تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801626453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير ارشاد: حجاب و عفاف ريشه‌اي حل نشد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: وزير ارشاد: حجاب و عفاف ريشه‌اي حل نشد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اگر امروزه شرايط حجاب وعفاف در جامعه بدتر شده، ريشه آن در روش‌هاي اجرايي و ريشه يابي نكردن مشكلات است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، علي جنتي ديروز در مراسم روز پژوهش كه در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: بيش از سه دهه در كشور در زمينه حجاب و عفاف تلاش شده است تا براي جامعه مصونيت ايجاد كنند با اين وجود بايد بررسي كنيم كه از اين نظر در چه شرايطي نسبت به 10 سال قبل قرار داريم.
وي افزود: بايد دلايل رواج دروغ گويي، رياكاري و خيانت در امانت را در جامعه بررسي كنيم و راهكارهاي مقابله با آنها و جايگزيني راستگويي، امانت‌داري و وفاي به عهد را بيابيم.
به گفته جنتي، جامعه ما به تدريج دچار سقوط اخلاقي مي‌شود و بسياري از ارزشهاي مهم جامعه اسلامي به سوي كمرنگ شدن مي‌رود.
وي با بيان اينكه در گذشته برخي اقدامات در كشور انجام مي‌شد كه امروز خنده‌دار بنظرمي رسد؛ افزود: كاري نكنيم كه 5 سال ديگر به اقدامات خود بخنديم.
وزير ارشاد گفت: امروز در حوزه فرهنگ و هنر سوالات زيادي قابل طرح است كه از آغاز كارم در وزارت ارشاد با بسياري از اين پرسش‌ها روبرو شدم.
جنتي گفت: سوالاتي نظير، اساسي‌ترين مسائل ما در حوزه فرهنگ چيست؟ نقش حكومت در حوزه فرهنگ عمومي چه اندازه است؟ حوزه دخالت حكومت و دولت در فرهنگ كجاست؟ و مهمترين آسيب‌هاي فرهنگي ما چيست؟ دراين مدت براي من مطرح شد.
10 هزار نفر در كشور درگير جلسات شوراي فرهنگ عمومي هستند !
جنتي به برگزاري جلسات مختلف شوراي فرهنگ عمومي اشاره كرد و گفت: در اين شورا 31 نفر عضو هستند و نظير چنين جلساتي در تمام استانها هم برگزارمي شود كه در مجموع حدود 10 هزار نفر درگير آن هستند.
وي اضافه كرد: بايد ببينيم خروجي اين جلسات چه بوده است و تا چه حد در راستاي اهداف و راهبردهاي ما و كشور تاثير گذار بوده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي به جلسه اعضاي اين شورا با رهبر معظم انقلاب اسلامي در هفته گذشته اشاره كرد و گفت: در ابن جلسه ايشان بر حراست از هويت فرهنگ ملي تاكيد داشتند.
جنتي گفت: در وزارت ارشاد به اين موضوع فكر مي‌كنيم كه مسائل حوزه فرهنگ را نيازسنجي كرده و آن را به پژوهشگران ارايه كنيم.
71 درصد مردم تهران از ماهواره استفاده مي‌كنند
وي با اشاره به معرفي يكي از طرحهاي پژوهشي در اين مراسم و ذكر اين نكته كه ضريب استفاده از ماهواره 71درصد مردم تهران را شامل مي‌شود، گفت: رسيدگي به اين موضوع ضرورت عرصه علم و فناوري روز است كه بايد ببينيم كه با آسيب‌هاي اين شبكه‌ها چگونه مقابله كنيم.
جنتي از دريافت 2هزار شبكه ماهواره‌اي روي تلفن‌هاي همراه در آينده نزديك خبرداد كه براحتي توسط تلفن‌هاي همراه قابل دريافت خواهد بود.
وي با ذكر اين سووال كه آيا براي مقابله با اين پيشرفت‌ها هم از پارازيت استفاده خواهيم كرد يا راهكاري‌هاي ديگري داريم؟ گفت: براي مقابله با اين آسيب‌ها نياز به روشهاي عملي و صحيحي داريم كه پژوهشگران بايد اين روشها را در قالبي كه هم براي مردم و هم براي دولت قابل پذيرش باشد تدوين كنند.
جنتي در ادامه به آسيب‌هاي ناشي از گسترش ارتباطات رايانه‌اي و شبكه‌هاي اجتماعي اشاره كرد و گفت: اين ارتباطات اجتناب ناپذير است و نمي‌توانيم آنها را دور بزنيم.
جنتي در پايان با اشاره به اهميت موضوع فرهنگ در ديپلماسي عمومي گفت: بايد با شيوه‌ها‌ي صحيح فرهنگ و تمدن ايراني را به ساير ملتها معرفي كنيم كه اين امر تاثير زيادي در بهبود روابط كشورمان با جهان خواهد داشت و از سوي ديگر بايد شيوه‌هاي تعامل با فرهنگ ديگر كشورها و تقابل با فرهنگهاي وارداتي را هم بررسي كنيم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن