تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير شبكه بهداشت منوجان خبر داد‌برگزاري دوره آموزشي مقابله با ايدز ويژه مربيان بهداشت در منوجان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير شبكه بهداشت منوجان خبر داد‌برگزاري دوره آموزشي مقابله با ايدز ويژه مربيان بهداشت در منوجان
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان منوجان گفت: به مربيان بهداشت آموزش‌هاي لازم ارائه شده است تا در مدارس راه‌هاي پيشگيري از ايدز و مخاطرات آن را براي دانش‌آموزان اطلا‌ع‌رساني كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از منوجان، دادخدا صادقي بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اين شهرستان به مناسبت روز جهاني ايدز اظهار داشت: ايدز بيماري مهلكي است كه به وسيله ويروس HIV در انسان ايجاد مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه بيماري ايدز دو فاز دارد، افزود: فاز اول آن آلودگي است كه حدود يك تا 10 سال مي‌تواند، بدون علامت باشد، يكي از خطرات بسيار عمده‌اي كه جامعه را تهديد مي‌كند، همين فاز است كه افراد زيادي را مي‌تواند، آلوده كند.

صادقي تصريح كرد: در فاز نخست ويروس HIV در خون مبتلايان وجود داشته و اين افراد قدرت انتقال به ديگران را نيز دارند در حالي كه بدون هيچ‌گونه علائم ظاهري هستند.

وي با بيان اينكه فاز دوم مرحله بيماري است كه به آن ايدز گفته مي‌شود، ابراز داشت: در اين مرحله بيمار آلوده داراي علائمي است كه به وسيله پزشك و ساير كاركنان مراكز بهداشت و درماني قابل تشخيص است.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان منوجان گفت: در حال حاضر وضعيت افرادي كه روابط مشكوك دارند در تمام آزمايشگاه‌هاي موجود در سطح شهرستان، استان و كشور قابل بررسي است و مي‌توانند به واحد پيشگيري مركز بهداشت شهرستان و يا مستقيماً به آزمايشگاه مركز شهرستان براي نمونه‌برداري و تشخيص اوليه اقدام كنند.

وي بيان داشت: به منظور پيشگيري از ايدز جلسه‌اي براي مديران مدارس، كارشناسان ستادي شهرستان، بهورزان، پزشكان، پرستاران و تمام كادر بهداشتي درماني برگزار شده است.

صادقي عنوان كرد: به مربيان بهداشت آموزش‌هاي لازم ارائه شده است تا در مدارس راه‌هاي پيشگيري از ايدز و مخاطرات آن را براي دانش‌آموزان اطلا‌ع‌رساني كنند.

وي اذعان داشت: پايه و اساس تمام اين پيشگيري‌ها داشتن اطلاعات صحيح است بر همين اساس افراد براي داشتن اين اطلاعات مي‌توانند به متوليان بهداشت و درمان مراجعه كنند.

انتهاي پيام/80006/ش30

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن