تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803313147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاكستان به‌ دنبال تأمين سرمايه ساخت «خط لوله گاز صلح»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پاكستان به‌ دنبال تأمين سرمايه ساخت «خط لوله گاز صلح»
پس از هشدار ايران به مقامات اسلام‌آباد درباره تعويق روند اجراي پروژه خط لوله گاز صلح، وزير نفت پاكستان اعلام كرد اين كشور در تلاش براي تأمين هزينه‌هاي ساخت اين خط لوله است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، وزير نفت پاكستان اعلام كرد كه اين كشور در حال رايزني با برخي شركت‌ها براي تأمين هزينه‌هاي تكميل پروژه خط لوله گاز صلح در خاك پاكستان است.

اين اظهارات پس از آن انجام مي‌شود كه مقامات ايراني پس از تعلل فراوان طرف پاكستاني در تكميل اين پروژه، اعلام كردند كه درصورت اجرا نشدن اين طرح در موعد مقرر (پايان سال 2014)، پاكستان موظف به پرداخت جريمه‌هاي پيش‌بيني شده در قرارداد است.

«علي ماجدي» معاون وزير نفت ايران همچنين با اعلام لغو برنامه پرداخت وام از سوي ايران به پاكستان براي تكميل اين پروژه، تصريح كرد كه ايران هيچ تعهدي براي پرداخت پول به طرف پاكستاني براي تكميل پروژه خط لوله گاز صلح نداشته و پولي هم بابت پرداخت ندارد.

پس از اين هشدارها، «شاهد خاقان عباسي» وزير نفت و منابع طبيعي پاكستان اعلام كرد كه اين كشور در حال رايزني براي تأمين سرمايه تكميل اين طرح در خاك پاكستان است.

وزير نفت پاكستان: هنوز به اين پروژه اميدواريم

وزير نفت پاكستان در گفت‌وگو با بي.بي.سي اردو گفت: با توجه به تحريم‌هاي ايران هيچ كشور و سازماني حاضر نيست در پروژه خط لوله صلح سرمايه‌گذاري كند.

وي تصريح كرد: با اين حال، ما هنوز اميد خود را از دست نداده‌ايم و برخي شركت‌ها و سازمان‌ها حاضرند با ناديده گرفتن تحريم‌هاي ايران در پروژه خط لوله صلح سرمايه‌گذاري كنند بنابراين رايزني با چنين سازمان‌هايي را ادامه خواهيم داد.

عباسي در پاسخ به اين سئوال كه چرا ايران كمك مالي خود براي تكميل پروژه خط لوله صلح را لغو كرد، ابراز داشت: در گذشته بر سر اين موضوع با مقامات ايراني به توافق رسيده بوديم اما در حال حاضر ايران دچار فشارهاي اقتصادي است و نمي‌تواند در اين پروژه سرمايه‌گذاري كند. علاوه بر اين، شرط سرمايه‌گذاري تهران در اين پروژه اين بود كه يك شركت ايراني تكميل پروژه را به عهده بگيرد اما در حال حاضر نيست حتي با مشاركت يك شركت ايراني در اين پروژه سرمايه‌گذاري كند.

وي افزود: قيمت پيشنهادي ايران براي صادرات گاز به پاكستان بسيار بالاست با اين وجود ما در تلاش هستيم با تكيه بر خودمان هزينه تكميل پروژه خط لوله صلح را فراهم كنيم.

شاهد خاقان عباسي تصريح كرد: فراهم كردن گاز براي به كار افتادن بخش صنعتي پاكستان تا 3 ماه به حالت تعليق درآمد. اين در حالي است كه اتحاديه اروپا حاضر شده تسهيلاتي را براي ما قائل شود اما حتي صنعت نساجي به علت كمبود گاز در وضعيتي نيست كه بتواند از اين تسهيلات استفاده كند.

وي تأكيد كرد: در تلاش هستيم با فراهم كردن گاز براي مصارف صنعتي كاري كنيم كه كمبود گاز به مصارف خانگي آسيبي نرساند.

وزير نفت پاكستان بيان كرد: براي دسترسي به گاز از طريق خط لوله گاز «تاپي» بايد تا سال 2017 صبر كنيم كه اين موضوع نيز بستگي به تكميل اين پروژه طبق موعد مقرر دارد.

وي عنوان كرد: در حال حاضر بهترين راه براي حل مشكل كمبود گاز استفاده از گاز مايع است كه اين كار از اول نوامبر 2014 انجام مي‌شود.

پيش از اين قرار بود پاكستان به پشتوانه آمريكا از طريق قطر گاز مايع دريافت كند كه اين امر نيز هنوز محقق نشده است.

تعلل پاكستاني‌ها در اجراي پروژه بزرگ خط لوله گاز ايران- پاكستان پيامدهاي ناگواري براي اين كشور به دنبال داشته است و علاوه بر تشديد بحران انرژي در پاكستان، باعث افزايش قيمت گاز در اين كشور شده است.

وزير نفت پاكستان چند روز پيش اعلام كرد كه عدم پيشرفت پروژه خط لوله گاز ايران، دولت پاكستان را مجبور به افزايش قيمت گاز از ماه آينده ميلادي كرده است.

به گفته وي، ميزان تقاضاي گاز از سوي مشتركان داخلي هشت ميليارد فوت مكعب است و اين كشور هم ‌اكنون با كمبود بيش از چهار و نيم ميليارد فوت مكعبي گاز مواجه است.

اين در حالي است كه با اجراي پروژه خط لوله گاز ايران- پاكستان، روزانه 750 ميليون فوت مكعب گاز ايران به پاكستان صادر مي‌شود كه اين ميزان مي‌تواند تا حد چشمگيري موجب برآورده شدن نيازهاي داخلي اين كشور در بخش صنعتي و خانگي باشد.

انتهاي پيام/ز

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن