تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803295932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در ديدار هيئت پارلمان اروپاظريف: دولتمردان اروپا و آمريكا به ناكارآمدي تحريم پي برده‌اند/به ژنو ۲ دعوت شويم بدون پيش شرط شركت مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ديدار هيئت پارلمان اروپاظريف: دولتمردان اروپا و آمريكا به ناكارآمدي تحريم پي برده‌اند/به ژنو ۲ دعوت شويم بدون پيش شرط شركت مي‌كنيم
وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه دولتمردان اروپايي و آمريكايي به ناكارآمدي توسل به تهديد و تحريم پي برده‌اند، گفت: سلاح اتمي هيچ جايگاهي در دكترين دفاعي ايران ندارد و آن را مخل و مضر منافع ملي مي‌دانيم.


به گزارش خبرگزاري فارس، اعضاي كميته ايران در پارلمان اروپا به رياست خانم ماريل گرونبرگ در ادامه ديدارهاي خود در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان ديدار و در خصوص مسائل مورد علاقه و اهتمام مشترك گفت‌وگو و تبادل نظر كردند.

ظريف در اين ديدار با اشاره به سابقه تاريخي و ديرينه روابط ايران با كشورهاي اروپايي، اتحاديه اروپا را شريك اقتصادي كشورمان توصيف و بر ضرورت توجه جدي كشورهايي اروپايي به منافع راهبردي خود در ايران با توجه به واقعيت‌هاي ايران و احترام به شان و حقوق ملت ايران تاكيد كرد.

وي همچنين با اشاره به سوابق مذاكرات بين جمهوري اسلامي و اتحاديه اروپا در مباحث مختلف در گذشته خاطرنشان كرد: زمينه‌هاي همكاري و تعامل زيادي در خصوص مسائل و چالش‌هاي مشترك از جمله مقابله و مبارزه با پديده‌هاي شومي مثل تروريسم و افراط گرايي و قاچاق مواد مخدر بين ما وجود دارد.

وزير امور خارجه موضوع مهم و اساسي در روند تعامل اروپا و به طور كلي غرب با ايران را اين نكته دانست كه غربي‌ها بايد به واقعيات ايران در پرتو حضور گسترده مردم در انتخابات اخير رياست جمهوري توجه كنند و به شأن ملت و كشور ايران با تمدني كهن و چندين هزار ساله و فرهنگ غني اسلامي و ايراني آن به ديده احترام و تكريم بنگرند.

ظريف افزود: خود دولتمردان اروپايي و آمريكايي نيز به ناكارآمدي توسل به تهديد و تحريم پي برده‌اند و همين امر دليل ورود دو طرف به مذاكره در بحث هسته‌اي است.

وزير امور خارجه با اشاره به پويايي و نشاط حاكم بر جامعه ايران در طول دوران بيش از 30 سال گذشته و برگزاري انتخابات متعدد و تثبيت مردمسالاري ديني، ايران را كشوري غني از همه ابعاد انساني و مادي با برخورداري از ظرفيت‌هاي گسترده دانست و گفت: مولفه مردمسالاري در ايران در منطقه‌اي كه هرگونه تغيير و تحولات سياسي در بسياري از كشورهاي آن با شيوه‌هاي غيردموكراتيك صورت مي‌پذيرد، يك پديده كم نظير است.

وي افزود: در ايران همانند بسياري از كشورهاي جهان، اصول و مباني ثابتي در سياست داخلي و خارجي وجود دارد و تغيير دولت‌هاي مختلف در نتيجه مشاركت گسترده مردم در انتخابات و مشاركت مستقيم در تعيين سرنوشت سياسي منجر به انتخاب شيوه كارآمدتر و بهتري از مديريت كشور بر اساس انتخاب و راي مردم مي‌شود كه در رويكرد سياست و روابط خارجي كشور و تقويت و توسعه روابط با كشورهاي مختلف جهان تاثيرگذار بوده است.

ظريف همچنين با تشريح رويكرد اعتدال و تعامل دولت يازدهم در عرصه سياست داخلي و خارجي، ورود ايران به مذاكرات اخير هسته‌اي كه منجر به حصول توافق بين ايران و گروه 1+5 شد را منبعث از همين رويكرد دانست و افزود: بر اساس مباني اعتقادي و فتواي مقام معظم رهبري و منافع راهبردي، نه تنها سلاح اتمي هيچ جايگاهي در دكترين دفاعي ايران ندارد، بلكه آن را مخل و مضر منافع ملي خود مي‌دانيم.

وزير خارجه همچنين در اين ديدار موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در جهت ضرورت حل و فصل بحران سوريه از طريق راهكار سياسي و شيوه دموكراتيك بدون مداخله خارجي را تشريح كرد و گفت: در هرگونه راهكاري اين مردم سوريه هستند كه بايد براي سرنوشت سياسي و آينده خود تصميم بگيرند و ايران هم از هرگونه تلاش و ابتكاري در اين راستا حمايت مي‌كند و آمادگي دارد در صورت دعوت و بدون هيچ پيش شرط، در اجلاس ژنو 2 شركت كند.

خانم ماريا گرونبرگ رئيس هيئت پارلمان اروپا نيز در اين ديدار با ابراز خرسندي از سفرش به تهران و مذاكرات و ملاقات‌هاي انجام شده، ابراز اميدواري كرد كه شاهد تداوم و گسترش اين گفت‌وگوها و سفرها بين پارلمان اروپايي و ايران در راستاي فهم و درك مشترك و بر اساس منافع و مصالح مشترك باشيم.

وي ايران را كشوري مهم و تاثيرگذار در عرصه تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي توصيف كرد و افزود: كشورهاي اروپايي و اتحاديه اروپايي براي ايران در روند اين تغيير و تحولات نقش بسزايي قائل است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن