تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802533183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يلدا، گرمي بازار پيامك و سردي بازار خريد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: يلدا، گرمي بازار پيامك و سردي بازار خريد
اين روزها باد سرد و سوزناكي به صورتت مي‌خورد، بادي كه بوي زمستان دارد، برف و بوران آغاز شده و لرزه به تن انداخته است، پنج روز بيشتر به شب يلدا باقي نمانده است.

به گزارش فارس، شمارش معكوس براي رسيدن اولين شب زمستان، شب يلدا آغاز شده است.

در شب يلدا كه يكي از آداب و سنن قديمي ايرانيان محسوب مي‌شود، اعضاي فاميل دور هم جمع مي‌شوند، جشن شب چله، پس از عيد باستاني نوروز تنها جشني است كه همواره در ميان ايرانيان پايدار مانده است.

در شب يلدا بر اساس سنت‌هاي قديمي خوراكي‌هاي مختلفي بر اساس سنت پيشينيان خورده مي‌شود كه هر يك از بيشينه خاصي برخوردار هستند، از جمله ميوه‌هايي كه در اين شب ميهمان خانه‌ها است، انار، سيب، انواع خشكبار و آجيل از جمله گردو، فندق و بادام، شلغم، كلم و خوردن تنقلاتي مانند توت و انجير خشك، سنجد، كشمش و نخودچي نيز از ديگر اقلامي است كه در شب يلدا بر سر سفره بسياري از ايرانيان مطابق سنت‌هاي هر منطقه و استان قرار مي‌گيرد.

همه ساله چند روز قبل از فرا رسيدن شب يلدا، بازار خريد، اقلام خوراكي در اين شب گرم مي‌شود، اما امسال با مراجعه به بازار ميوه مي‌بينيم كه خريد كالاهاي شب يلداي امسال تب و تاب هر سال را ندارد، در واقع مي‌توان گفت كه امسال بازار خريد ميوه و آجيل شب يلدا مثل زمستان يخ زده و به خواب زمستاني عميقي فرو رفته است.

*بازار آجيل در آستانه شب يلدا قيمت انواع اقلام آن با صلاحديد فروشندگان سر به فلك كشيده است، دست كمي از بازار ميوه ندارد.

*بازار شيريني كه شايد بتوان گفت، هيچگاه دستخوش تغيير و ركود نمي‌شود چرا كه هميشه مشتريان خاص خود را دارد، نيز همانند ميوه و آجيل است، خوش‌بينانه‌ترين حالت اين است كه فكر كنيم مردم خريد شيريني شب يلدا را به روز آخر موكول كرده‌اند.

*گرمي بازار پيامك در آستانه شب يلدا

اما در بين همه اين سردي بازارها و ركود آن، بازار پيامك‌هاي شب يلدا داغ داغ است و سرماي زمستان در آن تاثيري نداشته كه هيچ، بازار آنها را گرم‌تر كرده است، به نظر مي‌رسد، در بين همه افرادي كه تب و تاب فرا رسيدن شب يلدا را دارند، مسئولان ايرانسل و همراه اول اين حس را نداشته و علاقمند هستند، روزها طولاني‌تر شود و بلندترين شب يلدا به اين زودي‌ها رونمايي نكند.

پيامك‌هاي مناسبتي شب يلدا كه اين روزها گرمي بخش محافل ايراني شده، تقريبا از اواسط آذر ماه آغاز و شايد بتوان گفت هر مشترك ايرانسل و يا همراه اول روزانه چند پيامك را با موضوع شب يلدا رد و بدل مي‌كنند.

از جمله پيامك‌هاي معروفي كه با نزديك شدن به شب يلدا آمار ثانيه‌هاي آن كم مي‌شود، اين پيامك است: «33 ميليارد ثانيه به شب يلدامونده يادتون باشه كه من نخستين بيكاري بودم كه نشستم حساب كردم و بهتون تبريك گفتم».

«7 شاخه گل رز برات فرستادم، روزي يه دونه بو كن، تموم كه شد بدون شب يلداست و من اولين كسي هستم كه طولاني‌ترين شب سال رو بهت تبريك گفتم».

«سفيدي برف را براي روحت، سرخي انار را براي قلبت، شيريني هندوانه را براي عشقت و بلندي شب يلدا را براي زندگي قشنگت آرزومندم، پيشاپيش يلدا مبارك».

« و پائيز ثانيه ثانيه مي‌گذرد، يادت نرود... ، اينجا كسي هست كه به اندازه تمام برگ هاي رقصان پائيز برايت آرزوهاي خوب دارد. از امروز....تا يلدا.»

« چند روز ديگر تا شب يلدا مانده نميدانم، تنها يك لحظه طولاني تر از ديروز .../ وقتي تو نيستي چه فرقي مي كند ،براي مني كه بي تو در شب هاي آفتابي زندگي ميكنم....».

«من دارم جمعه ميرم ...فكر نكنم ديگه همديگه رو ببينيم...منو فراموش نكن... به خاطر تمام بدي‌هام منو ببخش

از طرف پاييز92، يلدا مبارك».

«چند ساعت بيشتر به آخر پاييز نمونده، جوجه‌هاتو شمردي!؟».

« جيك.جيك.جيك.جيك.جيك /يه جيك اضافه كن بفرست براي جوجه بعدي».

« تو خوشگل ترين و خوش تيپ ترين و با كلاس ترين آدم رو زمين هستي/خـــــوب اينم هندونه شب يلدا !

گذاشتم زير بغلت ، بذار يخچال خنك شه …/❤ شب يلدا مبـــــــارك ❤».

اين پيامك‌ها كه بسته به ميزان صميميت با طرف مقابل و همچنين موقعيت اجتماعي و فرهنگي او ارسال مي‌شود، جايگزين ديدارهاي شب يلدا شده و رواج بسياري پيدا كرده است، اما نكته قابل تامل اين است كه ارسال پيامك تبريك شب يلدا از چند هفته قبل آغاز شده و تا شب يلدا نيز ادامه خواهد داشت، اما نكته جالب توجه اين است كه شب يلدا همواره براي همراه اول و ايرانسل شگون داشته و هر سال با فرا رسيدن اين مناسبت‌ها پول كلاني به جيب مي‌زنند، چرا كه سال گذشته نيز علاوه بر پيامك‌هاي تبريك كه به مناسبت شب يلدا ارسال مي‌شد، پيامك‌هايي نيز مرتبط با اينكه 30 آذر روز 21 دسامبر سال 2012 (مصادف با اول دي ماه) آخر دنيا است، ارسال شد كه موجب افزايش درآمد بيش از پيش همراه اول و ايرانسل شد.

اما گذشته از درآمدهاي ميلياردي اين دو اپراتور نكته قابل توجه اينجاست كه شخص و يا اشخاصي كه اين پيامك‌ها را مي‌سازند، چه كساني هستند، آيا اين پيامك‌ها براي سرگرمي ساخته مي‌شود و يا سازنده آنها حقوق‌هاي ميلياردي از اپراتورهاي همراه اول دريافت مي‌كنند.

ساخت پيامك با حقوق يا بي حقوق شايد درآمد ميلياردي براي اپراتورها داشته و شايد بسياري از اين پيامك‌ها مضمون خاصي در برنداشته باشد، اما برخي از آنها نيز تامل برانگيز است و ضمن نشاندن لبخند بر لبان مخاطب، او را به فكر وامي‌دارد و حرف‌هاي نگفته را در قالب پيامك بيان مي‌كند و بايد توجه بيشتري به آن شود.

شده يلدا مقارن با محرم / نمي دانم بخندم يا بگريم

مبارك، تسليت عيد و عزاتان / پس از شادي بخور يك ذره هم غم

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن