تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802743510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همزمان با اربعين حسيني در جنوب پايتخت افتتاح مي‌شودصد سال هيئت شهرري به روايت تصوير


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با اربعين حسيني در جنوب پايتخت افتتاح مي‌شودصد سال هيئت شهرري به روايت تصوير
همزمان با اربعين حسيني نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» با عنوان «باز اين چه شورش است» و با محوريت معرفي هيئت‌هاي قديمي شهرري در مجتمع فرهنگي هنري شيخ صدوق (ره) از سي‌ام آذر ماه برگزار مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، سيد رضا موسوي امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاري نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» با عنوان «باز اين چه شورش است» اظهار داشت: نگار گذر «صد سال هيئت شهرري به روايت تصوير» همزمان با اربعين حسيني و با عنوان «باز اين چه شورش است» و با محوريت معرفي هيئت‌هاي قديمي شهرري در نگارخانه مجتمع فرهنگي هنري شيخ صدوق (ره) برگزار مي‌شود.

مدير فرهنگي ـ هنري شهرري گفت: اين نگار گذر تصاويري از شش هيئت قديمي شهرري را نشان مي‌دهد كه هيئت چهارده معصوم، هيئت زينبيه، هيئت چهارده معصوم ظهير آباد، هيئت اثني عشري، هيئت قائميه و هيئت رزمندگان اسلام از جمله هيئت‌هايي هستند كه عكس‌هاي خود را كه قدمت‌هايي بيشتر از چند دهه دارند را در معرض ديد عموم مردم قرار خواهند داد.

موسوي با اشاره به هيئت چهارده معصوم تصريح كرد: هيئت چهاده معصوم در سال 1327 (ه . ش) توسط مرحوم حاج سيد مرتضي مرتضوي تاسيس شد از اين هيئت عكس‌هايي با حضور اشخاص مذهبي از جمله آيت‌الله محمدي ري شهري، مرحوم علامه سيد حسن مير جهاني، آيت‌الله العظمي مرعشي نجفي(ره) و حضور اعضاي هيئت چهارده معصوم در مكان‌هاي مذهبي از جمله مشهد مقدس در سال‌هاي مختلف و زمان‌هاي قبل از انقلاب اسلامي در معرض ديد عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وي با توجه به هيئت اثني عشري ذكر كرد: هيئت اثني عشري در سال 1321 (ه . ش) در شهرري، به همت مرحوم حسين اثني عشري تاسيس شد، از اين هيئت عكس‌هاي از زمان‌هاي گذشته تا به حال و به‌همراه سخنراني آيت الله سيد حسين اثني عشري در سال 1343 در شهرري و اشخاص مذهبي ديگر به نمايش گذاشته مي‌شود.

مدير فرهنگسراي ولاء در ارتباط با هيئت زينبيه شهرري گفت: هيئت زينبيه در سال 1380 (ه . ش) توسط مرحوم علي اكبريان و تني چند از اهالي متدين شهرري تاسيس شد و اين هيئت جداشده از هيئت قرائت قرآن بود.

وي ادامه داد: از اين هيئت عكس‌هايي كه نمايانگر فعاليت‌هاي برجسته اين هيئت و سخنراني‌هاي دكتر حمكت است در معرض ديد عموم مردم قرار خواهد گرفت.

موسوي با اشاره به هيئت چهارده معصوم ظهير آباد بيان كرد: اين هيئت در سال 1380 در مسجد چهارده معصوم محله ظهيرآباد افتتاح شد و از آن سال تا به حال افراد زيادي عضو شدند و فعاليت‌هاي مختلفي را در مناسك مذهبي انجام دادند.

مدير فرهنگسراي ولاء در خصوص هيئت رزمندگان اسلام تصريح كرد: هيئت رزمندگان اسلام در سال 1376 (ه ش) درشهرري تاسيس شد و در سال 1377 مسئوليت و اداره اين هيئت به محمد ابوالقاسمي پاسدار بازنشسته سپرده شد.

وي در ارتباط با تجمعات معنوي اعضاي اين هيئت گفت: هيئت رزمندگان شهرري در مناسبت‌هاي هفتگي و براي انجام مناسك مذهبي و مشاركت در مباحث فعاليت‌هاي اجتماعي در حرم حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) صبح‌هاي روز پنج‌شنبه از ساعت 7 تا 8 صبح مراسم زيارت عاشورا را برگزار مي‌كند.

موسوي با توجه به هيئت قائميه افزود: هيئت قائميه در سال 1334 (ه . ش) در شهرري، ميدان سرسخت، كوچه شهيد عبادي، منزل وكيل الرعايا تاسيس شد.

وي با يادآوري نخستين تجمعات معنوي اعضاي اين هيئت گفت: اين هيئت شش نفر هيئت امناء دارد كه در طي برگزاري هيئت بيش از 100 نفر در مراسم‌هاي سوگواري شركت مي‌كنند.

مديريت فرهنگي هنري منطقه 20 افزود: اين نگارگذر 30 آذر ماه همزمان با اربعين حسيني ساعت 15 در نگارخانه مجتمع فرهنگي هنري شيخ صدوق (ره) افتتاح مي‌شود و مدت 10 روز پذيراي علاقمندان و هنردوستان قرار خواهد گرفت.

علاقمندان براي بازديد از اين نگارگذر مي‌توانند از تاريخ 30 آذر ماه تا 10 دي ماه به مجتمع فرهنگي هنري شيخ صدوق (ره) واقع در شهرري ، فلكه اول دولت‌آباد، جنب پارك مهران مراجعه كنند.

انتهاي پيام/2462/ط

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن