تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804252205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست سارقان را از تلفن همراه خود كوتاه كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دست سارقان را از تلفن همراه خود كوتاه كنيد
بازار تلفن‌همراه در ايران بسيار داغ است و مدل‌هاي مختلف تلفن‌هاي همراه با قيمت‌هاي ميليوني نظر كاربران بسياري را نسبت به خريد اين دستگاه‌ها به خود جلب مي‌كند. قيمت بالاي اين دستگاه‌ها و اندازه كوچك آنها همچون آهن‌ربايي قدرتمند سارقان را به خود جذب مي‌كند.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تلفن‌هاي همراه هوشمند علاوه بر برخورداري از امكانات متنوع و كاربردهاي متفاوت، منبعي براي ذخيره‌سازي بسياري از اطلاعات خصوصي و محرمانه كاربران به‌شمار مي‌رود. اين اطلاعات خصوصي موجب مي‌شود كاربران بيش از پيش از تلفن‌هاي همراه خود محافظت‌ كنند. يكي از مواردي كه كاربران تلفن‌هاي همراه را تهديد مي‌كند، سرقت است.

بازار تلفن‌همراه در ايران بسيار داغ است و مدل‌هاي مختلف تلفن‌هاي همراه با قيمت‌هاي ميليوني نظر كاربران بسياري را نسبت به خريد اين دستگاه‌ها به خود جلب مي‌كند. قيمت بالاي اين دستگاه‌ها و اندازه كوچك آنها همچون آهن‌ربايي قدرتمند سارقان را به خود جذب مي‌كند و كاربران در اين شرايط ‌بايد با رعايت نكات امنيتي، مانع از سرقت آنها شوند.

نكته اول: قاب‌هاي ساده

شايد به نظر خيلي از كاربران، قاب‌هاي ارائه شده براي تلفن‌هاي همراه فقط براي حفاظت آنها در برابر ضربه، آب و ديگر صدمات احتمالي كاربرد داشته باشد، اما اگر كمي پليسي به اين قاب‌ها نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه قاب‌ها مي‌توانند مزيت ديگري نيز داشته باشند كه آن مزيت كاهش احتمال سرقت تلفن‌همراه است!

آيا مي‌دانيد لوگوي تلفن‌همراه شما براحتي مي‌تواند حدود قيمت آن را براي سارق مشخص كند و آنها را به سمت شما بكشاند؟ در اين ميان محصولات اپل از محبوبيت بيشتري برخوردارند؛ زيرا از ديگر تلفن‌هاي همراه گرانقيمت‌تر بوده و جزو تلفن‌هاي لوكس به‌شمار مي‌رود. يك قاب ساده مي‌تواند با پنهان‌كردن لوگوي تلفن‌همراه شما تا حد زيادي احتمال به سرقت رفتن آن را كاهش دهد و علاوه بر اين همان‌طور كه اشاره كرديم از تلفن‌همراه شما در برابر صدمات فيزيكي احتمالي نيز جلوگيري كند.

توجه داشته باشيد گاهي برعكس مي‌شود؛ يعني ممكن است تلفن‌همراه شما چندان گرانقيمت نباشد، اما يك قاب بسيار شيك با طرح خاص و خيره‌كننده، موجب شود سارقان مجذوب تلفن‌همراه شما شوند و به اين ترتيب احتمال سرقت دستگاه شما افزايش يابد.

نكته دوم: قفل‌هاي انگشتي

بهترين روش براي پيشگيري از سرقت تلفن‌همراه، مخفي‌كردن آن است. در اتوبوس، مترو، مراكز شلوغ شهري و... اگر بتوانيد تلفن‌همراه خود را از ديد افراد مختلف پنهان كنيد، احتمال سرقت آن بيش از پيش كاهش مي‌يابد با اين حال مزيت تلفن‌هاي همراه، همراه بودن و در دسترس بودن آنها در مكان‌هاي مختلف است و اين مزيت موجب مي‌شود از دسترس خارج‌كردن آن در مكان‌هاي عمومي دشوار باشد. پس براحتي نمي‌توان تلفن‌همراه را پنهان كرد و از آن استفاده نكرد.

در چنين شرايطي ‌بايد به قول قديمي‌ترها اموالتان را سفت بچسبيد! پيشنهاد مي‌كنيم هنگامي كه تلفن‌همراه خود را براي مشاهده فيلم، اجراي بازي يا وبگردي مورد استفاده قرار مي‌دهيد، هر دو دست خود را در دو طرف آن قرار داده و انگشتانتان را از زير به يكديگر قفل كنيد. بخصوص هنگامي كه تلفن‌هايي با ابعاد بزرگ را مورد استفاده قرار مي‌دهيد) انگشت شست خود را نيز روي صفحه‌نمايش قرار داده و به اين ترتيب از انگشتان خود يك قفل و حفاظ دور تا دور تلفن‌همراهتان تشكيل دهيد. شايد در ابتداي استفاده از اين روش فكر كنيد خيلي محكم تلفنتان را در دست گرفته‌ايد و ممكن است اين كار شما براي مردم كمي عجيب باشد اما فراموش نكنيد كه در صورت به سرقت رفتن تلفن‌همراه شما فقط شما هستيد كه ضرر مي‌كنيد نه مردم! پس به فكر اموالتان باشيد!

نكته سوم: دسترسي دشوار حتي براي خودتان

قرار دادن تلفن‌همراه در جيب‌هاي كناري شلوار به كاربران توصيه نمي‌شود، اما گاهي اوقات كاربران نمي‌توانند نكات امنيتي براي حفاظت از تلفن‌همراه را رعايت كنند. به اين دسته از كاربران بناچار بايد توصيه كنيم تلفن‌همراه خود را در جيب‌هايي كه دسترسي به آنها سخت‌تر است مانند جيب‌هاي كناري شلوار، جيب‌هاي داخلي پالتو قرار دهند.

هرچه دسترسي به تلفن‌همراه شما براي خارج‌كردن آن دشوارتر باشد كار سارقان نيز سخت‌تر خواهد شد. پس ضمن رعايت مسائل ايمني (جلوگيري از آسيب‌ديدن گوشي در جيب و...) سعي كنيد تلفن‌همراه را در جايي قرار دهيد كه دسترسي به آن حتي براي خودتان نيز دشوار باشد.

جيب‌هاي داخلي كيف‌ كه با زيپ محافظت مي‌شود نيز جزو مكان‌هاي مناسب براي قرار دادن تلفن‌همراه و محافظت از سرقت به‌شمار مي‌رود.

نكته چهارم: هميشه احتياط كنيد

مشاهده شده است كه بسياري از كاربران تلفن‌هاي همراه، بخصوص آقايان، پس از صحبت با تلفن‌همراه هنگام رانندگي، آن را روي صندلي شاگرد قرار مي‌دهند! شايد در اين شرايط تلفن‌همراه مدام جلوي چشم شماست و مي‌توانيد در صورت نياز براحتي آن را برداريد، اما آيا مي‌دانيد سارقان براحتي مي‌توانند بدون كمترين دردسر، پشت چراغ قرمزها و مكان‌هايي كه شما توقف كرده‌ايد، تلفن‌همراهتان را سرقت كنند؟

از ديگر مواردي كه ‌بايد به آن توجه داشت مكالمه با تلفن‌همراه در مكان‌هاي بسيار خلوت يا كوچه‌هاي باريك است. احتمال سرقت در چنين مكان‌هايي زياد است؛ پس سعي كنيد دست‌كم در اين مكان‌ها خودتان را به دردسر نيندازيد!

گوش دادن به موزيك بسيار لذت‌بخش است، اما هنگامي كه موزيك را با صداي بلند گوش مي‌دهيد قادر به شنيدن صداي اطراف خود نخواهيد بود و در اين شرايط باتوجه به كاهش هوشياري شما نسبت به اتفاقات پيرامونتان، كار سارقان آسان خواهد شد و براحتي مي‌توانند بدون آن‌كه متوجه بشويد، تلفن‌همراه شما را سرقت كنند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن