.

پسته از كيلويي 50 هزار تومان در سال گذشته به 45 هزار تومان كاهش يافته.

تخمه كدو نيز در حدود كيلويي 20 هزار تومان و مغز بادام نيز به قيمت هر كيلو 40 هزار تومان در بازار اراك عرضه مي‌شود.

كد خبرنگار: 10007

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن