تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819229751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه ملي اطلاعات تا سال 94 راه‌ندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شبكه ملي اطلاعات تا سال 94 راه‌ندازي مي‌شود
وزير ارتباطات درباره راه اندازي شبكه ملي اطلاعات گفت: برنامه پنجم توسعه كشور تكاليفي را براي وزارت ارتباطات مشخص كرده كه يكي از اين برنامه‌ها راه اندازي شبكه ملي اطلاعات است؛ كه اين شبكه بقيه دستوراتي كه در اين برنامه است را در عرض دو سال و هشت ماه گذشته با 15 درصد پيشرفت پيشبرده است.
به گزارش ايسنا، واعظي - وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در حاشيه نشست خبرگان فن‌آوري اطلاعات كشور كه با موضوع بررسي و تبادل نظر پيرامون مدل مفهومي شبكه ملي اطلاعات و نقشه جامع دولت الكترونيك درباره جايگاه ايران در منطقه برگزار شد اظهار كرد: ما داريم تلاش مي‌كنيم كه اين عقب افتادگي را جبران كنيم و من اميدوارم تا پايان برنامه پنجم به اهداف خود برسيم.

او تاكيد كرد: براساس آمارها در حال حاضر ما در منطقه در رتبه پانزدهم هستيم و اميدوارم با حمايت مجلس و دولت تا آخر برنامه پنجم توسعه مقام دوم در منطقه را كسب كنيم.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در ادامه تاكيد كرد:‌ شبكه ملي اطلاعات تا سال 94 راه‌اندازي مي‌شود. اگر شما فن‌آوري امروز را با فن‌آوري شش ماه يا يك سال قبل مقايسه كنيد شاهد تحولات عظيم به وجود آمده خواهيد بود و من به شما قول مي دهم تا يك سال آينده با ايجاد تحولات زياد و كار در زمينه امنيت فضاي مجازي به جايگاه خوبي برسيم.

واعظي در ادامه درباره قبض‌هاي تلفن ثابت و همراه و مبالغي كه گفته مي‌شد بيشتر گرفته شده‌اند و تاكيد مخابرات برروي برگرداندن اين پول‌ها تصريح كرد: درباره تعرفه شركت مخابرات و تعهداتي كه به مردم داده شده كه تعرفه‌ها بالا نرود و هم تلفن ثابت و هم همراه به ما قول داده‌اند كه مبالغ اضافه شده را به مردم برگردانند.

وي افزود: اين حق مردم است كه بايد به مردم بازگردانده شود و اگر برنگردد ما ابزارهايي داريم كه حق مردم داده شود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در ادامه درباره نقش مخابرات دراين زمينه گفت‌:‌ ما بايد از نظر فني مسوولان شركت مخابرات را درك كنيم، دوره در نظر گرفته شده در اين زمينه يك دوره دو ماهه است كه از زماني كه به ما قول داده‌اند تا الان هنوز دو ماه نشده و در مورد وديعه‌ها يك اختلاف نظر در شركت مخابرات وجود دارد كه ما اميدواريم مشكلات حل شود و ما به مردم اطلاع دهيم.

واعظي درباره شبكه ملي اطلاعات و شايعاتي مبني بر اين كه اگر شبكه ملي اطلاعات راه اندازي شود دسترسي كاربران محدود مي‌شود، تاكيد كرد:‌ اين شايعات درست نيست ما دو اينترنت در كشور نخواهيم داشت و با راه اندازي شبكه ملي اطلاعات آنچه كه در داخل كشور ميزباني‌اش وجود دارد تامين مي‌شود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات افزود: همه نيازمندي‌هاي ما در خارج نيست و ما در آينده با داشتن دولت الكترونيك مي‌توانيم همه كارها را از طريق فضاي مجازي انجام دهيم. ممكن است در آينده 50 يا 60 درصد فعاليت شما در اينترنت مربوط به داخل كشور باشد.

واعظي تاكيد كرد: ما دو اينترنت واگذار نمي‌كنيم و آن‌هايي كه در داخل از شبكه ملي استفاده مي‌كنند سرعت بسيار بالايي خواهند داشت.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در ادامه درباره مخالفت‌هاي صورت گرفته درباره شبكه ملي اطلاعات اظهار كرد: آن‌هايي كه مخالفت مي‌كنند فكر مي‌كنند كه با بوجود آمدن شبكه ملي اطلاعات شبكه اينترنت بين الملل قطع مي‌شود. در حالي كه ما زيرساختي فراهم مي‌كنيم فقط مربوط به شبكه ملي اطلاعات نيست و زيرساختي است كه براي توسعه كشور به كار مي‌رود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات درباره نقش ICT و تاثير آن در توسعه كشور تصريح كرد: ما ICT را پيشران توسعه كشور مي دانيم به همين دليل پروژه‌هاي مختلفي را طراحي و مقدمات كار را فراهم كرديم و به محض اين كه بودجه تصويب شود ما پروژه‌هاي در دست را عملياتي مي‌كنيم.

واعظي افزود: من اميدوارم در اواخر سال آينده ما شبكه پهناي باند بين‌الملل‌مان از 70 به 700 برسانيم؛ يعني 10 برابر بيشتر از حال حاضر. همچنين شبكه داخلي و پهناي باند داخلي ما 530 گيگابايت بر ثانيه بوده كه بايد به حدود 2000 گيگابايت بر ثانيه برسد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه چرا دولت با بودجه 4000 ميليارد توماني وزارتخانه مخالفت كرد؟ پاسخ داد: ما بايد دولت را درك كنيم و آنچه كه به بخش خصوصي قول داديم عملي شود چون اعتقاد داريم زمينه زيرساخت بايد براي سرمايه‌گذاري بيشتر بخش خصوصي فراهم شود.

وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه آيا طرحي براي افزايش پهناي باند وجود دارد؟‌ پاسخ داد: ما اول بايد با شركت مخابرات جلسه مشترك داشته باشيم و بگوييم كه 20 تا 30 درصد از پهناي باند بين الملل را به شما ارزان مي‌دهيم به اين شرط كه بقيه هم كمك كنند تا اينترنتي كه در اختيار مردم قرار مي‌گيرد ارزان باشد.

واعظي درباره كاهش فيلترينگ اظهار كرد:‌ اصلا فيلترينگ در اختيار ما نيست؛ ما به دنبال اين هستيم كه سيستمي وجود نداشته باشد كه هر چيزي كه دم دست است را فيلتر كنند بلكه ما به دنبال اين هستيم محتواي نامناسب فيلتر شود.

نظر شما:
------------

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن