تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803108156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كمك سازمان مالياتي به حذف يارانه اقشار پر درآمد در صورت نياز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كمك سازمان مالياتي به حذف يارانه اقشار پر درآمد در صورت نياز
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين‌كه سازمان امور مالياتي در صورت لزوم در ارائه اطلاعات به دولت براي حذف يارانه افراد پردرآمد كمك خواهد كرد، تاكيد كرد:‌ حدود 6.8 درصد توليد ناخالص داخلي مربوط به درآمدهاي مالياتي است و در صورتي كه با اين روند پيش برويم امكان تحقق هدف برنامه پنجم وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي عسكري در حاشيه هفتمين همايش سياست‌هاي مالي و مالياتي ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا سازمان امور مالياتي اطلاعات خود را براي حذف دهك‌هاي پردرآمد از دريافت يارانه نقدي دراختيار دولت قرار مي دهد، اظهار كرد: دولت تصميم به حذف يارانه دهك‌هاي پردرآمد دارد و برنامه ريزي دراين زمينه را انجام مي دهد و اگر در اين راستا از نظام مالياتي كمك بخواهد سازمان مالياتي به عنوان عضوي از دولت كمك خواهد كرد.

رييس سازمان امور مالياتي افزود:‌البته فكر مي كنم دولت با برنامه ريزي خود اين تفكيك را انجام مي دهد و حتما به اطلاعات نياز دارد و از حوزه‌هاي مختلف كمك مي گيرد و با توجه به اين كه برنامه در دولت پيگيري مي‌شود در جريان جزييات آن نيستم.

ميزان مطالبات معوقات مالياتي 10 هزار ميليارد تومان

وي در ادامه درباره ميزان مطالبات معوق مالياتي اظهار كرد: مجموع مطالبات معوق مالياتي به دو الي 10 هزار ميليارد تومان مي رسد كه 60 درصد آن مربوط به جريمه هاي مالياتي است.

با روند فعلي امكان تحقق هدف برنامه پنجم وجود ندارد

عسكري در ادامه درباره تامين كليه هزينه‌هاي جاري دولت از افزايش درآمدهاي مالياتي تا پايان قانون برنامه پنجم تصريح كرد: بنا به قانون برنامه پنجم اين امر بايد محقق شود و يكي از شاخص‌هايي كه براي نظام مالياتي مشخص شده اين است كه تا پايان قانون برنامه پنجم نسبت ماليات به توليد ناخالص داخلي به 10 درصد برسد.

رييس سازمان امور مالياتي با اشاره به اين‌كه اين شاخص در ايران حدود 6.8 درصد است و سالانه نيم درصد به آن افزوده مي‌شود گفت: لازمه تحقق اين هدف اين بود كه به تكليف ماده 120 قانون برنامه پنجم مبني بر ايجاد پايگاه اطلاعات اقتصادي عمل شود تا نظام مالياتي با دسترسي به اطلاعات و تشخيص ماليات و شناسايي فعاليت‌هاي اقتصادي بتواند در راستاي تحقق اهداف برنامه گام بردارد.

عسكري گفت: اگرچه اين شاخص نسبت به گذشته نسبتا بهبود يافته است اما آن گونه كه بايد به اهداف مورد نظر نرسيديم زيرا هدف برنامه پنجم بايد از طريق ارائه اطلاعات اقتصادي توسط ذينفعان محقق مي‌شد كه اين امر با ممانعت و خست صورت گرفته است.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با تاكيد بر اين‌كه بايد مانند ساير كشورها به دنبال شفافيت و تبادل اطلاعات در اقتصاد باشيم، تصريح كرد: حدود دو سال ديگر تا پايان برنامه باقي مانده و در صورتي كه با روند فعلي پيش برويم به عدد 10 درصد نمي رسيم اما در صورتي كه زمينه تبادل اطلاعات در اقتصاد را فراهم كنيم اين هدف قابل دستيابي خواهد بود و اقتصاد كشور براي تحقق اين شاخص ظرفيت دارد.

به گفته عسكري، مطالعات و تحقيقات نشان مي دهد كه حداقل امكان تحقق درآمد به ميزان دو برابر فعلي وجود دارد و بايد با حفظ عدالت مالياتي از كساني كه زير چتر ماليات قرار ندارند و از پرداخت ماليات فرار مي كند ماليات دريافت كنيم.

افزايش اتكاي بودجه 93 به ماليات

وي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا ميزان وابستگي بودجه در سال 93 به نفت بيشتر شده است گفت: ميزان اتكاي بودجه به ماليات در بودجه سال آينده افزايش يافته و در نتيجه ميزان وابستگي به درآمدهاي نفتي كاهش يافته است و تقريبا شاخص ماليات نسبت به شاخص تامين منابع از طريق درآمدهاي مالياتي در لايحه بودجه سال آينده بهبود يافته است.

عسكري با بيان اين‌كه ميزان درآمدهاي مالياتي در لايحه بودجه سال 93، 66 هزار ميليارد تومان پيش بيني شده است اظهار كرد: تحقق اين ميزان درآمد كار چندان سختي نيست و اين ظرفيت در اقتصاد ما وجود دارد اما ابزارها و الزامات كار را بايد حساب شده‌تر فراهم كنيم.در غير اين صورت با فرآيند موجود كار پيچيده و سخت خواهد بود.

90 درصد درآمدهاي مالياتي درسال جاري محقق مي‌شود

رييس سازمان امور مالياتي با بيان اين‌كه ميزان درآمدهايي كه در سال جاري بايد از طريق سازمان مالياتي محقق شود 45 هزار ميليارد تومان است گفت: همچنين حدود 8000 ميليارد تومان درآمد گمرك است كه از سهم سازمان مالياتي در هفت ماهه امسال حدود 25 هزار ميليارد تومان محقق شده و پيش بيني مي كنيم كه در مجموع بيش از 90 درصد و حدود 41 هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي در سال جاري داشته باشيم.

لايحه اصلاح قانون ماليات‌ها همچنان در مجلس

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اين‌كه لايحه اصلاح قانون ماليات‌هاي مستقيم در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در حال بررسي است و اميدواريم به زودي نهايي شده و به صحن علني برود تصريح كرد: احتمالا اين لايحه پس از بررسي لايحه بودجه در مجلس به صحن علني مي‌رود.

25 درصد فرار مالياتي در اقتصاد

رييس سازمان امور مالياتي با اشاره به اين‌كه موضوع فرار مالياتي در همه اقتصادها وجود دارد، گفت: در اقتصادهاي توسعه يافته، در حال توسعه و توسعه نيافته به ترتيب 10، 20 الي 25 و 30 الي 35 درصد فرار مالياتي وجود دارد و اين ميزان در كشور ما بيش از 20 درصد است.

عسكري افزود:‌با اقدامات سازمان مالياتي و به نتيجه رساندن اصلاح قانون ماليات‌ها الكترونيكي شدن، ساده سازي فرايندها، تبادل اطلاعات و بالا بردن ظرفيت‌ها و ضمانت‌هاي اجراي قانون رخ مي‌دهد و شاهد كاهش فرار مالياتي خواهيم بود.

وي در ادامه افزود:‌وقتي صحبت از فرار مالياتي مي كنيم بخشي مربوط به افرادي است كه ماليات مي دهند اما در پرداخت ماليات از ارائه اطلاعات شفاف خودداري مي كنند و برخي نيز مربوط به فعاليت‌هاي اقتصادي است كه شناسايي نشده است.

آماده سازي پيش نويس اصلاح قانون ماليات بر ارزش افزوده

رييس سازمان امور مالياتي با اشاره به اين‌كه در حوزه ماليات بر ارزش افزوده كارهاي بزرگي در كشور انجام شده گفت:‌اگر در حوزه توسعه و تكميل حلقه‌هاي نهايي ارزش افزوده قدم نهايي كه استفاده از صندوق‌هاي فروش است را برداريم مبادلات اقتصادي را از طريق صندوق فروش مديريت كرده و در نتيجه اهداف مورد نظر به سرعت محقق مي‌شود.

عسكري افزود: پنج سال از اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده مي‌گذرد كه مهلت اجراي آزمايشي قانون در مهر ماه امسال به پايان رسيد اما در بودجه سال 92 اجراي قانون يك سال تمديد شد و اين امر در بودجه سال 93 نيز صورت گرفت.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي ادامه داد: پيش نويس اصلاح قانون در سازمان امور مالياتي آماده شده و تا پايان سال نهايي و به دولت تقديم مي‌شود تا در مجلس بررسي و به قانون دائمي تبديل شود.

به گفته او، نقاط قوت و ضعف اين قانون در حين اجرا رصد شده است.

عسكري در پايان درباره دريافت ماليات از واحدهاي خالي از سكنه گفت: حدود دو سال است كه در مورد اين موضوع بحث مي‌شود اما هنوز قانوني دراين زمينه تصويب و ابلاغ نشده است و در صورتي كه چنين قانوني تصويب شود سازمان امور مالياتي به عنوان مجري اقدام به اجراي قانون خواهد كرد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن