تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819217422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط بين دانشگاه و صنعت سيستماتيك نيست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ارتباط بين دانشگاه و صنعت سيستماتيك نيست
برترين دانشمند جهان اسلام، گفت: ارتباط بين دانشگاه و صنعت سيستماتيك نيست.


به گزارش باشگاه خبرنگاران كرمانشاه

پروفسور مجتبي شمسي پوربودجه هاي پژوهشي كشور را ناكافي دانست و افزود: فعاليتهاي پژوهشي آن طور كه بايد و شايد مورد توجه نيستند و بودجه هاي پژوهشي كافي در اختيار اساتيد قرار نمي گيرند.

اين دانشمند برجسته جهان اسلام در ادامه، رهبر معظم انقلاب اسلامي را پشتيبان واقعي علم دانست و خاطرنشان كرد: توجه به علم و دانش سبب شده است تا دانشگاه جايگاه قابل قبولي در كشور در حوزه توليد علم داشته باشد و البته اينها در حالي است كه متاسفانه از علم توليديدر كشور عملا استفاده‌اي نمي شود.

شمسي پور، نبود ارتباط سيستماتيك بين دانشگاه و صنعت را يكي از اصلي ترين مشكلات در راستاي تبديل علم به عمل دانست و گفت: به نظر مي رسد فقدان مديريت درست و كارآمد اصلي‌ترين علت اين ضعف ارتباط است.

وي معتقد است: وجود مراكزي كه بتوانند با مديريت درست ارتباط بين دانشگاه و صنعت را بيشتر كنند در كشور به شدت احساس مي شود.

شمسي پور افزود: هنر مديريت درست مي تواند به عنوان يك واسطه نقش مهمي درجهت دار كردن پژوهش ها داشته باشد و سبب نزديك شدن علم به عمل شود.

وي در ادامه با بيان اينكه رتبه توليد علم كشور مناسب ارزيابي مي‌شود، گفت: بر اساس آمار و اطلاعات كشور ما در حوزه توليد علمرتبه 15 يا 16 جهان را در اختيار دارد.

اين دانشمند كرمانشاهي سپس گفت: جمعيت كشور ما يك درصد جمعيت دنياست و اين درحالي است كه سهم كشور ما در توليد علم 1.5 درصد دنياست و اين اتفاق جز با تلاش هاي شبانه روزي محققان و پژوهشگران بدست نيامده است.

وي با ابراز تاسف از اينكه در حوزه توليد داراي چنين رتبه اي نيستيم، گفت: تنها با كمك و ياري مسئولين خواهيم توانست در حوزه توليد اقتصادي نيز به رتبه هاي خوبي برسيم.

شمسي پور مي گويد: اگر كشور در حوزه توليد علم حرفي براي گفتن داشته باشد، بايستي در حوزه توليد اقتصادي نيز پيشرو باشد و اين در حاليست كه مقوله در حال حاضر آن طور كه بايد و شايد نيست و پتانسيل هاي موجود در اين زمينه شكوفا نشده اند.

وي ابراز اميدواري كرد: با استفاده از هنرهاي مديريتي بتوانيم پتانسيل هاي موجود در اين زمينه را شكوفا كنيم و به جايگاه اقتصادي بالاتري برسيم./س

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن