تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سزاوار است كه عاقل ، از مستى ثروت، قدرت ، دانش ، ستايش و مستى جوانى بپرهيزد، چرا ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803690753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمع‌آوري بخاري‌ها از مدارس تا سال 95


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جمع‌آوري بخاري‌ها از مدارس تا سال 95
رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه در حال حاضر 150 هزار كلاس درس با سيستم گرمايشي غيرايمن در سراسر كشور وجود دارد، گفت: براي حذف تمامي اين بخاري‌ها، نيازمند اعتباري بالغ بر 1000 ميليارد تومان هستيم. اما تا سه سال آينده تمام بخاري‌ها را از مدارس جمع‌آوري خواهيم كرد.

به گزارش ايسنا، دكتر مرتضي رئيسي، معاون عمراني آموزش و پرورش درباره آخرين وضعيت سيستم‌هاي گرمايشي مدارس و اقداماتي كه آموزش و پرورش براي ايمن‌سازي مدارس انجام مي‌دهد، با بيان اينكه از پيگيري رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما از موضوع ايمني مدارس استقبال مي‌كنيم، گفت: طي سال‌هاي گذشته در فصل سرما تعدادي از مدارس كشور دچار حوادث بسيار دردناكي شده‌اند كه حتي يك مورد آن براي كشور و آموزش و پرورش غيرقابل پذيرش نيست.

وي افزود: به عنوان يك واقعيت بايد بپذيريم كه در حال حاضر از 500 هزار كلاس درسي كه در سراسر كشور فعاليت دارد، حدود 150 هزار كلاس سيستم گرمايشي استانداردي ندارند و به وسيله بخاري نفتي كاربراتوري يا بخاري گازي گرماي آنها تامين مي‌شود.

معاون عمراني آموزش و پرورش درباره تعمير و نگهداري سيستم‌هاي گرمايشي مدارس، گفت: بر اساس استانداردهايي كه آموزش و پرورش تدوين كرده، مطلوب‌ترين نوع سيستم گرمايشي، سامانه حرارت مركزي است و به عنوان يك هدف مد نظر آموزش و پرورش است. اما بايد به عنوان يك حقيقت بپذيريم تعداد زيادي از مدارسي كه پس از انقلاب ساخته شده‌اند و عمدتا در مناطق روستايي و شهري كه وجود دارند، علي‌رغم تلاش‌هاي زيادي كه صورت گرفته، همچنان سامانه حرارتي آنها غيراستاندارد است.

رئيسي ادامه داد: در دستورالعمل‌ها و خريدهايي كه توسط سازمان نوسازي و يا خود مدارس انجام مي‌شود، اين الزام وجود دارد كه بخاري كه تهيه مي‌شود، از نوع نفتي كاربراتوري استاندارد باشد، اما بايد بپذيريم كه همچنان تا حد مطلوب آموزش و پرورش در اين حوزه فاصله داريم.

وي درباره اينكه خطاي انساني علي‌رغم وجود تجهيزات، چه تاثيري در رخ دادن حوادث در مدارس دارد؟ اظهار كرد: رعايت نكات ايمني در كنار نصب وسايل استاندارد بسيار حائز اهميت است و بر همين اساس بايد كادر آموزشي و خدماتي مدارس از جمله مديران، معلمان و سرايداران و خدمتگزاران آموزش‌هاي مربوط به نكات ايمني از جمله اطفاي حريق را به خوبي آموزش ببينند.

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور درباره اتفاق رخ داده در خوزستان، گفت: اقدام معلم اين كلاس قابل تقدير است و آموزش و پرورش به خود مي‌بالد كه در بين نيروهاي انساني خود، چنين افرادي را دارد. اما بايد در نظر داشت استفاده از وسيله معيوب، مترادف با وقوع حادثه است و در زمان حوادث، بايد بهترين تصميم انساني اتخاذ شود.

رئيسي درباره ميزان آموزش‌هايي كه به مسئولان مدرسه در زمان زلزله و آتش‌سوزي بايد داده شود نيز گفت: در بيشتر مدارس كپسول‌هاي آتش‌نشاني وجود دارد و در تمام مدارسي كه سازمان نوسازي، احداث و تحويل آموزش و پرورش داده است، همه مدارس به اين دستگاه اطفاي حريق مجهز هستند. اما نكته قابل توجه، شارژ به موقع آن و استفاده در زمان بروز حوادث است كه به دستور صريح وزير، آموزش اطفاي حريق به مسئولان از جمله مديران، معلمان و خدمتگزاران الزامي شده است.

وي در پاسخ به برخي از پيامك‌هايي كه به برنامه «حرف حساب» مبني بر استفاده از چراغ علا‌ءالدين در برخي از مدارس، گفت: در شش سال گذشته حدود 300 هزار بخاري كاربراتوري استاندارد در سراسر كشور توزيع شده و امسال بر اساس مصوبه مجلس در بودجه 93، اعتبار خوبي را براي استانداردسازي سيستم‌هاي گرمايشي ديده‌اند.

معاون وزير آموزش و پرورش ادامه داد: براي استانداردسازي 150 هزار كلاس درسي كه در آنها سامانه گرمايش غيراستاندارد وجود دارد، اعتباري بالغ بر 1000 ميليارد تومان نيازمند است و امسال از 200 ميليارد توماني كه براي اين امر اختصاص يافته، 100 ميليارد تومان پرداخت شده كه براي تامين سامانه استاندارد كلاس‌هاي فاقد سامانه گرمايشي ايمن، رقم مناسبي است.

رئيسي با بيان اينكه اقدام سريع آموزش و پرورش براي جمع‌آوري بخاري‌ها از سطح مدارس كشور آغاز شده، گفت: در صورت تداوم اعتبارات مناسب در بازه زماني سه ساله، همه كلاس‌هاي فاقد سيستم گرمايشي استاندارد، جمع‌آوري و همه آنها به سامانه حرارت مركزي، موتورخانه‌اي و يا پكيج تبديل خواهد شد.

وي همچنين از توزيع 45 هزار بخاري تابشي در سراسر كشور خبر داد و گفت: اين بخاري‌ها با منبع انرژي برق تامين حرارت مي‌شوند كه بخش عمده‌اي از آنها نصب شده و تلاش سازمان نوسازي نيز ارتقاي سطح ايمني مدارس در سراسر كشور است.

رييس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور در بخش ديگري از اين گفت‌وگوي تلويزيوني درباره اينكه به نظر مي‌رسد بر اساس گزارش‌ها، توزيع امكانات به صورت عادلانه انجام نمي‌شود كه منجر به ايجاد كلاس‌هاي كپري شده، گفت: هر گونه اعتبار دولتي بر اساس قانون توزيع مي‌شود كه بخشي از آن اعتبارات ملي و بخشي ديگر استاني است و در سال‌هاي اخير به ويژه در حال حاضر توجه ويژه‌اي به مناطق محروم شده‌ است كه مي‌توان با صراحت گفت در بسياري از مناطق محروم، وضعيت فضاهاي آموزشي از لحاظ مقاومت در برابر زلزله، بسيار بهتر از شهرهاي بزرگ و كانون‌هاي پرجمعيت است. اما در عين حال منكر وجود كلاس‌هاي كپري هم نيستيم.

به گفته رئيسي، كلاس‌هاي كپري بر اثر جابجايي سريع جمعيتي يا عوامل اجتماعي، اقتصادي و حتي خشكسالي به وجود مي‌آيد، به طوري كه امكان تصميم‌گيري براي مسئولان محلي نيز وجود ندارد. اما اينكه عنوان مي‌شود مي‌توان از كلاس‌هاي پيش ساخته در اين مناطق استفاده كرده، سازمان نوسازي نيز موافق اين پيشنهاد است، اما بايد توجه داشت در بين 500 هزار كلاس درسي كه وجود دارد، ممكن است در برخي مناطق محروميت‌هايي داشته باشيم.

وي با اشاره به مشكلات مردم و خيرين در احداث مدارس نيز گفت: پس از انقلاب 18 درصد كلاس‌هاي كشور با مشاركت مردم به ويژه خيرين احداث شده و آموزش و پرورش همواره نيازمند مشاركت مردم در تامين فضا و تجهيزات آموزشي است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن