تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از چند رنگى و اختلاف در دين خدا بپرهيزيد، زيرا يكپارچگى در آنچه حق است ولى شما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802409480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۱۰۰ برابر شدن ظرفيت اينترنت تا پايان ۹۳وزير ارتباطات: شبكه ملي اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: ۱۰۰ برابر شدن ظرفيت اينترنت تا پايان ۹۳وزير ارتباطات: شبكه ملي اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازي مي‌شود
ايتنا - واعظي: مخالفان راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات از قطع اينترنت پس از راه‌اندازي اين شبكه نگرانند كه اطمينان مي‌دهم اين موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
وزير ارتباطات گفت: در زمان ورودم به وزارتخانه ظرفيت اينترنت ۷۰گيگابيت بر ثانيه بود كه تا اواخر سال آينده به ۷۰۰گيگابيت بر ثانيه خواهد رسيد يعني ۱۰۰برابر مي‌شود.

به گزارش ايتنا از فارس، محمود واعظي در حاشيه نشست تبادل نظر پيرامون مدل مفهومي شبكه ملي اطلاعات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جايگاه ايران از نظر فناوري اطلاعات و ارتباطات ۱۰۱ تا ۱۰۸ در جهان و ۱۵ در منطقه است و اميدواريم تا پايان برنامه پنجم وضعيت دگرگون شود.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: علي‌رغم اينكه بايد در دو سال و چهار ماه باقيمانده از برنامه پنجم ۸۵ درصد تكاليف برنامه را اجرايي كنيم اما به انجام تعهدات برنامه در موعد مقرر خوشبين هستم.
وي يادآور شد: پيش‌بيني مي‌كنيم شبكه ملي اطلاعات در سال ۹۴ راه‌اندازي شود.

واعظي همچنين درخصوص بازگرداندن اضافه مبالغ دريافت شده از مشتركان تلفن ثابت با همراه گفت: مديران مخابرات قول داده‌اند كه اين مبالغ را برگردانند كه اگر مطمئن شوم برنمي‌گردانند راهكارهايي براي احقاق حقوق مشتركان وجود دارد.
وي توضيح داد: اما با توجه به اينكه دوره صورت‌حساب‌گيري تلفن دو ماهه است هنوز از زماني كه وعده داده‌اند دو ماه نگذشته، بنابراين در دوره بعدي قبوض، بستانكاري‌ها اعمال خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين درخصوص موضوع ودايع سيم‌كارت گفت: در اين موضوع اختلاف نظري در مخابرات وجود دارد كه اگر حل شود به يك راه‌حل خواهيم رسيد.

وي در توضيح بيشتر كاركردهاي شبكه ملي اطلاعات گفت: در آينده ۵۰ تا ۶۰ درصد مراجعات مردم به سايت‌ها در داخل كشور ميزباني خواهد شد در نتيجه وزارت ارتباطات يك اينترنت واگذار خواهد كرد كه در آن دسترسي به سايت‌هاي داخلي و خارجي فراهم است.

وي بار ديگر تاكيد كرد: مخالفان راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات از قطع اينترنت پس از راه‌اندازي اين شبكه نگرانند كه اطمينان مي‌دهم اين موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

واعظي افزود: با شبكه ملي اطلاعات دسترسي پرسرعت داخلي ۲مگابيت بر ثانيه فراهم مي‌شود، علاوه بر اينكه دسترسي خارج به مراتب پرسرعت‌تر خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات همچنين با اشاره به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي افزايش پهناي باند كشور گفت: در زمان ورود به وزارت ارتباطات پهناي باند خارجي ۷۰ گيگابيت بر ثانيه بود كه اواخر سال آينده به ۷۰۰ گيگابيت بر ثانيه خواهد رسيد.
وي ادامه داد: همچنين ظرفيت شبكه داخلي ۵۳۰گيگ بود كه تا اواخر سال آينده به ۲هزارگيگ افزايش خواهد يافت.

واعظي همچنين درخصوص مخالفت دولت با بودجه پيشنهادي ۴۵۰۰ ميليارد توماني وزارت ارتباطات گفت: همه كشور وزارت ارتباطات نيست؛ دولت اينطور تشخيص داده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص تحقق وعده كاهش قيمت اينترنت گفت: در برنامه داريم كه قيمت پهناي باند ۲۰ تا ۳۰ درصد كاهش يابد به شرط اينكه شركت‌هاي لايه دسترسي نيز قيمت پهناي باند را براي كاربر نهايي كاهش دهند.

وي در پاسخ به سوالي درخصوص افزايش ۴۰گيگابيت بر ثانيه‌اي پهناي باند اينترنت كشور از زمان ورود واعظي و عدم تاثير محسوس اين افزايش بر كيفيت اينترنت كاربر نهايي گفت: دو راه وجود دارد نخست اينكه پهناي باند براي مشتركان فعلي افزايش يابد و سرعت اينترنت آنها بيشتر شود و دوم اينكه به متقاضيان در صف دريافت اينترنت سرويس ارائه شود.

وي گفت: اين افزايش ظرفيت اينترنت كشور در افزايش تعداد پورت‌هاي اينترنت پرسرعت نمود داشته است.

واعظي همچنين درخصوص موضع وزارت ارتباطات درباره فيلترينگ گفت: موافقيم كه به جاي سيستمي كه همه‌چيز را فيلتر مي‌كند سيستمي باشد كه فقط محتواي نامناسب را فيلتر كند.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن