تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد آقازاده‌هاي تركيه داد مخالفان را درآورد؛ اردوغان استعفا دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: فساد آقازاده‌هاي تركيه داد مخالفان را درآورد؛ "اردوغان استعفا دهد"
در حالي كه جنجال مربوط به پرونده فساد مالي پسران برخي از مقامات دولت تركيه در جريان مناقصه‌ها ادامه دارد، رهبر اپوزيسيون اصلي دولت اين كشور گفت: از تحقيقات در خصوص اتهامات مربوط به فساد مالي حمايت مي‌كنيم و حزب من از هر كسي كه با قاطعيت كساني را كه از منابع دولتي سوءاستفاده كرده‌اند تحت تعقيب قرار دهد، پشتيباني خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه تودي زمان، كمال قليچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوري‌خواه تركيه روز (سه‌شنبه) در سخنراني خود در مركز فرهنگي ملانا در شهر كونيا به مساله تحقيقات اخير در خصوص رشوه‌خواري مربوط به مناقصه‌هاي دولتي تركيه پرداخت و گفت: حزب وي از نزديك اين تحقيقات را رصد خواهد كرد.

قليچدار اوغلو با اعلام پشتيباني قاطع از تحقيقات در خصوص پرونده‌هاي فساد گفت: ما بايد هر كسي كه در فساد دست دارد را تحت تعقيب قرار دهيم.

اتهامات مربوط به دست داشتن پسران سه تن از اعضاي كابينه دولت تركيه در رشوه‌خواري و فساد مالي موجب واكنش تند احزاب مخالف دولت تركيه شده است. با اين حال، 52 تن در اين رابطه بازداشت شده‌اند كه علاوه بر پسران وزراي كابينه اردوغان، تاجران و شخصيت‌هاي بانفوذ نيز در ميان بازداشت‌شدگان ديده‌ مي‌شوند.

روز سه‌شنبه اوموت اوران، معاون رئيس حزب مردم جمهوري‌خواه تركيه پرسشي را به پارلمان اين كشور در خصوص اتهامات رشوه‌خواري و فسادي كه در نتيجه تحقيقات دفتري دادستاني استانبول بر ملا و منجر به بازداشت ده‌ها متهم از سوي پليس تركيه شده است، تسليم كرد.

اوران از رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير تركيه پرسيده است كه چرا وي وزرايي كه فرزندانشان بازداشت شده‌اند، اخراج نكرده است. وي اين سوال را پرسيده است: فاش شده است كه پليس تركيه مكالمات تلفني سه وزير و پسران آن‌ها را به مدت يك سال استراق سمع مي‌كرده است. آيا پليس در اين زمينه به شما اطلاع داده است؟ اگر اين‌گونه است چرا شما هنگامي كه از اتهامات مربوط به رشوه‌خواري اطلاع پيدا كرديد اين سه وزير را اخراج نكرديد؟

معاون رئيس حزب مردم جمهوري‌خواه تركيه همچنين از اردوغان پرسيد، آيا وي حاضر است به دنبال رسوايي رشوه‌خواري كه اعضاي دولت كابينه وي در آن دست داشتند، استعفا دهد؟

علاوه بر ‌آن انگين آلتاي، معاون رئيس گروه پارلماني اين حزب به روزنامه تودي زمان گفت: پليس تركيه تا زماني كه شواهد مستدلي نشان دهد پسران وزراي دولت تركيه در فعاليت‌هاي غيرقانوني دست داشته‌اند، جرات بازداشت آن‌ها را ندارد.

آلتاي همچنين خاطرنشان ساخت كه حزب وي "نشست بحران" را متشكل از سه عضو تشكيل داده تا تحولات مربوط به تحقيقات مقابله با رشوه‌خواري را دنبال كنند.

وي همچنين دست داشتن پسران وزراي دولت تركيه در فساد و رشوه‌خواري را بزرگترين رسوايي تاريخ جمهوري تركيه خواند و گفت: در يك كشور دموكراتيك قدرتمند انتظار مي‌رود كه دولت درباره چنين عمليات مهمي بيانيه صادر كند. با اين وجود دولت ما تاكنون هيچ بيانيه‌اي منتشر نكرده است. اين تاخير موجب مي‌شود كه ما باور كنيم اين اتفاق و ادعاهاي مربوط به فساد به حدي بزرگ هستند كه لازم است دولت تركيه استعفا دهد.

حزب مردم جمهوري‌خواه تحولات را دنبال كرده و دولت را مسئول مي‌داند.

از سوي ديگر، گورسل تكين، يك معاون ديگر رهبر حزب مردم جمهوري‌خواه از اين سه وزير كه پسرانشان بازداشت شده‌اند خواست تا استعفا دهند تا تحقيقات به درستي اجرا شود.

همچنين اوغتاي واورال، معاون رئيس گروه پارلماني يك حزب مخالف دولت تركيه يعني حزب جنبش ملي‌گرا نيز اظهار داشت: عمليات روز سه‌شنبه در بازداشت‌هاي انجام شده تنها نوك يك كوه يخ بوده‌اند.

به گفته واورال حزب عدالت و توسعه تركيه تبديل به يك لابي براي منافع شخصي شده است و دولت تلاش دارد تا اعضاي آن ثروتمندتر شوند. به گفته وي در روزهاي آينده افشاگري‌هاي بيشتري در اين زمينه صورت خواهد گرفت.

انتهاي پيام

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن