تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819470111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه جدال سناي آمريكا با سيا بر سر گزارش روشهاي بازجويي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ادامه جدال سناي آمريكا با سيا بر سر گزارش روشهاي بازجويي
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي خبر 1392/09/27
يكي از اعضاي كميته اطلاعاتي سناي آمريكا روز سه شنبه از وجود اسناد مخفي متعلق به سازمان اطلاعات مركزي آْمريكا - سيا - خبر داد كه اعضاي اين كميته بر اين باورند تأييد كننده نتيجه گيري هايشان در بررسي هاي مربوط به استفاده از شكنجه « غرق مصنوعي » و ديگر رفتارهاي سخت گيرانه در زمينه مقابله با تروريسم است.
مارك اودال - سناتود دموكرات از كلرادو - خواستار در اختيار داشتن اسنادمربوط به بررسي هاي سيا درباره تكنيك هاي بازجويي ، در جلسه شنود كارولين كراس نامزد مورد نظر باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي سمت مشاور ارشد سيا شد.
اودال اعلام كرد از نامزدي كراس حمايت نخواهد كرد تا زماني كه اسنادي را كه قبلا محرمانه بودند، در اختيار داشته باشد. بدين ترتيب اين احتمال افزايش يافته است كه او ممكن است از حق خود براي متوقف كردن روند نامرزدي كراس استفاده كند.
اختلاف نظر كميته اطلاعاتي سنا با سيا بر سر گزارش شش هزار و 300 صفحه اي سيا و لزوم هماهنگي با كنگره از موضوعات مهم جلسه استماع در روز سه شنبه بود ، جلسه اي كه همچنين شامل بررسي نامزدي دنيل اسميت به عنوان معاون وزير امور خارجه در امور اطلاعاتي و تحقيقاتي بود.
مناقشه بر سر اين گزارش - و افشاگري هاي ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنيت ملي آمريكا درباره جاسوسي هاي الكترونيكي اين آژانس - سبب بروز بحث هايي درباره اين موضوع شد كه آيا نظارت كنگره بر نهادهاي جاسوسي آمريكايي به اندازه كافي موثر است يا خير.
اين در حالي است كه كميته اطلاعاتي سنا پيش نويس گزارش سيا را سال گذشته تصويب كرده بود.
اما سيا نتايج گزارش سنا را در اين باره به چالش كشيده است و با درخواست قانون گذاران آمريكايي براي افشاي بخش هايي از اين گزارش موافقت نكرده است ، بدين ترتيب برخي از سناتورهاي آمريكايي از عدم همكاري سيا ابراز نااميدي كرده اند.
طي برگزاري جلسه استماع، كراس به سناتور ديان فينستاين - كه رياست كميته اطلاعاتي سنا را بر عهده دارد - گفت بر اين باور نيست كه اعضاي كميته اطلاعاتي سنا حق مشاهده اسنادي را داشته باشند كه اساس قانوني براي اقدامات سيا از جمله غرق مصنوعي را فراهم مي كنند.
سناتور سوزان كالينز نيز اعلام كرد از پاسخ كراس « آشفته » شده است.
اودال از كراس خواست تا اطمينان دهد سيا يك نسخه از بررسي هاي داخلي سيا را در زمان لئون پانتا رئيس سابق سيا را در زمينه بازداشت ها و برنامه هاي بازجويي در اختيار اين كميته قرار مي دهد .
اودال گفت:« به نظر مي رسد اين بررسي ها مطابق گزارش كميته اطلاعاتي سنا است اما به صورت شگفت انگيزي، اين بررسي ها منعكس كنده واكنش مقامات سيا به گزارش كميته اطلاعاتي است.»
او افزود:« اگر اين موضوع صحت داشته باشد، سوالاتي اساسي را در اين باره برمي انگيزد كه چرا بررسي ها سيا در سال گذشته كه هرگز در اختيار كميته اطلاعاتي سنا قرار نگرفت با واكنش مكتوب و رسمي سيا به مطالعات كميته اطلاعاتي متفاوت است.»
دموكرات هاي عضو كميته اطلاعاتي سنا اعلام كردند سيا اطلاعاتي جزيي درباره استفاده از زندان هاي مخفي توسط مقامات خود و همچنين انجام بازجويي هاي سخت گيرانه به دست آورده است.
بسياري از اعضاي كميته اطلاعاتي سنا از سيا به صورت شديدي انتقاد كردند و از كراس درباره نظرش در ارتباط با چنين تكنيك هايي سوالاتي پرسيدند.
سناتور جي راكفلر از ويرجينياي غربي گفت:« استفاده از چنين تكنيك هايي يك اشتباه غم انگيز درد تاريخ اين كشور محسوب مي شود.»
اين در حالي است كه كراس گفت بر اين باور غرق مصنوعي نوعي شكنجه است.
به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، اودال همچنين گفت از كاخ سفيد مي خواهد بيانيه كميته اطلاعاتي سنا را « تا حد ممكن از طيقه بندي اطلاعات محرمانه » خارج كند تا او بتواند از نامزدي كراس حمايت كند.
مايك ساكون سخنگوي اودال در پاسخ به سوالي در اين باره كه آيا اودال از حق خود براي متوقف كردن روند نامزدي كراس استفاده خواهد كرد يا نه، گفت سناتور اودال به همكاري با كميته اطلاعاتي سنا و سيا در زمينه نامزدي كراس و دريافت اطلاعاتي كه خواستار آن شده، متعهد است.
157/106

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن