تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820769237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روايت نينوا در اربعين حسيني اريسمان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: روايت نينوا در اربعين حسيني اريسمان
اصفهان – خبرگزاري مهر: همزمان با فرا رسيدن اربعين سيدالشهداء و ياران باوفايش، مراسم نينواي اريسمان در اين روستاي تاريخي ،از توابع شهر بادرود برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاري مهر، اين آئيني سنتي روز دوشنبه، دوم دي ماه مصادف با اربعين حسيني از ساعت 14 تا 17و با حضور ساكنان بومي منطقه و مهماناني از ساير نقاط كشور برپا خواهد بود.

روستاي اريسمان با مردماني خون گرم و صميمي سالها است كه در بعد از ظهر اربعين شهادت امام حسين (ع) مراسم آئيني روايت نينوا را برگزار مي كند كه مورد استقبال گسترده شيفتگان اهل بيت (ع) از سراسر كشور واقع شده و همه ساله ميعاد گاه عاشقان حسيني است.

اين آيين مذهبي سنتي ، روايت نينوا، حماسه تاريخ عاشورا را واگويي و تصويرسازي مي كند تا صحنه‌هاي اسارت اهل بيت (ع) را آن طور كه شايسته است در مقابل ديده شيفتگان حضرتش به نمايش درآورند و زبان حال پرچمداران نينوا و پيام‌رسانان عاشورا را بازگو كنند.

اين مراسم هر سال در جوار گلزار شهداي اريسمان و در محوطه‌اي افزون بر هفت هزار مترمربع برگزار مي‌شود و در اين كربلاي كوچك از يك سو نهر علقمه با نخل هاي دلسوخته و از طرف ديگر تپه ماهور زينبيه شكل گرفته و در گوشه اي هم قربانگاه ثارالله مشابه‌سازي شده است.

در اين برنامه، راويان نينوا در فضاي كربلايي جلوه‌هايي از شهادت و اسارت خاندان اباعبدالله‌الحسين (ع) را چنان صحنه‌سازي مي‌كنند كه گويي اريسمان كربلايي ديگر است.

اريسمان، روستايي با قدمت شش هزار سال يكي از مناطق تاريخي فلات مركزي ايران به‌شمار مي‌آيد كه در ۲۰ كيلومتري شمال شرق نطنز واقع و تا شهر بادرود هفت كيلومتر بيشتر فاصله ندارد.

همچنين مراسم امسال كه با مشاركت منطقه نمونه گردشگري متين آباد برگزار مي شود، بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده،علاقمندان جهت شركت در مراسم و استفاده از امكانات اسكان و پذيرايي مي توانند از طريق كمپ متين آباد ثبت نام كرده و به صورت گروهي يا فردي از امكانات اسكان و حمل و نقل اين اكوكمپ كه در همسايگي اريسمان قرار دارد، براي حضور در مراسم عزاداري نينواي اريسمان استفاده كند.

ضمنا علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت متين آباد به نشاني www.matinabad.com مراجعه و يا با شماره 88712927 تماس بگيرند.

كد خبر: 2196833

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۵:۰۸

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن