تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804036218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل سابق كانون پرورش فكري حكم بازنشستگي گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديرعامل سابق كانون پرورش فكري حكم بازنشستگي گرفت
سيدصادق رضايي، مديرعامل سابق كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، 12 روز پس از آنكه عليرضا حاجيان‌زاده جاي او را در اين سمت گرفت، در مراسم تكريمي كه به مناسبت خداحافظي‌اش برگزار شد، حكم بازنشستگي‌ خود را دريافت كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر ، عليرضا حاجيان‌زاده در مراسم بزرگداشت سيدصادق رضايي كه عصر ديروز، 26 آذرماه برگزار شد، از تلاش‌هاي مديرعامل پيشين كانون تقدير و خاطرنشان كرد: رضايي حدود 20 سال در كانون تلاش كرد و تجربه‌هاي فراواني را به دست آورد و در ادامه گفت: از خداوند تبارك و تعالي خواستارم كه به من توفيق دهد تا از تجربه‌هاي رضايي در اين مسير استفاده كنم.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري كه فرمودند وظيفه كانون سنگين است افزود: در تمامي عرصه‌هاي نظام ديني علي‌رغم وجود آموزش و پرورش، صدا و سيما، نشريه‌ها و فعاليت‌هاي مختلفي كه براي كودكان و نوجوانان انجام مي‌شود كانون در اين حوزه مرجعيت دارد.

حاجيان‌زاده در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه مقام معظم رهبري همچنين فرمودند كه پايه اساسي كانون مسايل انقلاب اسلامي است اضافه كرد: گويا رهبر انقلاب در حوزه كودك و نوجوان بر كانون تكيه كرده‌ و مي‌خواهد نگاه حكومتي خود را از طريق كانون دنبال كند و امروز اين وظيفه خطير بر دوش ما گذاشته شده است.

وي تصريح كرد به خاطر اين وظيفه سنگين كه به ما محول شده است بايد خودسازي كنيم چرا كه همه ما در كانون مربي هستيم و اين امر را بايد براي خودمان نهادينه كنيم. مديرعامل كانون ادامه داد از نظر بينش و شناخت نيازهاي فرهنگي و همچنين از جهت توانمندسازي كار با كودك و نوجوان بايد خودسازي كنيم و الگو باشيم.

وي در پايان گفت رضايي همين مسير را دنبال كرد من نيز از پروردگار مي‌خواهم كه بتوانم با همان كيفيت با كمك دوستان اين مسير را ادامه دهم.

وظيفه مسئولان نگه‌داري ايمان و انديشه كودكان و نوجوانان است

دكتر مجتبي رحماندوست در اين آيين تأكيد كرد: برگزاري مراسم تجليل از سيدصادق رضايي مديرعامل پيشين كانون كار پسنديده‌اي است و خدا بانيان آن را خير دهد. اين نماينده مجلس گفت در برخوردهايي كه با رضايي در مقوله مقاومت فلسطين و پايداري و بيداري در سطح بين‌المللي داشتم ايشان همواره درست، باز و مكتبي عمل كردند.

رحماندوست تأكيد كرد: هر روز صبح ميليون‌ها خانواده به خاطر كودكان و نوجوانان خود، چشمشان به دست تصميم‌هاي مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.وي ادامه داد دستگاه‌هاي دولتي و اداري براي خدمت‌رساني به كودكان و نوجوانان در قالب و چهارچوب تعريف شده رسمي، سازماني و بر مبناي اسا‌س‌نامه فعاليت مي‌كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك به عليرضا حاجيان‌زاده گفت: مسوولان بالايي نسبت به معيشت شما وظيفه دارند ولي به طور قطع اين وظيفه اصلي آن‌ها نيست بلكه وظيفه اصلي مسوولان نگه داشتن ايده، ايمان و انديشه كودكان و نوجوانان است.

رحماندوست در پايان گفت: از اندوخته‌هاي مديران گذشته استفاده كنيد و تبادل نظر و هم‌افزايي داشته باشيد و به مسوولان قبلي پشت نكنيد و تجربه‌هاي آن‌ها را به كار گيريد.

رضايي مديري مشورت‌مدار بود

در ادامه اين مراسم سيدجواد جعفري مديرعامل بنياد ملي امام رضا (عليه‌‌السلام) خاطرنشان كرد در دوره مديريت وي استان‌هاي كانون بسيار پر تحرك و فعال بودند كه اين دوره را مي‌توان دوره كانون عاطفه و معرفت شناخت.

وي با بيان اين كه رضايي مديري مشورت‌مدار بود تصريح كرد: مديرعامل پيشين كانون در برگزاري جشنواره امام رضا عليه‌السلام با همه مشورت مي‌كرد و نظر همه را مي‌پرسيد.

مديرعامل بنياد ملي امام رضا عليه‌السلام بيان داشت: دوره مديريت رضايي 8 مشخصه داشت كه از جمله آن‌ها مي‌توان به كانون مبلغ، كانون نوآوري و خلاقيت، كانون همدلي و تعامل، كانون تلاش و تحرك و شادابي، كانون تعامل و معرفت،‌ كانون مردم‌داري، كانون مشورت‌مدار و كانون ولايت‌مدار اشاره كرد.

جعفري در پايان با بيان اين‌كه بزرگ‌ترين آفت در يك ساختار، تكرار است، گفت: از خط قرمزهاي رضايي مي‌توان به ولايت‌مداري وي اشاره كرد.

ساختار شكني در ادبيات كودك و نوجوان از ويژگي‌هاي مديريتي رضايي بود

علي گنج‌كريمي معاون توليد كانون در مراسم گرامي‌داشت سه دهه تلاش سيدصادق رضايي گفت: وي ابداع كننده برخي حركت‌هاي خوب فرهنگي طي چهار سال مديرعاملي در كانون بود كه قابليت زندگي مهدوي, مراكز فرهنگي هنري به عنوان قبله كانون و برخي ساختار شكني‌ها در فضاي كانون و ادبيات كودك و نوجوان از جمله آن‌هاست كه مفهوم و ريشه هر كدام از اين عبارت‌ها جاي تفكر و انديشيدن دارد.

وي همچنين پروژه‌هاي رمان، شعر و نمايش‌نامه نوجوان امروز، ادغام كانون زبان با كانون پرورش فكري، تصويب ساختار سازماني كانون و تغيير وضعيت استخدامي نزديك به 1هزار نفر از نيروهاي كانون از ديگر كارهاي شاخص و ماندگار دوره مديريت رضايي عنوان كرد.

گنج‌كريمي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان برخي خصلت‌هاي فردي رضايي از قبيل استقبال از نقد و روحيه نقدپذيري وي و نيز شجاعت برگشت و بازنگري از برخي مواضع كه پس از بررسي و كارشناسي تاييد نمي‌شد پرداخت و از حضور عليرضا حاجيان‌زاده در راس مديريت كانون ابراز خرسندي كرد و اظهار داشت با توجه به رشد فن‌آوري و وجود رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي، بايد تلاش كنيم با بهره‌گيري از علم و تجربه‌هاي افرادي كه پيش از اين در اين حوزه فعاليت داشته‌اند تدابيري انديشيده شود تا كانون از اين ميدان رقابت سخت سربلند بيرون آيد.

طرح رمان نوجوان، مهم‌ترين رويداد تاريخ ادبيات داستاني

عباس جهانگيريان، نويسنده كودك و نوجوان در بخشي از آيين بزرگداشت سيدصادق رضايي يادآور شد اگر قرار باشد روزگاري كسي تاريخ ادبيات داستاني كودك و نوجوان ايران را بنويسد بي‌گمان از طرح رمان نوجوان امروز به عنوان يكي از مهم‌ترين رويدادهاي دوران ما نام خواهد برد.

جهانگيريان اضافه كرد: از روز برگزاري اولين جلسه مجموعه رمان نوجوان امروز نزديك به 4 سال مي‌گذرد، حدود 50 رمان منتشر شده، 15 عنوان در دست چاپ است و 40 اثر در دست بررسي و نگارش و اين قافله‌‌ي زيبايي و خرد، گويي سر باز ايستادن ندارد و هر روز با اندوخته‌هاي تجربي بيشتري به راه پر ثمر خود ادامه مي‌دهد.
بسياري از رمان‌هاي منتشر شده تاكنون توانسته‌اند جايگاه ويژه و خوبي در جامعه براي خود باز كنند.

به گفته اين نويسنده، رمان نوجوان امروز فاصله عاطفي و حرفه‌اي ميان نويسندگان كودك و نوجوان را كوتاه كرد و آن‌ها را در نشست‌ها و سفرهاي پرثمر، در كنار هم ‌آورد و به تعبيري توانست از آنان خانواده‌اي صميمي بسازد.

اين مدرس دانشگاه همچنين خاطرنشان كرد: رمان‌هاي نوجوان امروز توانسته به قفسه‌هاي خالي و نيمه خالي كتاب‌خانه‌هاي مراكز كانون، مدارس، خانه‌ها –در بخش نوجوان- جاني تازه ببخشد.

جهانگيريان تأكيد كرد دو پنجره، كامل كننده طرح رمان نوجوان امروز باعث تعامل و پيوند هر چه بيش‌تر و صميمي‌تر ميان نويسندگان و مخاطبان شد و آنان را به نقد و گفتماني رو در رو كشانده است تا از هم بياموزند و به شناخت و درك بيشتري از نيازهاي يكديگر برسند.

ويسنده رمان «توران تور» ادامه داد: ترجمه آن گروه از رمان‌هايي كه از قابليت لازم براي آن سوي مرزها برخوردارند مي‌تواند به غيبت پرسش‌ برانگيز ادبيات كودك و نوجوان ما در سرزمين‌هاي ديگر پايان دهد.

اين پژوهش‌گر حوزه ادبيات و هنر كودك و نوجوان در پايان تصريح كرد: امروز بيش از هر چيز برآنم تا به خواست جمعي از نويسندگان مجموعه رمان نوجوان امروز و نمايش‌نامه كودك و نوجوان امروز، بر ارجمندي طراح و باني آن سيدصادق رضايي تأكيد كنم و به ايشان و حميدرضا شاه‌آبادي دبير اجرايي طرح، دست مريزاد بگويم.

هر حركتي با نيت شاد كردن كودكان، موفق است

سيد صادق رضايي نيز در مراسم گراميداشت ضمن قدرداني از برگزار كنندگان و تمام كساني كه در اين مراسم حضور داشتند گفت: من در زمينه ادبيات, فرهنگ و هنر كشور خادمي بيش نيستم و خدا را سپاس‌گزارم كه اين توفيق را نصيب من كرد و از خدا مي‌خواهم كه همان‌گونه كه اين دوستان شهادت دادند با من رفتار كند چرا كه اين دارايي بسيار بزرگي براي من خواهد بود.

وي افزود: آنچه در زمان مديريت من در كانون اتفاق افتاد حاصل تلاش‌هاي هنرمندان و نويسندگان است و نقش ما در اين ميان تنها اين بود كه توانستيم قابليت و توانايي‌هاي آنها را به خودمان تفهيم كنيم و اعتقاد داريم اگر فضا براي هنرمندان فراهم شود به دست‌آوردهاي‌هاي بزرگي دست پيدا خواهيم كرد.

رضايي با اشاره به جمعيت 12 ميليوني مخاطب كانون يادآور شد: كودكان و نوجوانان هرگز فراموش شدني نيستند و با توجه به وجود رسانه‌هاي امروزي وظيفه داريم آن‌ها را درك و با مطالعه و كارشناسي دقيق براي آن‌ها تصميم‌گيري كنيم.

مديرعامل پيشين كانون در پايان ضمن قدرداني همه كساني كه طي اين سال‌ها براي پيشرفت و كمك به كودكان و نوجوانان با كانون همكاري كردند اظهار اميدواري كرد: با ادامه طرح‌هاي هنرمندان و نويسندگان كه در واقع روزي معنوي و فرهنگي كودكان محسوب مي‌شود براي آينده‌سازان اين مرز و بوم فعاليت‌ها و آثار مناسب، درخور و شايسته آن‌ها انجام گيرد.

مسئوليت در نظام جمهوري اسلامي ايران امانت است

در اين مراسم عبدالنبي شاكريان مديركل كانون استان خوزستان به نمايندگي از تمام مديران كل كانون در استان‌ها از تلاش‌هاي فرهنگي رضايي قدرداني و خاطره‌هايي از وي عنوان كرد.

شاكريان گفت: مسووليت در نظام جمهوري اسلامي يك امانت است و اصولا كار در اين نظام يك سعادت محسوب مي‌شود.

مديرعامل كانون در اين آيين حكم بازنشستگي سيدصادق رضايي را در اختيارش قرار داد و براي وي آرزوي سلامت و بهروزي از درگاه خداوند بزرگ در عرصه‌هاي گوناگون زندگي كرد.

در پايان اين مراسم از مديرعامل پيشين كانون، سازمان‌ها و همكاران كانون‌هاي پرورش كودكان و نوجوانان سراسر كشور با اهداي هدايايي قدرداني كردند.


كد خبر: 2198188

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۱:۳۹

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن