تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202133




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ادامه واكنشها به تاخير در انتخاب شهردار خرم آباد/ استاندار: تمرين دموكراسي كافيست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ادامه واكنشها به تاخير در انتخاب شهردار خرم آباد/ استاندار: تمرين دموكراسي كافيست
خرم آباد - خبرگزاري مهر: تاخير در معرفي شهردار جديد شهر خرم آباد بعد از هشدارهاي رئيس كل دادگستري لرستان، صداي استاندار را نيز درآورد تا وي اعلام كند كه ديگر تمرين دموكراسي كافيست و زمان آن رسيده كه اعضاي شوراي شهر نسبت به انتخاب شهردار مركز استان اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، به رغم گذشت نزديك به سه ماه از آغاز به كار چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر خرم آباد همچنان اعضاي اين شورا موفق به انتخاب شهردار نشده اند تا اين امر واكنشهاي متعددي به دنبال داشته باشد.

در جريان يكي از واكنشهاي صورت گرفته به اين روند رئيس كل دادگستري با اعضاي شوراي شهر اتمام حجت كرد و به آنها هشدار داد كه در صورت استمرار تاخير در معرفي شهردار احتمال انحلال شوراي شهر وجود دارد.

جعفر بدري كه در جلسه شوراي قضايي لرستان سخن مي گفت، اداره كل بازرسي استان را مامور رسيدگي به تخلفات اعضاي شوراي اسلامي شهر خرم آباد از مقررات قانوني و ارائه گزارش آن به مقامات مسئول كرد.

وي در سخنانش به اعضاي شوراي اسلامي شهر خرم آباد هشدار داد كه فقط دوماه فرصت دارند تا با كنار گذاشتن اختلافات نسبت به امور جاري كه در شرح وظايف شوراها آمده اقدام كنند در غير اين صورت موضوع در شوراي حل اختلاف مطرح و چنانچه شوراي حل اختلاف تشخيص دهد اختلاف موجود بين اعضاي شوراي شهر موجب اختلال در ايفاي وظايف قانوني شوراي شهر شده به طور قطع حكم به انحلال آن صادر خواهد كرد.

هشدارهاي رئيس كل دادگستري لرستان به اعضاي شوراي شهر خرم آباد در حاليست كه براساس قانون "تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي" در خصوص اختلاف در انتخاب شهرداران به منظور رسيدگي به شكايات قانوني مبني بر تخلفات و اعتراضات شوراهاي شهر هيئتهايي به نام هيئت حل اختلاف و رسيدگي به شكايات در مراكز استان تشكيل مي شود.

در اين راستا هرگاه شوراي اسلامي شهر اقداماتي بر خلاف وظايف مقرر يا مخالف مصالح عمومي انجام دهد موضوع براي انحلال شوراي شهر به هيئت حل اختلاف استان ارجاع مي شود.

و اما روند انتقادات از تاخير شوراي شهر در معرفي شهردار خرم آباد صداي مديريت ارشد اجرايي استان را نيز درآورد تا هوشنگ بازوند در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي از شوراي شهر بخواهد به اين روند پايان بدهند.

وي با ابراز گلايه مندي از شوراي شهر به خاطر تاخير در معرفي شهردار خرم آباد گفت: دوستان شوراي شهر به اندازه كافي تمرين دموكراسي انجام داده اند و اگر از تمرين كردن خسته شده اند بهتر است زودتر شهردار را انتخاب كنند.

بازوند با بيان اينكه عملكرد شوراي شهر خرم آباد در انتخاب شهردار برازنده مركز استان نيست، گفت: در حاليكه همه مراكز استانهاي كشور شهردار خود را شناخته اند درست نيست كه تنها مركز استان لرستان شاهد بلاتكليفي در اين زمينه باشد.

وي با بيان اينكه مردم از وضعيت موجود گلايه مند هستند، يادآور شد: مردم توقع دارند كه هر چه سريعتر به اين روند پايان داده شود.

استاندار لرستان با اشاره به مشكلات موجود در حوزه عمران شهري خرم آباد عنوان كرد: تا زمانيكه تكليف مديريت شهري روشن نشود نمي توان به رفع اين مشكلات اميدوار بود.

اين سخنان استاندار لرستان در كنار ديگر انتقادات مسئولان استان از روند انتخاب شهردار در حاليست كه تاكنون بيش از 17 جلسه براي انتخاب شهردار خرم آباد تشكيل شده كه همچنان نتيجه اي به دنبال نداشته است.

در حال حاضر شهرداري خرم آباد به عنوان مركز استان لرستان با سرپرست اداره مي شود و مطابق قانون تعيين سرپرست براي شهرداري براي يك دوره سه ماهه مجاز است و بعد از آن بايد اعضاي شوراي شهر براي انتخاب شهردار به توافق برسند.

اين وضعيت در حاليست كه صندلي شهرداري خرم آباد در طول سالهاي گذشته همواره صندلي لرزاني بوده به طوريكه عمر مديران شهري خرم آباد بسيار كوتاه بوده و همين امر برنامه ريزي در حوزه مديريت شهري را با چالشهاي جدي مواجه كرده است.

طي سالهاي اخير وضعيت ترافيك، پروژه هاي نيمه كاره، معضل آبگرفتگي، وضعيت فضاي سبز، وضعيت مبلمان شهري، ساخت و سازهاي غيرمجاز، بافتهاي فرسوده،عدم جذب سرمايه گذاري، بي توجهي به ظرفيتهاي گردشگري خرم آباد، عدم اجراي پروژه هاي عمراني كارشناسي و بزرگ، معضل حاشيه نشيني و دهها معضل شهري ديگر مردم خرم آباد را آزار مي دهد و همچنان پايه هاي مديريت شهري در خرم آباد مي لنگد.

كد خبر: 2197113

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۰۹:۱۵

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن