تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دختري كه بايد براي توبه به قم مي‌آمد/ ادعاي مرتضوي براي افشاگري/ تهران از نگاه خبرنگار آمريكايي/ وقتي يك رفتگر شهرداري‌، نماينده مجلس مي‌شود + فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دختري كه بايد براي توبه به قم مي‌آمد/ ادعاي مرتضوي براي افشاگري/ تهران از نگاه خبرنگار آمريكايي/ وقتي يك رفتگر شهرداري‌، نماينده مجلس مي‌شود + فيلم
نظر آيت‌الله مكارم‌شيرازي درباره استعمال خوردني‌هاي حرام بعنوان دارو، محل حادثه تروريستي در دياله عراق، صفحه ويكي‌پدياي سعيد مرتضوي فيلتر شد، درخواست كامرون از خانم نخست‌وزير براي حراج عكس جنجالي‌‌شان، دختري كه بايد به قم مي‌آمد؛ براي توبه، تهران از نگاه خبرنگار آمريكايي، شمارش معكوس براي افشاگري سعيد مرتضوي و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نظر آيت‌الله مكارم‌شيرازي درباره استعمال خوردني‌هاي حرام بعنوان دارو

آيت‌الله مكارم‌شيرازي در پاسخ به استفتايي، نظر خود را درباره استعمال خوردني‌هاي حرام بعنوان دارو بيان كرد. به گزارش ايسنا، متن پرسش و پاسخ اين مرجع تقليد به آن، به شرح زير است:

"آيا مي‌توان از چيزهايي كه خوردنشان حرام است براي درمان استفاده كرد؟ استعمال خوردني‌هاي حرام به‌عنوان دارو تنها در صورتي جايز است كه ضرورت قطعي پيدا كند و داروي منحصر به فرد باشد، و جانشيني نداشته باشد و غالباً چنين نيست".

محل حادثه تروريستي در دياله عراق

به گزارش ايرنا، بر اثر حمله تروريست‌ها به كاركنان پروژه خط انتقال گاز ايران به بغداد 15 نفر شهيد و 4 نفر زخمي شده‌اند و اين تصاويري از محل حادثه است.

صفحه ويكي‌پدياي سعيد مرتضوي فيلتر شد!

به گزارش پارسينه، صفحه سعيد مرتصوي در ويكي‌پديا (دانشنامه آزاد اينترنتي) مشمول فيلترينگ شده است.

صفحه محمود احمدي‌نژاد و علي‌اكبر ولايتي هم در ويكي‌پديا فيلتر است.

درخواست كامرون از خانم نخست‌وزير براي حراج عكس جنجالي‌‌شان

نخست‌وزير انگليس از همتاي دانماركي‌اش خواست تا عكسي را كه با رئيس‌جمهور آمريكا در مراسم يادبود ماندلا دارند، حذف نكند و آن را براي خيريه به حراج بگذارد! به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، تصويري كه "هله تورنينگ اشميت"، نخست‌وزير دانمارك در مراسم يادبود نلسون ماندلا، از خودش در كنار همتاي انگليسي‌اش، ديويد كامرون و باراك اوباما، گرفت، به گونه‌اي احترام به ماندلا را زيرسوال برده و جنجال زيادي در رسانه‌ها به پا كرد.

در همين راستا، روزنامه ساندي تايمز انگليس گزارش داد كه كامرون در يك گفتگوي خصوصي تلاش كرده است تا اشميت را به فروش اين عكس ترغيب كند.

به گفته يك منبع از مقر نخست‌وزيري انگليس، نخست‌وزير دانمارك مي‌خواست اين تصوير را حذف كند اما كامرون به او گفت كه مي‌توان از آن پول زيادي به دست‌ آورد.

تورنينگ نيز در گفتگو با رسانه‌هاي داخلي دانمارك گفت: عكس خيلي خوبي نيست، اما به نظر من نابجا نبود.

من هم آن روز فكر كردم كه اين نوعي سرگرمي است، درست است كه غمگين بوديم، اما آنجا يك جشن برگزار مي‌شد.

در اين شرايط كامرون دستاويز بهتري براي تبرئه خود يافته و با توجه به اينكه تورنينگ عروس رهبر سابق حزب كارگر انگليس است، گفت: وقتي كسي از اعضاي خانواده نيل كيناك (رهبر سابق حزب كارگر انگليس) از من مي‌خواهد كه با هم عكس بگيريم، من نيز رسم ادب را به جا آورده و قبول مي‌كنم!

اعتراضي نو از 2500 اسپانيايي در شهر مادريد

اعتراض 2500 اسپانيايي در شهر مادريد به قانون جديد تجمعات و راهپيمايي‌ها

بوريس جانسون شهردار لندن در حال تست خط جديد دوچرخه‌سواري بر روي يك پل در جنوب اين شهر

رقص سنتي مردم محلي روستاي "گونو" زادگاه نلسون ماندلا به مناسبت گرامي داشت او در روز تدفين ماندلا در روستاي زادگاهش

كودكان سوري در شهر جنگ زده حلب در حال بازي فوتبال دستي

انتقاد از تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي ضد انقلاب توسط علي‌نژاد

مسيح علي‌نژاد خبرنگاري كه پس از فتنه 88 از كشور گريخت و در لندن ساكن شد، با حضور در شبكه من و تو كه هراز گاهي پرونده‌اي جديد از فساد اخلاقي دست‌اندركارانش در فضاي مجازي منتشر مي كند با اعتراف به اينكه ماهواره‌ها نگاهي واقع‌گرايانه به خواست افكار عمومي كه در ايران زندگي مي‌كند، ندارند؛ به انتقاد از شبكه‌هاي ماهواره‌اي پرداخت.

به گزارش بولتن، وي با اذعان به اين مطلب كه در حال سپري كردن روزهاي انتهايي حضور فعال خود درعرصه خبرنگاري است، از شبكه‌هايي همچون من و تو و مجريان اين شبكه بدليل عدم توانايي در برآورده كردن خواست مردم ايران از عدم تناسب برنامه‌هاي اين شبكه با فرهنگ مردم ايران انتقاد كرد و اقرار كرد كه مردم ايران همچنان صدا و سيما را مرجع دست‌يابي به اطلاعات خود مي‌دانند.

جمهوريت/ وقتي "كري" در فرودگاه رو پايي مي‌زند

اهانت بي‌شرمانه به كتاب مقدس مسلمانان در سرزمين وحي

دستگاه‌‌هاي دولتي رژيم آل‌سعود با انداختن نسخه‌هايي از كلام وحي در مجاري فاضلاب استان "طائف" اين كشور، قرآن كريم را مورد اهانت قرار دادند.

به گزارش مشرق، اخبار رسيده از عربستان سعودي حاكي از آن است كه يك بار ديگر قرآن كريم در سرزمين وهابيت مظلوم واقع شده و مورد هتك حرمت قرار گرفت.

در همين راستا يك مقام مسئول در كميته موسوم به "امر به معروف و نهي از منكر" عربستان گفت: يكي از دانش‌‌آموزان منطقه، در بازگشت به منزل اين قرآن‌‌ها را مشاهده كرده و پدرش را در جريان قرار داد، او نيز مسأله را به گشت‌هاي امنيتي ابلاغ كرد.

قابل ذكر است، انگيزه اين اقدام هنوز مشخص نشده، اما به نظر مي‌رسد در كشوري كه سردمداران آن مدعي هستند كه كشورشان مهد قرآن كريم است، اينگونه اقدامات ضدارزشي، مي‌تواند ناشي از فرهنگ‌سازي نادرست باشد.

توهين به قرآن در عربستان تازگي ندارد و پيش‌‌تر نيز مسئولان زندان سياسي "الحائر" اين كشور به نسخه‌‌هايي از كلام وحي اهانت كردند كه تظاهرات شهروندان سعودي را در پي داشت.

تصوير اين هتك حرمت به سرعت در فضاي مجازي و سايت‌هاي اجتماعي منتشر شد و با خشم و انتقاد شديد كاربران اينترنتي مواجه شد و بسياري آنان سياست‌هاي افراطي و وهابي آل‌سعود را علت اينگونه اقدامات دانستند.

آيت‌الله صانعي ديروز و امروز

پس از مذاكرات ژنو و زمزمه ضرورت برقراري ارتباط ايران با آمريكا در برخي از رسانه‌ها، آيت‌الله صانعي نيز در اين باره اظهارنظري كرده‌اند كه در مقايسه با ديدگاه‌هاي ايشان در گذشته تناقض كامل وجود دارد، وي در گفت‌وگو با روزنامه نيويورك تايمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من اميدوارم كه رهبران دنيا همان‌گونه كه در مراسم تشييع آقاي ماندلا حاضر شدند و اين‌گونه به او احترام گذاشتند به كار او نيز احترام بگذارند.

يكي از كارهاي ارزنده او اين بود كه وقتي آزاد شد، از همه آن‌هايي كه در حق او ظلم كرده بودند گذشت اما به شرط آنكه به مردم بگويند چه ظلم‌هايي در حق او و مردمش كرده‌اند. وي مي‌افزايد: امروز هم معتقدم دولتمردان ايران و آمريكا و سايرين با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگي كنند.

آيت‌الله صانعي در دهه شصت و هفتاد موضوع دشمني آمريكا با ايران و ضرورت مقابله ملت ايران با دشمنان را همواره در خطبه‌هاي نماز جمعه و سخنراني‌هاي خود بيان كرده است و كمتر سخنراني از وي سراغ داريم كه اين مسئله مهم را متذكر نشده باشد.

امروز نهضت و قيام امام امت انقلاب، روحانيت و مردم كار را به جايي كشانده است كه مرگ بر آمريكا در تمام دنيا يك شعار شده است و اين را بدانيد كه امريكا و ديگر ابرجنايتكاران هيچ چيز نيستند. زيرا رهبري امام امت و نقش روحانيت در جامعه و حضور مردم در صحنه تمام نقشه‌هاي آنها را بر آب كرده و رسوا ساخته است. (جمهوري اسلامي 11/8/64)

حالا بايد اعتراف كرد، چرا اين آدم انقلابي اينطور تغيير رويه داده است.

اسرار نقاط خالي نقشه‌هاي گوگل

وقتي نقشه‌ها و تصاوير ماهواره‌اي ارائه شده توسط شركت‌هايي مانند گوگل و مايكروسافت را مرور كنيد به نقاطي مي‌رسيد كه از ديدتان مخفي هستند.

بخشي زيادي از اين نقاط اطلاعات مراكز نظامي مخفي آمريكا به حساب مي‌آيند. ارتش آمريكا آن طوري كه وزارت دفاع اين كشور اعلام كرده ۵ هزار پايگاه دارد كه ۶۰۰ مورد آن در كشورهاي ديگر قرار دارند. حالا يك محقق بسياري از اين نقاط را براي مردم مشخص كرده است.

به گزارش مهر، جاش بگلي، يك فعال اينترنتي است كه با افشاسازي اطلاعات محرمانه اين روزهاي حسابي سر و صدا به پيدا كرده است. او در آخرين پروژه خود محل جغرافيايي ۶۵۰ پايگاه نظامي آمريكا را روي تصاوير و نقشه‌هاي آنلاين گوگل و بينگ پيدا كرده و تصاوير ۶۴۴ مورد آن را منتشر كرده است. ايده او براي اين كار از كتاب "نقاط خالي روي نقشه" گرفته شده است. اين كتاب كه در زمان انتشار خود سر و صداي زيادي پيدا كرد كه به همين مسئله نقاط مخفي روي نقشه‌ها مي‌پردازد.

هلند؛اين نقطه يكي از محل‌‌هاي احتمالي نگهداري تسليحات هسته‌اي آمريكا به حساب مي‌آيد. بي‌جهت نيست كه در

نقشه‌‌هاي گوگل به اين وضعيت افتاده است.

غرب استراليا؛مركز كنترل ارتباطات هوايي آمريكا

عراق؛ زندان ابوغريب. محلي كه تصاوير شكنجه زندانيان توسط نظاميان آمريكا در آن مدتها خبرساز بود.

آلمان؛ فرودگاه نظامي مورد استفاده آمريكا

دختري كه بايد به قم مي‌آمد؛ براي توبه!

يكي از طلاب حوزه علميه قم از اتفاقي كه چند روز پيش برايش افتاده را در زير تعريف مي‌كند، اتفاقي كه مي‌تواند مورد توجه مسئولين قرار بگيرد تا با تغيير رفتارها در مواردي مشابه، به سبك كردن بار متوليان دين كمك كنند.

متن اين گزارش كوتاه در پي‌مي‌آيد: "بايد به قم مي‌آمد؛ براي توبه. مي‌خواست در محضر علماء توبه كند و براي توبه كردنش نامه بگيرد.

به گزارش انصاف از قم، دوست خبرنگارم مرا به او معرفي كرده بود. وقتي كه گفت توبه‌نامه را براي دادگاه مي‌خواهد تعجب كردم و گفتم: "خانم! توبه يك امر قلبي است و با نامه انجام نمي‌شود". مشاورش به او پيشنهاد كرده بود كه براي تخفيف گرفتن از دادگاه از مراجع نامه بگيرد. اتهامش توهين به مقدسات بود؛ گويا حجاب، دين و پيشوايان ديني را در محيط فيسبوك به سخره گرفته بود.

صدايش بر ندامتش و صداقتش شهادت مي‌داد. او از اتهاماتش سخن مي‌گفت و من اتهاماتم را از زبان او مي‌شنيدم. او بايد در محكمه دنيا پاسخگو مي‌بود و من بايد خودم را براي محاكمه در محكمه خداوند متعال آماده مي‌كردم. نمي‌دانستم چگونه، اما مي‌دانستم كه بايد از او حلاليت بطلبم، آن هم به شكلي كه فكر نكند برايش فيلم بازي مي‌كنم و يا مي‌خواهم با اين چهره او را به دين جذب كنم.

سخنش كه تمام شد از او حلاليت طلبيدم. "ببخشيد خانم ما مقصريم". من و من و من مقصر بوديم كه دختر جوان اينگونه درباره دينش به قضاوت نشسته بود. توهين او پرده از كم‌كاري ما بر مي‌داشت او سوال‌هاي ذهنش را مطرح كرده بود؛ سوال‌هايي را كه شايد از رودررو مطرح كردنش مي‌هراسيد. مانده بودم كه با كدام دفتر هماهنگ كنم. به كجا بايد مي‌رفتم كه هم در دادگاه موثر باشد و هم با برخورد نامناسب بيش از اين باعث دين‌گريزي يك جوان نشوند؟!

صفائيه، روبروي كيوسك روزنامه‌فروشي، محل قرار ما شد. تلفن همراه به دست، يكديگر را پيدا كرديم. دختر چادر به سر و با چهره‌اي مذهبي آمده بود. سلام كه كرد از پس او پيرمردي سلام كرد.
واي دلم ريخت. نگاهش هنوز دلم را مي‌سوزاند. شكسته اما روشن، كوتاه قامت و لاغر اندام كلاهش را در دستان چروكيده مشت كرده بود. چشمانش را و نگاهش را نمي‌توانم توصيف كنم.

همه حرف‌هايش در چشمانش بود. پدري كه براي دخترش نگران است و حالا چشم به من دارد كه برايش كاري بكنم. دلم با نگاهش باراني شد. از خجالت سرم را پايين انداختم و او را اول به منزل استاد بردم. مطمئن بودم كه استاد با او پدرانه برخورد مي‌كند. در مسير راه به دختر گفتم صادقانه سخن بگو. اينجا كسي شما را به خاطر گذشته‌ات و افكار ديروز و حتي امروزت سرزنش نخواهد كرد".

عمه قدرتمند "كيم"!

علي‌رغم اعدام شوهر عمه رهبر كره شمالي، همسر وي همچنان در حلقه قدرت در خاندان كيم باقي مانده است.

گفتگوي مقام‌هاي تل‌آويو و واشنگتن درباره ايران

كاخ سفيد طي بيانيه‌اي اعلام كرد كه "سوزان رايس" مشاور امنيت ملي "باراك اوباما" رئيس‌جمهوري آمريكا، پنج‌شنبه و جمعه گذشته گفتگوهايي را با محوريت ايران با مقام‌هاي رژيم صهيونيستي انجام داده است.

به گزارش ايلنا به نقل از راديو اروپاي آزاد، بر اساس بيانيه كاخ سفيد، در اين ديدار رايس به همراه "توني بلينكن" معاون خود و ديگر مقام‌هاي ارشد خزانه‌داري و وزارت خارجه آمريكا با "يوسي كوهن" مشاور ارشد امنيت رژيم صهيونيستي و ديگر مقام‌هاي اين رژيم درباره ايران گفت‌وگو كرده است.

اين ديدارها در پي گفت‌وگوي تلفني ميان اوباما و "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير ررژيم صهيونيستي در تاريخ ۲۴ نوامبر صورت مي‌گيرد كه در آن رئيس‌جمهوري آمريكا به طرف اسرائيلي وعده بود كه درباره تهران با آن‌ها مشورت كند. جزئيات بيشتري درباره اين ديدار منتشر نشده است.

تهران از نگاه خبرنگار آمريكايي

"اسكات پترسون" خبرنگار معروف آمريكايي روزنامه "كريستين ساينس مانيتور" اخيرا در سفري به ايران آلبومي تصويري از نتيجه مشاهدات خود در تهران را منتشر كرده است.

به گزارش عصرايران، پترسون به همراه اين آلبوم تحليل خود از ايران را تحت عنوان مجموعه‌اي به نام "7 روز در ايران" در اين روزنامه آمريكايي منتشر كرده است. پترسون در كمتر از دو دهه گذشته بيش از 30 بار به ايران سفر كرده است.

اسكات پترسون

حضور و سخنراني دكتر ظريف در دانشگاه تهران

حضور خاتمي در جشنواره فيلم مستند

4 سال زندان و 300 ضربه شلاق به دليل مطالبه پادشاهي مشروطه/ اختصاص 110 ميليارد دلار براي عبور از بهار عربي در عربستان

"عمر السعيد" يك فعال سياسي اجتماعي در عربستان سعودي به دليل درخواست برقراري حكومت پادشاهي مشروطه در كشورش، به تحمل 4 سال زندان و 300 ضربه شلاق محكوم شد. رويترز نوشت، يك مقام مسؤول در سازمان ديده‌بان حقوق بشر در واكنش به اين حكم قضائي گفت: اين، مثال ديگري از مخالفت مطلق مقامات سعودي با پذيرش هر انتقادي نسبت به سياست‌هاي خود و نقض حقوق بشر است.

به گزارش عصرايران، السعيد چهارم عضو انجمن "حقوق مدني و سياسي" در عربستان سعودي است كه در سال جاري ميلادي به زندان محكوم مي‌شود. اين انجمن نيز در بيانيه‌اي اعلام كرده است: السعيد در دادگاه سري و غيرعلني محاكمه شد. او نتوانست در اين دادگاه به صورت قانوني از خود دفاع كند.

"آدم كوجل" پژوهشگر در امور خاورميانه در سازمان ديده‌بان حقوق بشر در واكنش به اين حكم صادر شده عليه فعال سياسي اجتماعي در عربستان سعودي گفت: اين، مثال ناراحت‌كننده ديگري از مخالفت مطلق مقامات رياض با پذيرش هرگونه فعاليت يا انتقادي از سياست‌هاي خود و نقض حقوق بشر است.

رويترز مي‌نويسد: عربستان سعودي توانست با كمترين ناآرامي‌ها و اعتراضات از روند بهار عربي عبور كند. ملك عبدالله پادشاه عربستان سعودي همزمان با بهار عربي مبلغ 110 ميليارد دلار براي بخش‌هاي مختلف اجتماعي هزينه كرد. رهبران ارشد ديني در عربستان سعودي نيز بارها تاكيد كردند كه مردم اين كشور بايد از خانواده حاكم حمايت كنند.

آيا اوباما ورژن آمريكايي گورباچف است؟

كسي كه اصلاحاتش با اينكه مبتني بر حسن‌نيت بود، اما باعث تباهي شوروي به عنوان يك قدرت جهاني شد. اين نگراني اين روزهاي متحدان آمريكا است كه در يك مقاله تحريك‌آميز نيز بازتاب يافته است و روزنامه واشنگتن‌پست در تحليلي به بررسي روند تغيير سياست آمريكا در منطقه پرداخته و مي‌نويسد: "نگراني از نابودي قدرت آمريكا در مقاله‌اي با عنوان "پاياني بر پايان تاريخ" توسط والتر راسل ميد مطرح شده است".

به گزارش ايسنا، ميد هشدار مي‌دهد كه تلاش دولت باراك اوباما، رئيس‌جمهوري ‌آمريكا براي عدم ادامه تعهداتي كه دولت جورج دبليو بوش، رئيس‌جمهوري سابق آمريكا آن‌ها را به وجود آورده بود، به قدرت‌هاي محوري- روسيه، چين و ايران- جسارت بخشيده است. در حالي كه به نظر مي‌رسد آمريكا در حال عقب‌نشيني است، اين رقبا فكر مي‌كنند كه راهي براي چالش و در نهايت تغيير سيستم فعلي سياست جهان يافته‌اند.

يك شخص عرب كه اغلب با رهبران منطقه در ارتباط است، در اين خصوص مي‌گويد: آيا دولت آمريكا مي‌داند كه اعتبارش را در منطقه از دست داده است؟ او به نقل از يك مقام عراقي كه از آمريكا خشمگين بود، گفت: اي كاش مي‌توانستم به دليل عدم توجه دولت اوباما به جنايات، از آن شكايت كنم!

اين اظهارات تحقيرآميز، عدم رضايت آشكار عربستان و ديگر كشورهاي عربي حوزه خليج فارس را از مذاكرات دولت اوباما با ايران و سياست بي‌فايده واشنگتن در سوريه بازتاب مي‌دهد و به گفته ميد، در حال حاضر به نظر مي‌رسد كه اين قدرت‌هاي محوري در تلاشند تا به جاي نابودي آمريكا، قدرت آن را كذب و پوچ جلوه دهند.

ميد مي‌نويسد: مشكل اينجاست كه موازنه قدرت در آمريكاي بدون جنگ در آينده، در ساختار زندگي بين‌المللي نهفته است و تنها اگر ما كنار بكشيم، پديدار مي‌شود. اكنون به گورباچف و اين تناقض باز مي‌گرديم كه او نيز به درستي در تلاش بود تا يك سيستم قديمي كه مسئوليت‌هاي زيادي را به دوش مي‌كشيد، اصلاح كند اما پيامدهاي اين كار را پيش‌بيني نكرد.

اعتراض خانواده دكتر شريعتي به يك نامگذاري!

خانواده دكتر شريعتي در نامه‌اي خطاب به رييس آموزش‌ و پرورش منطقه ۴ به نامگذاري يك موسسه زرتشتي به نام دكتر شريعتي اعتراض كردند.

به گزارش پارسينه، در اين نامه چنين آمده است: "چندي است تابلوي دبيرستان استاد پورداوود واقع در منطقه تهران‌پارس كه يكي از موقوفه‌هاي "بنياد رستم گيو" متعلق به شهروندان زرتشتي است و زير نظر هيات امنايي با رياست آقاي همايون پشوتني‌زاده اداره مي‌شود تغيير نام داده و نام "مجتمع آموزش‌وپرورش دكترعلي شريعتي" را به خود گرفته است. اين تغيير نام كه بدون اجازه مسوولان اين بنياد و هيات امناي اين دبيرستان صورت گرفته موجب اعتراض هيات امناي اين مكان موقوفه شده است.

خانواده دكتر علي شريعتي، اگرچه هيچ‌گاه نقشي در اين نامگذاري‌ها نداشته و ندارد و فاقد هرگونه امكان پي‌گيري حقوقي است، اما استفاده از نام علي شريعتي را تحت چنين شرايطي و با وجود رضايت صاحبان وقف امري ناشايست، غيرفرهنگي و غيراخلاقي مي‌داند و به اين وسيله مراتب اعتراض خود را اعلام مي‌كند؛ با تضييع حقوق ديگران نمي‌توان نام بزرگي را گرامي داشت".

وقتي يك رفتگر شهرداري‌، نماينده مجلس مي‌شود

گزارش اطلاعات داخلي عراق به حضور يك رفتگر در مجلس ملي اشاره مي‌كند.

به‌: 322تاريخ‌: 25/10/48
از: 20 هـ 7 شماره‌: 55448/20 هـ 7

موضوع‌: اظهارات هوشمند كارمند بانك اعتبارات تعاوني و توزيع

به گزارش عصرايران، اخيراً ابوالقاسم هوشمند صاحب امتياز روزنامه توقيف شده هوشمند و كارمند فعلي اداره روابط عمومي بانك اعتبارات تعاوني و توزيع، ضمن يك صحبت خصوصي اظهار داشت‌: كشور ما به نام يك كشور مشروطه محسوب مي‌شود در صورتي كه در اصل‌، كشوري است استبدادي‌. نامبرده براي اثبات اظهارات خود افزود: چرا اعضاي مجلسين همگي افرادي هستند مانند مجيد محسني كه سابقاً پيش‌پرده مي‌خوانده و يا حبيبي كه سابقاً سپور شهرداري بوده است‌؟ مگر مجلس گود زورخانه مي‌باشد؟ دولت به اين جهت اين‌گونه افراد بي‌اطلاع و بي‌سواد را انتخاب مي‌نمايد كه آن‌ها نتوانند اظهارنظر كنند و فقط بتوانند بگويند بله‌.

مشاراليه اظهار داشت‌: دولت افرادي را در رأس شغل‌هاي مهم مي‌گذارد كه بي‌سواد باشند و نفهم و به جز صحه‌گذاردن بر كارهاي دولت كاري از دستشان برنيايد. نظريه منبع‌: هوشمند فردي است كه داراي عقده‌هاي فراواني از وضع حكومت مي‌باشد چون وي همواره در اظهاراتش مي‌گويد زماني كه من از شخص اول مملكت چه رضاشاه كبير و چه شاهنشاه آريامهر پشتيباني مي‌كردم جرايد ديگر از آن‌ها بدگويي مي‌نمودند در صورتي كه روزنامه مرا توقيف كردند و از جرايد ديگر حمايت نمودند.

نظريه رهبر عمليات‌: مفاد گزارش خبري صحيح به نظر مي‌رسد. ح انجم آقاي همراز 1/11/48 از 325 سؤال شود مشخصات اين شخص را دارند يا خير در صورت اول بررسي سابقه شود. 1/11/48 با بخش 325 تماس حاصل لكن مشخصاتي از وي مشاهده نشد.

شمارش معكوس براي افشاگري سعيد مرتضوي

مرتضوي در يك كنفرانس خبري و با دعوت از خبرنگاران داخلي و خارجي اقدام به اين كار خواهد كرد.

شنيده‌هاي پارسينه، حكايت از آن دارد كه سعيد مرتضوي، دادستان سابق تهران و مدير جنجالي سازمان تامين اجتماعي به زودي در مورد همه شايعات و مسائلي كه در مورد او مطرح است اعم از موضوع تعطيلي روزنامه‌ها در سال ۷۹ تا قتل زهرا كاظمي و كهريزك و ارتباطش با جاسبي و ماجراي تامين اجتماعي سخن خواهد گفت.

ديدارهاي محرمانه پادشاه عربستان و وليعهد ابوظبي

يك مقام مسئول نزديك به پادشاه عربستان كه به دلايل امنيتي خواست نامش فاش نشود، با اعلام اين خبر گفت: "عبدالله بن عبدالعزيز"، پادشاه عربستان سعودي براي پيگيري آخرين و تازه‌ترين تحولات منطقه 2 بار در هفته به صورت محرمانه با شيخ "محمد بن زايد آل نهيان" وليعهد ابوظبي ملاقات مي‌كند.

به گزارش فارس، بنا بر اعلام اين منبع، اين ديدارها به صورت مستمر از زمان كودتاي نظامي مصر كه به بركناري "محمد مرسي"، رئيس‌جمهوري بركنار شده اين كشور در ژوئيه گذشته انجاميد، انجام مي‌شود. براساس اطلاعات به دست آمده، افزايش ديدارها ميان پادشاه عربستان سعودي و محمد بن زايد پس از تنش در روابط ملك عبدالله و شاهزاده "بندر بن سلطان"، رئيس دستگاه اطلاعات عربستان سعودي و انصراف آمريكا از اقدام نظامي عليه سوريه صورت مي‌گيرد.

عربستان سعودي و امارات متحده نقش مهم و گسترده‌اي در كودتاي نظامي مصر بازي كردند و با هدف از بين بردن جماعت اخوان‌المسلمين و تثبيت حكومت سر لشكر "عبدالفتاح السيسي" در مصر، همواره از نظاميان در مصر حمايت مالي، سياسي و نظامي مي‌كنند.

مشرق/عكس كمتر ديده شده از امام‌خميني (ره)

كواكبيان: "حسين حسين" از قبلِ انقلاب، شعار ماست

دبيركل حزب مردم‌سالاري ضمن بيان سوابق هيأتي و انقلابي خود، از دلدادگي به شعائر حسيني سخن مي‌گويد.

براي ديدن فيلم اينجا كليك كنيد

شوخي رزمندگان در جبهه

تكريم محمدرضا شاه ‌درجشنواره سينما حقيقت!

محمدرضا پارسا مي‌نويسد: يكي از مستندهاي جشنواره كه با موضوع اختلاف يك پسر۳۰ ساله با پدرش روايتي است از ياس و نااميدي جواني كه بواسطه شرايط جامعه و ورشكستگي پدرش از زندگي خسته شده است. اگر مستند را ببينيد متوجه مي‌شويد كه طبعا فرم آن به گونه‌اي نيست كه در دو بخش مسابقه ملي و بين‌المللي قرار بگيرد، اما محتوايي دارد كه البته مورد توجه مديران جشنواره قرار گرفته است چراكه رد شدن اين مستند از فيلتر هيات انتخاب و بعد قرار دادن آن در دو بخش مسابقه معنايي غير از اين را متبادر نمي‌كند.

به گزارش فارس، اين مستند نمونه بارز يك مستند جشنواره‌اي (البته به لحاظ ساختار ضعيف) است كه كارگردانش سعي كرده مو به مو اين ويژگي‌ها را چه در حوزه سياسي و چه اجتماعي رعايت كند. اين‌ها مواردي است كه در اين مستند مي‌بينيد:

- سكانس صريح تكريم از محمدرضا شاه به دليل اصلاحات ارضي - نشان دادن صحبت‌هاي دايي راوي مبني بر اينكه ما مجسمه شاه را در انقلاب به زير كشيديم و بعدا فهميديم اشتباه كرديم – تكه‌پراني سياسي درباره فتنه ۸۸ - تاكيد مكرر راوي بر داشتن دوست دختر كه البته در طي مستند چند بار آن‌ها را عوض كرده است.

- نشان دادن عروس بدون حجاب و با لباس كاملا باز در فيگور درازكش هنگام گرفتن عكس و البته رقص او در خيابان (اين مورد رقص زنان را حداقل نگارنده تاكنون نديده است) - - نشان دادن عكس مادر راوي بدون حجاب و تكرار آن در چند مورد - نشان دادن مكرر رقص مردان و البته زنان در عروسي - روايت كاملا نااميدانه از زندگي و نشان دادن اينكه اميدي به آينده در اين جامعه وجود ندارد و...

اين‌ها يكي از مستندهاي جشنواره حقيقت است. جشنواره‌اي كه يك جشنواره دولتي محسوب مي‌شود، ولي در اين مستند به صراحت تمام شعارهاي كلان سازمان سينمايي و خود جشنواره مثل اميد، اعتدال، اخلاق، عدالت و اخلاق را زيرپا مي‌گذارد و البته از آن حمايت هم مي‌شود.‌
انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن