تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819895628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با اين روش ها ورم دست خود را درمان كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: با اين روش ها ورم دست خود را درمان كنيد
ورم‌ها به معني انباشته شدن آب بيش از اندازه، ميان سلول ها است، سياهرگ ها، سرخ رگ‌ها و سفيد رگ ها، اندازه آب ميان بافتي را تنظيم مي كنند كه اختلال آنها روم دست را به وجود مي آورد.


دكتر غلامرضا رئيسي متخصص طب فيزيكي و توانبخشي و استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورم به معني انباشته شدن آب بيش از اندازه ميان سلول ها است سياهرگ ها، سرخ رگ ها و سفيدرگ ها اندازه آب ميان بافتي را تنظيم مي كنند كه اختلال آنها ورم دست را به وجود مي آورد.

وي افزود: ورم دست به علل مختلفي مثل سوختگي، جراحي سرطان سينه، بيماري هاي روماتيسمي و غيره ايجاد مي شود.

دكتر رئيسي تصريح كرد: ورم دست مي تواند باعث محدوديت عملكرد دست، درد، فشار بر اعصاب دست، قفل شدن انگشت ها و نهايتا خشكي مفاصل گردد كه عدم درمان به موقع ورم به خصوص در دست ها، باعث رسوب پروتئين ها و چسبندگي داخل بافتي شده و با گذشت زمان درمان مشكل تر مي شود.

وي همچنين افزود: از روش هاي كاهش ورم دست ها مي توان به استفاده از سرما، اشاره كرد اين روش در مراحل اوليه و روزهاي اوليه ورم به كار مي رود و در افرادي كه به اختلالات عروقي مبتلا هستند استفاده از اين روش ممنوع است.

دكتر رئيسي گفت: بالا بردن اندام از روش هاي ديگر درمان ورم است كه در مراحل اوليه كاربرد دارد در اين روش، بايد دست به نحوي قرار گيري كه انگشتان بالاتر از مچ و مچ بالاتر از ساعد و آرنج باشد.

وي همچنين به استفاده از بانداژ فشاري، به عنوان روش ديگر درمان ورم اشاره كرد و گفت: بانداژ فشاري در موارد اوليه و به خصوص در موارد مزمن به‌كار مي رود گاهي براي ايجاد فشار بيش تر از فوم در زير بانداژ استفاده مي شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن