تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010253




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرب براي نجات خود اسلام را طالبان و وهابيت معرفي مي‌كند/مردم‌سالاري ديني تنها جايگزين تمدن تمدن غرب


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: غرب براي نجات خود اسلام را طالبان و وهابيت معرفي مي‌كند/مردم‌سالاري ديني تنها جايگزين تمدن تمدن غرب
رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: موجي كه با انقلاب اسلامي در جهان پديد ‌آمده تمدن غرب را با بن بست مواجه كرده كه نتيجه آن فروپاشي غرب از درون است كه امروزه شاهد آنيم و تنها جايگزين براي تمدن غرب الگوي اسلامي به نام مردم سالاري ديني است كه با پيوند علم و دين موفقيت خود را به اثبات رسانده است.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران همايش مشترك مسئولان دفاتر نهاد و دبيران هم انديشي استادان دانشگاه‌هاي كشور تحت عنوان "وحدت حوزه و دانشگاه" هم اكنون در تالار علامه اميني دانشگاه تهران در حال برگزاري است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با حضور در اين همايش با اشاره به ايام سوگواري اباعبدالله الحسين اظهار داشت: در آستانه اربعين حسيني قرار داريم كاروان به ظاهر اسيران و در واقع آزادگان حقيقي پيام‌هاي زنده و حيات بخش و غرور آفريني براي بشريت دارند.

وي ادامه داد: از جمله اين كه دينداري و پاي‌بندي به راه خدا هزينه دارد و بالاترين هزينه‌ها را در اين مسير بايد پرداخت كرد، هزينه از راحتي و آسايش صرف نظر كردن و تلخ‌ترين حوادث را تحمل كردن است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان تصريح كرد: پيام اربعين صبر و استقامت، ايستادگي و پايداري است و هميشه ظفر به دنبال اين ايستادگي بوده است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اربعين يعني مرعوب دشمن نشدن و زير بار سازش با او نرفتن و از سوي ديگر نترسيدن از دشمن و تبليغاتي كه آن‌ها انجام مي‌دهند كه در نتيجه آن عقب نشيني دشمن است تا پيروزي براي جبهه حق رقم بخورد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان ادامه داد: امروز 27 آذر روز شهيد بزرگوار استاد مفتح است كه روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاري شده است؛ اين روز را گرامي مي‌داريم و به ارواح بزرگاني كه پيشگام در اين مسير مقدس هستند درود مي‌فرستيم بزرگاني هم چون شهيد باهنر، مفتح، دكتر آيتي، گرجي و ساير پيشگامان عرصه وحدت حوزه و دانشگاه.

وي گفت: امروزه بحث وحدت حوزه و دانشگاه متفاوت از مباحث قبل از انقلاب اسلامي و يا حتي دهه اول يا دوم انقلاب است چرا كه فصل نويي در وحدت حوزه و دانشگاه پديد آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان ادامه داد: براي توضيح فصل نوي ايجاد شده در وحدت حوزه و دانشگاه بايد به 5 مرحله اشاره كنم مرحله اول، به قبل از انقلاب اسلامي و سال‌هاي دوري كه در سايه سوتفاهم و بدبيني نسبت به يكديگر بوده بازمي‌گردد چرا كه در گذشته حوزه و دانشگاه دو لبه قيچي متصور مي‌شدند كه هر گونه رشته پيوند و ارتباط اين دو حوزه را قطع مي‌كردند و هيچ حاضر نبودند كه به سوي يكديگر گامي بردارند اما در آن زمان اشخاصي وارد ميدان شدند و براي رفع بد بيني‌هاي موجود تلاش كردند حتي برخي نيز جان خود را در اين زمينه فدا كردند و به مقام شهادت نايل شدند.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها به مرحله دوم اشاره و اظهار داشت: در آستانه پيروزي انقلاب و روزهاي آغازين اتفاقي افتاد و اشخاص وارد عمل شدند كه سوءظن‌هاي موجود در ارتباط حوزه و دانشگاه را از ميان برداشتند كه در آن زمان به بركت نفس مسيحايي مرد بزرگ انقلاب امام خميني(ره) همدلي ميان دانشگاه و حوزه ايجاد و يخ‌هاي روابط با نفس اين مرد بزرگوار آب شد و مزرعه حوزه و دانشگاه آبياري شد.

وي افزود: مرحله سوم در دهه اول انقلاب بود كه اوج آن در ميدان‌هاي جنگ تحميلي مشاهده مي‌شد كه دانشجويان و طلبه‌ها با يكديگر و دوشادوش هم لباس رزم پوشيدند و جانانه از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دفاع و براي ساليان متوالي كشور را از گزند دشمن مصون كردند.
حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان ادامه داد: در اين مرحله اتفاقات خوبي در حوزه سياست و اجتماع بين حوزه و دانشگاه به وجود آمد.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در مرحله چهارم تعميق شناخت اين دو مجموعه و گسترش همكاري حوزه و دانشگاه در دهه 70 و 80 پررنگ‌تر شد، چرا كه در آن دوره شاهد حضور دانشگاهيان در حوزه‌ها و بالعكس بوديم كه در اين مرحله ارتباط بسيار خوبي بين حوزه و دانشگاه ايجاد و هر دو از ظرفيت‌هاي پژوهشي يكديگر استفاده كردند.

وي ادامه داد: در اين مرحله علوم دانشگاهي مورد توجه قرار گرفت، همچنين دانشگاهيان نيز به متون ديني و بهره‌برداري از ذخاير موجود در حوزه‌ها توجه كردند كه البته فراز و نشيب‌هايي نيز در آن دوره اتفاق افتاد و حتي حرف‌هايي مطرح شد من باب اين كه دين بايد از سياست جدا شود اما اين حرف‌ها نتوانست لطمه‌اي به كشور وارد كند.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان به مرحله پنجم اشاره و بيان كرد: مقصود ما از فصل نو ايجاد ارتباط بين حوزه و دانشگاه است كه مربوط به دهه 90 است.

وي افزود: اگر در مرحله دو به حسن ظن‌ها ميان حوزه و دانشگاه دامن مي‌زدند و در مرحله سوم براي دفاع از انقلاب كنار هم قرار گرفتند و در مرحله 4 به تعميق همكاري پرداختند امروز صحبت از حسن ظن و توسعه همكاري نيست، چرا كه دلسوزان هر دو مجموعه ارتباط حوزه و دانشگاه را سرنوشت‌ساز و حياتي مي‌دانند براي همين نيز امروزه گوياي اين مطلب هستيم كه فصل جديدي ميان اين دو مجموعه پديده آمده است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خاطر نشان كرد: در اين فصل بحث وحدت سلبي وجود ندارد، چرا كه ناظران متوجه برخوردها و تهديدها هستند و نمي‌گذارند كه در اين دو مجموعه روابط تخريب شود، بلكه وحدت حوزه و دانشگاه ايجابي و ضروري است.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان به نكات ضروري ارتباط حوزه و دانشگاه اشاره و مطرح كرد: موجي كه با انقلاب اسلامي در جهان پديد ‌آمده تمدن غرب را با بن بست مواجه كرده كه نتيجه آن فروپاشي غرب از درون است كه امروزه شاهد آنيم و تنها جايگزين براي تمدن غرب الگوي اسلامي به نام مردم سالاري ديني است كه با پيوند علم و دين موفقيت خود را به اثبات رسانده است.

وي تصريح كرد: اين همان ضرورتي است كه در فصل جديد از آن سخن گفته مي‌شود كه با حضور انقلاب اسلامي در جوامع مدرن افكاري كه موجب عقب گرد جوامع معرفي شده منقرض و كساني كه دين را صحيح نمي‌دانستند امروز به زباله‌دان تاريخ پيوسته‌اند و امروزه اميد به آينده‌اي بهتر در دل ميليون‌ها انسان زنده شده است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: غرب براي نجات خود، دست به جريانات افراطي مانند وهابيون و طالبان زده و مي‌خواهد مردم جهان را گول بزند كه اسلام همان طالبان و وهابيت است اما در جوامع امروزي پيشرفت‌هاي موجود در دانشگاه مانع از آن شده‌اند كه غرب در تلاش‌هاي خود به نتيجه‌اي برسد، چرا كه در حال حاضر چهره دين به شايستگي در دنيا ارائه شده و حوزويان و دانشگاهيان با نگاهي جديد به ارتباط بين يكديگر مي‌نگرند.

وي گفت: امروز پيش از گذشته نيازمند نظام‌سازي در اجتماع هستيم ما از تجربيات جهان بشر استفاده مي‌كنيم اما راهي جز بازگشت به داشته‌ها و ذخاير معنوي خود نداريم و بازگشت به آموزه‌هاي وحياني را بدون همكاري ميسر نمي‌دانيم به همين دليل فصل نويي در ارتباط ميان حوزه و دانشگاه را پديد آورده‌ايم.

حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان گفت: امروز بيشتر استادان دانشگاهي و اساتيد علوم انساني به ضرورت بومي سازي علوم انساني با مباني اسلام اذعان دارند و همگان مي‌دانند كه توليد علوم انساني بومي و اسلامي نقطه عطف وحدت حوزه و دانشگاه تلقي مي‌شود.

وي خاطر نشان كرد: بنده به عنوان يكي از اعضاي شوراي تحول علوم انساني بايد به شما عزيزان بگويم كه در كارگروه‌هاي ما بيشترين توجه شده كه اساتيد حوزه و دانشگاه در كنار يكديگر موضوع تحول را پيگيري كنند چرا كه يكي از ابعاد مهم وحدت حوزه و دانشگاه وحدت در مباني و توليد علوم انساني در حال تحقق است.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خاطر نشان كرد: تغيير نگرش علوم ديني نيازمند وحدت حوزه و دانشگاه است.

اين خبر تكميل مي‌شود...

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن