تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803720179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقادوزیر بهداشت ازمخفی‌کاری درباره ایدز


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: انتقادوزیر بهداشت ازمخفی‌کاری درباره ایدز

وزیر بهداشت با اشاره به بررسی ادعای دلالی سازمان یافته اعضای بدن انسان، درباره آخرین وضعیت بررسی مواد اولیه تاریخ گذشته دارو توضیح داد و گفت: صدای ایدز و اطلاع رسانی در مورد آن می‌توانست رساتر باشد اما این اتفاق نیفتاد.
تسنیم: سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع خبرنگاران درباره بررسی دلالی اعضای بدن اظهار داشت: در حال حاضر به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و حراست وزارت بهداشت در خصوص بررسی دلالی سازمان یافته اعضای بدن انسان، دستورات لازم ارائه شده است. اینکه صورت مساله را پاک یا توجیه کنیم که چنین موضوعی وجود ندارد، درست نیست البته این گزارش یکی از روزنامه‌ها در خصوصی دلالی عضو بدن انسان، جای ناراحتی دارد.

وزیر بهداشت گفت: باید ابتدا در خصوص این خبر فکر کنیم که آیا چنین گزارش یا خبری، صحت دارد یا خیر و بعد آن را پیگیری کنیم؛ اگر این خبر یا گزارشی که روزنامه یادشده در رابطه با دلالی اعضای بدن انسان، دروغ بود که خدا را شکر می‌کنیم اما اگر صحت داشته باشد باید جلوی این مسائل گرفته شود.

هاشمی در خصوص اظهارات اخیر خود در رابطه با برخی مخفی‌کاری‌ها در زمینه ایدز و بیماری‌های مشابه در کشور افزود: با مخفی کردن این موضوع نمی‌توان سلامت جامعه را تامین کرد. برخی دستگاه‌ها باید در رابطه با بیماری ایدز اطلاع رسانی کنند که شما رسانه‌ها نیز جزو همین گروه هستید. صدای ایدز و اطلاع رسانی در مورد آن می‌توانست رساتر باشد اما این اتفاق نیفتاد.

وزیر بهداشت در باره بیمه داروهای ناباروری اظهار داشت: دولت گذشته، یک بودجه هزار و 400 میلیاردی را در اعتبارات سال 92 لحاظ کرده بود که یک ریال هم محقق نشد. اگر شرکت‌های بیمه این اعتبار را دریافت نکنند نمی‌توانند حمایتی داشته باشد.

هاشمی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره مواد اولیه تاریخ مصرف گذشته دارو گفت: این موضوع را آقای قاضی پور (نماینده مجلس شورای اسلامی) به من گفت و من آن را به رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کردم که براساس گزارش این سازمان، هیچ شواهدی برای مواد اولیه تاریخ گذشته دارو وجود ندارد. البته شکایتی در این زمینه وجود داشته است اما اسناد آن کافی نبوده است.

وی افزود: البته یک سری ملزومات مانند چسب شامل مورد تاریخ مصرف گذشته می‌شود که این موضوع با مواد اولیه دارو متفاوت است. مسئولیت مواد اولیه دارو با سازمان غذا و دارو است و این سازمان فرایند بسیار سختگیرانه و آزمایشات زیادی روی این موضوع دارد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که آیا واردات دارو افزایش یافته یا خیر، گفت: نمی‌توان گفت که واردات دارو زیاد شده اما آنچه که مشخص است در 6 ماهه اول امسال، هیچ چیز (دارو) در بازار نبود و ما واردکنندگان را تشویق کردیم که داروهای مورد نیاز مردم را وارد کنند. اینکه دارویی در بازار وجود نداشته باشد بدتر از وجود یک دارو با قیمت زیاد است.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص قاچاق دارو نیز گفت: از اداره آگاهی درخواست کردم که اگر مورد قاچاقی در رابطه با دارو وجود داشت، اعلام کند که خوشبختانه تاکنون، موردی از قاچاق اعلام نشده است. تجهیزات و دستگاه‌های بیمارستانی هنوز سرپا هستند اما بخش قابل توجهی از آنها به بودجه کافی برای سرپا ماندن نیاز دارند.

هاشمی با اشاره به تعرفه‌های غیرواقعی درمانی افزود: یکی از مشکلات تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها، تامین لوازم یدکی آنها است که با این تعرفه‌ها اگر دستگاهی دچار مشکل شد به راحتی نمی‌توان آنها را تعمیر یا برای آنها لوازم یدکی تهیه کرد.

تمام اموال و حقوق دانشگاه علوم پزشکی ایران برگردانده می شود

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تمام اموال و حقوق دانشگاه علوم پزشکی ایران باید به سرعت به این دانشگاه برگردانده شود، اظهار داشت: هماهنگی‌های کامل بین دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران برای برگرداندن همه حقوق و اموال دانشگاه ایران انجام شده است.

هاشمی افزود: برای اطمینان از اینکه هیچ اجحافی در حق دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت نگیرد یک گروه سه نفره در وزارت بهداشت تشکیل شده است که به تمام مراحل انتزاع نظارت داشته باشد.

تعطیلی دستگاه‌های ام‌آر‌آی و تصویربرداری

وزیر بهداشت همچنین در مورد تعطیل دستگاه‌های ام‌آر‌آی و تصویربرداری در برخی بیمارستان‌های دولتی گفت: مشکلی که در زمینه این دستگاه‌ها وجود دارد تولید لوازم یدکی آنها و تعرفه غیرواقعی آنها است، گاهی تعویض سالانه تیوپ این دستگاه‌ها رقم بالایی می‌شود که نمی‌توانیم با این تعرفه آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه دستگاه‌های تصویربرداری به دانشگاه علوم پزشکی اجازه خرید داده شده، افزود: مراکز درمانی با کمبود منابع خود به سختی از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و تعداد قابل توجهی از این دستگاه‌ها نمی‌توانند سرپا باشند.



دوشنبه, 25 آذر 1392 ساعت 15:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن