تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819044178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي آزاد گيلان:مقاله‌هاي پژوهشي بايد داراي استانداردهاي جهاني باشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي آزاد گيلان:مقاله‌هاي پژوهشي بايد داراي استانداردهاي جهاني باشد
مسئول دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد اسلامي گيلان گفت: مقاله‌هاي پژوهشي بايد داراي استانداردهاي جهاني باشد.


به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، حجت‌الاسلام علي كريميان عصر امروز در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت هفته پژوهش را فرصتي براي انجام فعاليت‌ها و دستاوردهاي پژوهشي در دانشگاه ها دانست.

وي با بيان اينكه اساتيد الهام بخش دانشجويان در زمينه پژوهشي هستند، اظهار كرد: از دانشجويان نمي توان براي ارائه دهنده مقالات سنگين علمي و پژوهشي انتظار داشت اما از اساتيد به عنوان توليدگر و ارائه دهنده علم در كرسي دانشگاهي انتظار مي رود در زمينه مباحث  پژوهشي حرفي براي گفتن داشته باشند.

اين مسئول با اشاره به مطالبه‌گري مقام معظم رهبري در زمينه پژوهش تصريح كرد: يكي از مطالبي كه مقام معظم رهبري به ويژه در برهه زماني اخير نسبت به آن تأكيد فراوان داشته است، بحث مطالبه گري از مجموعه فرهيخته دانشگاهي و حوزوي در مقوله پژوهش و توليد علم است كه سهم خود را به طور كامل در آن ايفا كنند.

وي با بيان اينكه موفقيت در عرصه‌هاي سياسي، علمي، فرهنگي و اقتصادي از توجه به پژوهش حاصل مي‌شود، گفت: موفقيت هاي ناشي از ارائه مطالب علمي و پژوهشي موجب شده تا بتوانيم در برابر ابرقدرت‌ها حرفي براي گفتن داشته باشيم.

مسئول دفتر نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه هاي آزاد اسلامي گيلان موفقيت در زمينه علمي را سبب قدرت آفريني دانست و تصريح كرد: كشورهاي استعمارگر نيز از اين نظريه استفاده مي كنند و علم را ابزاري براي سلطه بر ديگران به‌كار مي گيرند.

كريميان با بيان اينكه قدرت، ثروت و آبادي دنيا ثمرات موفقيت در پژوهش و پيشرفت علمي است، متذكر شد: جمهوري اسلامي ايران در كنار اين موفقيت ‌ها آباداني دنيا و آخرت را در كنار يكديگر فراهم مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه دانشجويان روش پژوهش را از دوران جواني بياموزند، يادآور شد: پژوهشگران بايد قالب پژوهش و محتواي آن را دو ركن اصلي بدانند و مورد توجه قرار دهند.

به گفته كريميان، مقاله‌هاي پژوهشي بايد داراي استانداردهاي جهاني باشد.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت نيز در مراسم مذكور فعال شدن شركت هاي دانش بنيان را مهم دانست و تصريح كرد: ما تمام تلاش خود براي افزايش كار سرعت عمل در بخش پژوهشي را به‌كار بسته‌ايم.

رامين شعباني با اشاره به اينكه بايد درصدد موفقيت چشمگير در حوزه بين‌المللي باشيم، يادآور شد: همان گونه كه آمار نشان مي‌دهد توانسته‌ايم حركت علمي براي دفاع از هويت علمي ايران اسلامي را كه در طول تاريخ زبانزد است، به طور كامل حفظ كنيم.

اين مسئول با بيان اينكه بايد توليد كننده علم باشيم، متذكر شد: بايد تلاش كنيم تا در بخش پژوهشي مصرف كننده و نيز توليد كننده علم نيز باشيم.

مدير پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت نيز در مراسم مذكور درباره ارائه عملكرد اجرايي دفتر امور پژوهشي و انتخاب پژوهشگران برتر اظهار كرد: در اين فرصت يك ساله تعداد 325 مقاله دريافت شده كه از اين تعداد 230 مقاله به چاپ رسيده است.

به گفته علي محمدي‌تركاشوند، تعداد 105 مقاله از آذر 91 تاكنون در همايش‌هاي معتبر به چاپ رسيده است.

وي يادآور شد: دفتر امور پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت 26 مقاله پايان يافته در يك سال گذشته و 69 طرح جاري، يك همايش ملي، سه همايش داخلي، چهار كارگاه آموزشي، 20 جلسه شوراي پژوهشي، 5 سفر علمي جهت شركت در كنفرانس هاي بين المللي برگزار كرده است.

به گزارش فارس، در پايان مراسم مذكور از 8 نفر اساتيد، دو نفر كاركنان و دو نفر دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد رشت تجليل شدند.

در بخش استادان نيز نصرالله مولايي از گروه آموزشي جغرافياي انساني، جهاندوست سبزعلي‌پور از گروه آموزشي زبان و ادبيات فارسي، محمد صادق الهياري از گروه آموزشي مديريت كشاورزي، شهاب شريعتي از گروه آموزشي شيمي، عليرضا امير تيموري از گروه آموزشي رياضي، محمدرضا آزاده‌دل از گروه آموزشي مديريت، شيوا عليزاده از گروه آموزشي مامايي و عليرضا صيداوي از گروه آموزشي علوم دامي، پژوهشگر ممتاز معرفي شدند.

در بخش كاركنان نيز علي رفيع‌زاده و مريم حسابي و در بخش دانشجويي، پيمان سليمي و دانيال مهاجري تجليل شدند.

انتهاي پيام/2300/ت40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن