تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802497411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض هاشمي رفسنجاني به تحريم‌هاي جديد آمريكا، در ديدار اعضاي هيأت پارلماني اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: اعتراض هاشمي رفسنجاني به تحريم‌هاي جديد آمريكا، در ديدار اعضاي هيأت پارلماني اروپا
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فضايي كه براي روابط بهتر كشورهاي جهان با ايران پيش آمده است، گفت: در عرف ديپلماتيك اولين شرط اخلاق سياسي پايبندي به امضا در توافقات است و انتظار داريم غرب كه سال‌ها ادعاي بي‌اعتمادي مي‌كرد، در شش ماه مقرر، در عمل ثابت كند كه مي‌توان به حاكمان غربي، اعتماد كرد.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر ديروز در ديدار اعضاي هيأت پارلماني اروپا، تحريم‌هاي اخير آمريكا را نتيجه نفوذ و فشار لابي صهيونيسم دانست و افزود: انتظار دنيا از دولت اوباما عمل به موافقتنامه‌ها بود و اميدوارند آمريكا و ديگران اين خلف وعده سياسي را تكرار نكنند.

وي اتحاديه و پارلمان اروپا را محملي براي گسترش دموكراسي واقعي در غرب و تعميق روابط كشورهاي غربي با ايران دانست و تأكيد كرد: فضاي همكاري، فرصتي براي غرب ايجاد كرد تا زبان زور را براي مذاكره كنار بگذارند و دوستانه با هم بحث و گفت‌وگو كنند.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به پرسش يكي از اعضاي هيأت پارلماني درباره وضعيت حقوق بشر در ايران گفت: سند روشن ما در حقوق بشر، قانون اساسي بسيار مترقي ماست كه پيشنهاد مي‌كنيم براي يكبار هم كه شده اين قانون توسط اروپايي‌ها مطالعه شود.

وي با متضاد خواندن گفتار و رفتار حقوق بشري غربي‌ها اظهار كرد: داشتن پايگاه يك گروه تروريستي در پارلمان اروپا كه دستشان به خون مردم و مسئولان ايران اسلامي آلوده است، چه توجيهي براي دفاع از حقوق بشر دارد؟

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در برابر پرسش يكي ديگر از اعضاي هيأت درباره اوضاع سوريه پاسخ داد: حتي قبل از درگيري‌ها، موضع ما اين بود كه مذاكره تنها راه براي حل مسايل سوريه است تا مردم بر اساس رأي اكثريت براي سرنوشت خود تصميم بگيرند.

هاشمي رفسنجاني درباره افزايش مواد مخدر در افغانستان نيز گفت: افزايش چندين برابر كشت مواد مخدر در افغانستان محصول بي‌تدبيري اشغالگران است و اگر مبارزه ايران با كاروان‌هاي قاچاق نبود، اروپا به مراتب بيشتر از الان آلوده مي‌شد.

وي با تقبيح برخي از اظهارنظرهاي مسئولان غربي درباره مواد مخدر خاطرنشان كرد: يكي از مسئولان انگليسي مي‌گفت در پاسخ به شترهاي حامل مواد مخدر، ما مواد مخدر صنعتي را با هواپيما به كشورها مي‌رسانيم كه اعترافي بسيار زشت و عذري بدتر از گناه است.

پارلمان اروپا اميدوار است دفتر خود در ايران را باز كند

بر اساس اين گزارش، در آغاز اين ديدار رئيس كميته روابط با ايران در پارلمان اروپا با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي سفر به ايران و ديدار با مسئولان مختلف، گفت: پس از شش ماه، در شرايطي به ايران آمديم كه دوره جديدي بر اساس درك ايده‌هاي متقابل شروع شده است.

خانم كرونبرگ افزود: پارلمان اروپا اميدوار است در اين شرايط دفتر خود در ايران را باز كند تا پس از نهايي شدن قراردادها در دورنماي شش ماهه، همكاري‌ها گسترش يابد.

در ادامه ديدار، چهار عضو ديگر پارلمان اروپا به بيان ديدگاه‌هاي خود درباره مسايل مختلف پرداختند و پرسش‌هايي درباره سوريه، افغانستان، حقوق بشر، مبارزه با مواد مخدر، آينده روابط ايران با دنيا، بويژه تحريم‌هاي جديد آمريكا پرسيدند كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش اخير گفت: ملت ايران اين سوال اساسي را دارند كه چرا اتحاديه اروپا به دولت آمريكا اعتراض نمي‌كند و با نقض يكي از بندها، يعني توقف تحريم‌هاي جديد، تعهدات مجموعه را مخدوش و امضاي آنها را تحقير كرده است؟

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن