تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803266220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود 3000 طرح ورزشي نيمه‌تمام در كشور/ به دنبال ورود امكانات ورزشي به كشور در ازاي پول نفت هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وجود 3000 طرح ورزشي نيمه‌تمام در كشور/ به دنبال ورود امكانات ورزشي به كشور در ازاي پول نفت هستيم
قدس- خبرگزاري مهر: وزير ورزش و جوانان در جلسه شوراي ورزش شهرستان قدس گفت: براي حل مشكلات تاسيساتي و امكاناتي در بخش ورزش كه در واقع مشكل كل كشور است، وزارتخانه به دنبال منابع بيرون كشور است كه به جاي پول نفتي كه به برخي از كشورها داده مي شود امكانات ورزشي وارد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شوراي ورزش شهرستان قدس با حضور محمود گودرزي وزير ورزش و جوانان، محمدحسين نژادفلاح مديركل ورزش و جوانان استان تهران، حسين گروسي نماينده شهرستانهاي قدس، ملارد و شهريار در مجلس شوراي اسلامي، محمد فردي بيرانوند فرماندار قدس و ديگر مسئولان در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

وزير ورزش و جوانان در اين جلسه گفت: محروميت ورزشي در استان تهران بيداد مي كند و مسئولان بايد به اين مقوله توجه و عنايت ويؤه داشته باشند، در سال جاري اعتبار وزارت ورزش و جوانان 6 هزار ميليارد ريال بوده است كه تا اين لحظه 20 درصد آن محقق شده است، بودجه اين وزارت خانه براي سال 93 با توجه به انقباضي بودن بودجه كاهش يافته و به سه هزار و 500 ميليارد ريال رسيده است.

محمود گودرزي افزود: اين ميزان اعتبار هم توسط مسابقات آسيايي و جام جهاني كه در سال آينده برگزار مي شوند بلعيده مي شوند زيرا تيم ها نياز به آماده سازي دارند، بي عدالتي در ورزش كشور بيداد مي كند و بخش اعظم اعتبارات در حوزه ورزش حرفه اي مصرف مي شود، سهم تقريبا 74 ميليون نفر از مردم كشور از اين اعتبارات صفر ريال است البته شهرداري ها درتلاشند اين خلا را برطرف كنند ولي اگر اين روند ادامه يابد مشكلات افزايش خواهند يافت.

وي ادامه داد: در بحث توسعه ورزش مهمترين موضوع توسعه فرهنگي آن است، اگر اين موضوع نهادينه شود كه ورزش براي سلامت افراد مفيد است، خود مردم سيستم را وادار مي كنند كه امكانات برايشان فراهم شود، اين فرهنگ سلامت مردم را ارتقا مي دهد و موجب كاهش بزهكاري مي شود و اخلاق و سبك صحيح زندگي را نيز در جامعه بهبود مي بخشد.

رود امكانات ورزشي به كشور به جاي پول نفت

اين مسئول تاكيد كرد: براي حل مشكلات تاسيساتي و امكاناتي كه در واقع مشكل كل كشور است، وزارتخانه به دنبال منابع بيرون كشور است كه به جاي پول نفتي كه به برخي از كشورها داده مي شود امكانات ورزشي وارد شود.

گودرزي افوزد: همچنين حدود سه هزار طرح ورزشي نيمه تمام در كشور وجود دارد كه دولت قبل بدون وجود منابع مالي آنها را كلنگ زده و براي تكميل اين پروژه ها حدود 60 هزار ميليارد ريال اعتبار لازم است كه بايد سالها تمام بودجه را ذخيره كرد تا بتوان آنها را افتتاح كرد.

وي تصريح كرد: مقرر شده كه پروژه هايي كه زير 70 درصد پيشرفت داشته اند به بخش خصوصي واگذار شوند، اميد است در پايان دوره چهار ساله فعاليت دولت تدبير و اميد سرانه ورزشي شهرستانهاي استان تهران افزايش شود.

در جلسه شوراي ورزش شهرستان قدس با حضور وزير ورزش و جوانان، مصوب شد كه يك زمين چمن مصنوعي در قدس ايجاد شود و همچنين پروژه خانه كشتي اين شهرستان كه به دليل نبود اعتبار ناتمام مانده تكميل شود و به بهره برداري برسد.

اداره ورزش و جوانان قدس تنها داراي پنج سالن ورزشي است

فرماندار قدس در ابتداي اين جلسه به معرفي شهرستان پرداخت و تعدادي از مشكلات ورزشي اين منطقه را برشمرد.

نورمحمد فردي اظهار داشت: قدس يكي از ويژه ترين شهرستانهاي كشور است زيرا بيش از 95 درصد از جمعيت 350 هزار نفري آن را شهرنشينان تشكيل مي دهند.

وي افزود: تراكم جمعيت در شهرستان قدس براي هر يك كيلومتر مربع چهار هزار و 100 نفر است كه اين آمار در هيچ جاي ديگري از كشور وجود ندارد، با همه اين موارد سرانه فضاي ورزشي در قدس تنها 25 سانتيمتر است، اداره ورزش و جوانان اين شهرستان فقط پنج سالن ورزشي در سطح شهرستان دارد كه به هيچ عنوان جوابگوي نياز جمعيت بالاي شهرستان نيست البته شهرداري 6 سالن و آموزش و پرورش نيز پنج سالن دارند كه به هر صورت به مردم خدمت رساني مي كنند.

اين مسئول افزود: در اين شهرستان 20 هزار ورزشكار سازمان يافته فعاليت مي كنند كه فقط 9 هزار نفر از آن ها بيمه هستند و در ميان اين ورزشكاران قهرمانان ملي و جهاني وجود دارد كه با وجود امكانات كم با غيرت ايراني خود يا افتخار بر روي سكوهاي جهاني ايستاده اند.

نبود زمين چمن مصنوعي در قدس

فردي ادامه داد: اداره ورزش و جوانان قدس چارت سازماني ندارد و از اين لحاظ با مشكلاتي روبروست، شهرستان تنها يك استاديوم 25 هزار نفري دارد كه آن هم متعلق به شهرداري است و نياز به يك زمين چمن مصنوعي به خوبي احساس مي شود، در اين زمينه يك زمين سه هزار متري براي اين زمين در نظر گرفته شده كه متاسفانه اعتباري براي ساخت آن وجود ندارد.

وي در پايان سخنانش مشكلات ورزشي شهرستان را به صورت مكتوب به وزير تحويل داد.

پتانسيل ورزشكاران قدسي بسيار بالاست
نماينده مردم شهرستان هاي قدس، ملارد و شهريار در مجلس شوراي اسلامي هم در ادامه اين جلسه اظهار داشت: سلامت و امنيت دو مقوله مهمي است كه وجودش براي هر جامعه ايي لازم است و سلامت تنها با توسعه بيمارستان ها بدست نمي آيد بلكه مي توان با توسعه ورزش بين مردم از وقوع بسياري از بيماري ها پيشگيري كرد.

حسين گروسي افزود: همگان تصور مي كنند استان تهران، استاني غني است در حالي كه حداقل از نطر سرانه ورزشي از فقيرترين استان هاست اما استان سيستان و بلوچستان كه از نظر همه استاني فقير است داراي سرانه فضاي ورزشي 108 سانتيمتري است.

وي ادامه داد: طبق آمارهاي موجود فقط شش درصد از مردم ايران ورزش مي كنند كه اين ميزان طي چهار سال گذشته با پيگيري هاي فراوان به 9 درصد رسيده اما همچنان بسيار كم است، ورزش يك زبان بين المللي است و بين تمام دنيا مشترك است و نيازي هم به مترجم ندارد، ورزش يكي از عوامل موثر ديپلماسي است كه بايد از اين زبان در روابط خود با ديگر كشورها استفاده شود.

اين مسئول گفت: مجلس با تشكيل وزارت ورزش و جوانان سعي در حمايت از ورزش و ورزشكاران داشته است و تلاش دارد سهم يك درصدي اين وزارت خانه از درآمدهاي دولتي را زنده كند.

وي افزود: در شهرستان قدس برغم پتانسيلهاي بسيار بالاي ورزشكاران، قهرمانان جهان در رشته هاي رزمي و كشتي، كمبودهاي بسياري وجود دارد اگر ايران شاداب مدنظر همه است اين امر محقق نمي شود مگر با توسعه ورزش، اميد است حال كه وزير اولين سفر خود را به اين شهرستان آمده اند به اين شهرستان توجه ويژه اي داشته باشند.

استعفاي نمايندگان در اعتراض به بودجه، اقدام درستي نيست

نماينده مردم قدس، ملارد و شهريار در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: استان تهران با اين كه 17 درصد از جمعيت كشور را در خود جاي داده است تنها 6/3 درصد از اعتبارات كشور به تهران تعلق مي گيرد، با اين حال نمايندگان اين استان به دولت و سياستهايي كه براي ارائه بودجه درنظر داشته احترام مي گذارند و بنده به هيچ عنوان استعفاي عده اي از نمايندگان در اعتراض به بودجه شهرستان هايشان را تاييد نمي كنم.

سپس رئيس هئيت ورزشي كشتي شهرستان قدس به نمايندگي به همه هيات ورزشي به شرح مشكلات و كمبودهاي اين شهرستان پرداخت و اذعان كرد: با توجه به مهاجرپذيري موجود در قدس، اين شهرستان قابليت اين را دارد كه به قطب ورزشي موفقي تبديل شود ولي تحقق اين امر منوط به امكانات مناسب است لذا از مسئولان تقاضا مي شود براي برطرف كردن مشكلات تمام تلاش خود را به كار گيرند.

بزرگترين سرمايه شهرستان قدس تعامل بين مسئولان است

در ادامه جلسه مذكور مديركل اداره ورزش و جوانان استان تهران نيز اظهار داشت: بزرگترين سرمايه قدس تعامل موجود بين مسئولان و بزرگترين مشكل كمبود امكانات است زيرا اين شهرستان تازه تاسيس از حداقل امكانات ورزشي نيز بي بهره است.

محمدحسين نژادفلاح افزود: برغم تمامي مشكلات موجود اما ورزشكاران شهرستان قدس روحيه قهرماني و پهلواني ستودني دارند، با توجه به اين كه حمايتي نمي شودند و امكانات مناسبي هم براي تمرين ندارند اما همواره بر روي سكوهاي قهرماني مي ايستند و افتخارات بي شماري براي خود و شهرستان و كشورشان به ارمغان مي آورند.

وي ادامه داد: جامعه ورزشي هميشه از اين مسئوله گله داشته كه مدير ورزشي ندارد و مديراني كه در راس كار قرار دارند با ورزش آشنايي ندارند اما اكنون كه وزيري ورزشكار در راس امور قرار گرفته آرزوي چندين ساله تحقق يافته و اميد است كه كارآمد و مثمر ثمر نيز باشد.

كد خبر: 2196573

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۳:۱۷

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن