تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803845061




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناخت كافي از گردشگري ورزشي در كشور وجود ندارد/ توسعهگردشگري تنها راه بهبود وضعيت اقتصادي همدان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شناخت كافي از گردشگري ورزشي در كشور وجود ندارد/ توسعه"گردشگري" تنها راه بهبود وضعيت اقتصادي همدان
همدان - خبرگزاري مهر: در افتتاحيه نخستين كنفرانس جهاني گردشگري ورزشي مباحث مختلفي پيرامون فرصت ها و چالش هاي حوزه گردشگري ورزشي در كشور و استان همدان مطرح شد كه مهمترين نقطه ثقل آن نبود شناخت كافي از گردشگري ورزشي در كشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهميت تجاري سازي مقوله هاي مختلفي چون امر ورزش و گردشگري در راستاي توسعه و بسط ارتباطات كشور با جهان برگزاري همايش هاي مختلفي مورد توجه قرار گرفته كه مهمترين آن تحت عنوان "نخستين كنفرانس جهاني گردشگري ورزشي" با محور قرار دادن دو مولفه "ورزش" و "گردشگري" به ميزباني همدان فعاليت خود را از روز گذشته با برگزاري بك نشست تخصصي پبرامون موضوعات برگزاري كنفرانس، مورد توجه قرار داد.

اين كنفرانس جهاني برنامه هاي هدف خود را از نخستين ساعات صبح امروز با برگزاري چهار كارگروه و ورك شاپ تخصصي با موضوعات مجزا پيرامون امور مختلفي چون اخلاق ورزشي، تجاري سازي و بازاريابي ورزش و گردشگري به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان، پي گرفت.

آيين افتتاحيه رسمي اين كنفرانس جهاني عصر امروز چهارشنبه با حضور برخي از نمايندگان كشورهاي مدعو در كنفرانس و حضور برخي مسئولان مرتبط با امر ورزش و گردشگري در استان همدان و جمعي از دانشجويان در دانشگاه آزاد اسلامي همدان برگزار شد.

درآمد هر جهانگرد خارجي كه وارد كشور شود برابر 20 بشكه نفت است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همدان در اين آيين گفت: انديشمندان و محققان اين حوزه معتقدند كه درآمد هر جهانگرد خارجي كه وارد كشور شود برابر 20 بشكه نفت است و در حوزه رشد اقتصادي حضور جهانگردان در كشور به لحاظ اشتغالزايي، ورود ارز، توزيع عادلانه درآمد، افزايش درآمد ملي، افزايش سرعت گردش پول و توسعه صنايع دستي و توليدات صادراتي كشور و مزيت رقابتي آن حائز اهميت است.

عليرضا رضايي با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش در دانشگاه آزاد اسلامي همدان افزود: يكي از مبنايي ترين اهداف در اين زمينه گسترش روابط با ساير كشورها است چرا كه گسترش گردشگري ورزشي امري شايان توجه در رشد اقتصادي نيز محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه شناخت توانمندي ها و پتانسيل هاي موجود در كشور در بحث گردشگري ورزشي از ديگر مزاياي برگزاري و توجه به گردشگري ورزشي است عنوان داشت: مسئولان نيز بايد بر اين اساس توجه و تمركز بيشتري بر توانمنديهاي موجود در استان در اين زمينه داشته باشند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همدان ارتقاي سطح علمي و تخصصي دانشجويان حوزه مديريت ورزشي و بازاريابي ورزشي در سطح تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد را از ديگر اهداف برگزاري اين همايش عنوان كرد.

رضايي با بيان اينكه ايران از پتانسيل هاي خوبي در حوزه گردشگري ورزشي برخوردار است به تنوع اقليمي موجود در جاي جاي كشور اشاره داشت.

وي با اشاره به ورزش هاي بومي متعددي كه در اقصي نقاط كشور وجود دارد بر لزوم توجه به اين پتانسيل ها در راستاي جهاني كردن و بين المللي كردن اين ورزش ها صحه گذاشت و اين روند را گامي ارزشي در راستاي معرفي بيش از پيش جاذبه ها و ظرفيت هاي گردشگري كشور قلمداد كرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همدان همچنين تلفيق و توجه دادن به دو مقوله "ورزش" و "گردشگري" را مهم دانست و گفت: شناخت كافي از پديده جذاب گردشگري ورزشي در كشور وجود ندارد كه بر اين مبنا متخصصان بايد توجه ويژه اي براي ورود و نهادينه سازي اين مهم داشته باشند.

وي همچنين تاكيد كرد: طولاني شدن پروسه اخذ رواديد در ايران براي گردشگران خارجي خود يك آفت براي ورود گردشگران محسوب مي شود كه بايد مورد بررسي بيشتري قرار گيرد.

رضايي در بخش ديگري از سخنانش نيز بر اهميت ارتباط و تعامل بين دستگاه ها و ارگان هاي مختلف و متولي امر ورزش و گردشگري در راستاي توسعه صنعت گردشگري ورزشي در كنار متخصصان علمي و دانشگاهي اين حوزه تاكيد كرد.

آمادگي دانشگاه آزاد همدان براي تاسيس رشته تخصصي گردشگري ورزشي

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي همدان با اشاره به معضل تك محصولي بودن كشورهاي در حال توسعه اي چون ايران بر لزوم ارائه راهكار براي برون رفت از اين وضعيت تاكيد كرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان آمادگي تاسيس رشته تخصصي گردشگري ورزشي را دارد.

وي بر لزوم استمرار برگزاري سمينارها و همايش هاي ورزشي در جامعه تاكيد كرد و گفت: فوايد اقتصادي حضور گردشگران در استان نيز بايد بررسي شود و از سوي ديگر توريس ورزشي مورد توجه ويژه قرار گيرد.

شهردار همدان نيز در اين مراسم با اشاره به پيشينه تاريخي و تمدني استان همدان به جاذبه هاي طبيعي و فرهنگي اين استان در زمينه هاي مختلف اشاره داشت.

همدان صنعتي نخواهد شد

اميررضا يوسفيان با بيان اينكه همدان صنعتي نخواهد شد، گفت: محور توسعه همدان همواره حول گردشگري بوده كه اين مهم در كتيبه هاي كوروش در گنجنامه نيز تبيين شده است.

وي ابراز داشت: توسعه گردشگري ورزشي مي تواند گامي ارزشمند در راستاي توسعه استان نيز باشد.

شهردار همدان در پايان سخنانش تنها راه برون رفت همدان از وضعيت اقتصادي كنوني را در گرو توسعه گردشگري همه جانبه و هدفمند عنوان كرد.

كد خبر: 2193913

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۲۰:۴۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن