تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802616513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حبيبي به فارس خبر داداحتمال افزوده شدن موضوع «فلسطين» به جايزه كتاب سال جمهوري‌اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حبيبي به فارس خبر داداحتمال افزوده شدن موضوع «فلسطين» به جايزه كتاب سال جمهوري‌اسلامي
دبير علمي جايزه‌ كتاب سال جمهوري اسلامي ايران به احتمال افزوده شدن موضوع فلسطين به جايزه كتاب سال اشاره و گفت: بحث‌هايي براي بخش ويژه براي دوره‌هاي آتي مطرح است، اگر بتوانيم قصد داريم موضوع «فلسطين» را در اين جايزه داشته باشيم.


نجفقلي حبيبي دبير علمي جايزه‌ كتاب سال جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب و ادبيات خبرگزاري فارس درباره اين جايزه و جلسات برگزار شده آن اظهار داشت: از پايان دوره پيشين كتاب سال گذشته بلافاصله كار و برنامه‌ريزي براي سال آينده آغاز مي‌شود، در نتيجه پس از پايان سي‌امين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران تلاش‌ها براي ساماندهي سي و يكمين دوره آغاز شد، خيلي مسايل بررسي شده و كتاب‌ها مورد ارزيابي‌هاي گوناگون قرار گرفته است.

به گفته وي، ظرف دو ماه باقي‌ مانده ارزيابي نهايي هم صورت خواهد گرفت، بنده از تمامي تلاش‌گران دوره‌هاي گذشته نيز تشكر مي‌كنم.

دبير علمي جايزه‌ كتاب سال جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به اين سوال كه پيش از برگزيده شدن با حكم وزير، در جريان روال كار اين جايزه بوديد، بيان كرد: سال‌هاي بسياري درگير موارد و موضوعات كتاب سال بودم، در دوره‌هايي داور بودم و در برخي دوره‌ها در بخش‌هاي ديگر همكاري مي‌كردم، بعلاوه اينكه دو دوره هم كتابم برگزيده كتاب سال شد، ابتدا در دوره خاتمي و بار دوم در دوره رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد بود.

حبيبي درباره پايان زمان داوري‌ها و اينكه آيا پس از دريافت حكم با داوران جلساتي داشته‌ايد، ابراز داشت: براي برخي رشته‌ها و جوايز كه اين روزها در شرف برگزاري است همانند «كتاب فصل» جلساتي را برگزار كرده‌ايم و در حال انجام امور هستيم، طي هفته آينده با حضور معاون فرهنگي وزير ارشاد مراسم پاياني اين جايزه برپا خواهد شد.

وي در راستاي تغييرات در گروه هيات داوران جايزه كتاب سال توضيح داد: اين داوران دانشمنداني هستند كه در رشته‌ خود تخصص‌هايي دارند و با كتاب سال همكاري كرده‌اند، ممكن است برخي از آنها فرصت حضور ندارند و يا اگر به فعاليت گذشته آنها دقت مي‌شود مي‌بينيم كمتر در جلسات شركت كرده‌اند، بايد از آنها بخواهيم اگر نمي‌توانند حاضر شوند برايشان جايگزيني در نظر بگيريم، اما تغيير چنداني در هيات داوران صورت نمي‌گيرد.

دبير علمي جايزه‌ كتاب سال در پاسخ به اينكه بخش ويژه‌اي براي دوره سي و يكم و دوره‌هاي آتي در نظر گرفته شده است، افزود: هنوز نه، در حال حاضر بحث‌هايي پيرامون تدارك بخش ويژه براي دوره‌هاي آتي مطرح است، اما بايد كار كارشناسي صورت گيرد، اگر بتوانيم قصد داريم موضوع «فلسطين» را در اين جايزه داشته باشيم.

حبيبي در توضيح بيشتر به نظر وزير ارشاد در اين رابطه اشاره و خاطر نشان كرد: آقاي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در نظر دارند با توجه به اينكه سال 2014 از سوي يونسكو به عنوان سال همبستگي با ملت فلسطين نامگذاري شده، بر اين اساس نظر ايشان اين است در اين حوزه نيز بتوان كاري كرد، اما مشكل آن است كه چون دانشمندان و مولفان از پيش از اين، از موضوع فلسطين اطلاعي نداشتند تا آثار خاص تاليف كنند، از اين رو بايد اين موضوع هم بررسي شود، بنده نمي‌توانم نظر قطعي بدهم كه اين مهم اجرايي خواهد شد يا نه. بايد ديد منابع و كتاب‌هاي ويژه‌اي در اين حوزه تاليف شده است يا خير، اگر هم باشد بايد آثار 5 و يا 6 سال گذشته را جمع‌آوري كرد، به هر حال نمي‌توان در اين موضوع فعلا نظر قطعي داد.

اين مقام مسئول در جوايز ادبي پيرامون تغيير زمان برگزاري جايزه كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، گفت: سي و يكمين جايزه كتاب سال همزمان با دهه فجر برگزار مي‌شود، البته ممكن است يكي و دو روز جابه جايي را داشته باشيم اما در دهه فجر برگزار مي‌شود.

حبيبي با تاكيد بر اينكه بايد آثار بررسي شوند و نتايج مشخص شود، در پاسخ به اينكه امكان دارد همانند سال‌هاي گذشته برخي شاخه‌ها برگزيده نداشته باشد، اضافه كرد: داوران بايد آثار را بررسي كنند، اما اگر در حوزه‌ها نتايج داوري به گونه‌اي باشد كه در گروهي كتاب ارزشمند وجود نداشته باشد قطعا اثري معرفي نمي‌شود.

دبير علمي كتاب سال جمهوري اسلامي ايران درباره اينكه آيا در اين دوره نيز كتابي از شما در حيطه داوري قرار دارد، گفت: خير بنده در اين دوره اثري ندارم.

گفتني است، 17 آذر 92 «نجفقلي حبيبي» با حكم علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان دبير علمي سي‌و‌يكمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران منصوب شد.

انتهاي پيام/و

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن