تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803339769




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واكنش به حذف تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: واكنش به حذف تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس
وزير اسبق آموزش و پرورش معتقد است كه برداشتن تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس نبايد به معناي تعطيلي رفاه معلمان باشد و آموزش و پرورش در صورت آنكه در صدد بازگشايي مدارس در اين روز باشد بايد تدابيري را براي رفاه حال معلمان داشته باشد.
مهر: محمود فرشيدي در نشست خبري مجمع عمومي كانون تربيت اسلامي كه روز دوشنبه برگزار شد، گفت: وزير آموزش و پرورش اظهارنظرهايي درباره مخالفت با تعطيل شدن مدارس در روز پنجشنبه انجام داده است كه البته هنوز شكل اجرايي نگرفته و بايد منتظر ماند و ديد براي سال تحصيلي جديد چه تصميماتي براي اين روز گرفته مي شود.

وي افزود: اگر مبنا برداشته شدن تعطيلي مدارس در روز پنجشنبه باشد اين موضوع نبايد به معناي تعطيلي رفاه معلمان تلقي شود مي توان در اين روز از معلمان به صورت شيفتي يا دوره اي براي توسعه فعاليت هاي پرورشي استفاده كرد.

دبير كل كانون تربيت اسلامي در ادامه به برگزاري سومين مجمع عمومي كانون اشاره كرد و گفت: اين مجمع در روز جمعه 29 آذرماه با حضور اعضا براي انتخاب هيات امنا و اعضاي مجمع برگزار مي شود ضمن آنكه شخصيت هاي فرهنگي و سياسي از جمله صفارهرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مجمع شركت و سخنراني مي كند.

وي با بيان اينكه كانون تربيت اسلامي از سال 77 با مجوز وزارت كشور فعاليت خود را آغاز كرده است، افزود: اين كانون با در نظر گرفتن تشكيلات تربيتي، عقيدتي، اخلاقي و سياسي با اولويت ترويج انديشه اسلامي شكل گرفت. پژوهش، تبليغ و تبيين نظام تربيت اسلامي، موضع گيري در برابر اتفاقات كشور و حمايت از برنامه هاي همسو از جمله راهبردهاي پيش بيني شده براي كانون است.

به گفته فرشيدي، مهمترين رسالت كانون تحول بنيادين بر اساس تربيت اسلامي و حمايت از مديران متعهد و ولايت مدار در آموزش و پرورش، ارزيابي و نقد كارشناسانه است.

وي با بيان اينكه دفاتر كانون در 30 استان كشور فعال است، تصريح كرد: در دور جديد فعاليتها دفاتر كانون را در 60 شهرستان نيز فعال كرده ضمن آنكه برگزاري همايش و هم انديشي ها نيز در موضوعات آموزشي، تربيتي و سياسي از جمله برنامه هاي ما در كانون است.

همچنين در رابطه با مسائل تعليم و تربيت و موضوعات روز نظام از جمله رياست جمهوري، روز دانش آموز و... كانون موضع گيري هاي خود را انجام داده است.

وزير سابق آموزش و پرورش به اهميت تعليم و تربيت و نقش رسانه ها در اشاعه درست آن اشاره كرد و گفت: بر اساس سند تحول بنيادين، رسانه ها علاوه بر مدرسه، خانه و تشكل ها نقش كليدي در پرداختن به مسائل آموزش و پرورش دارند چرا كه كليد حل همه مشكلات جامعه آموزش و پرورش است و اگر در درازمدت برنامه ريزي درستي در اين حوزه شود قطعا در سالهاي آينده مشكلات جامعه حل خواهد شد.

وي به تصويب سند تحول و ابلاغ سياستهاي مقام معظم رهبري در حوزه آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: رهبري نيز بر تحول و مديريت مناسب در تربيت دانش آموز اسلامي و دين مدار تاكيد داشته اند حتي ايشان در سياست هاي ابلاغي خود اعلام كرد آموزش و پرورش امري حاكميتي است؛ بنابراين امكان واگذاري آموزش و پرورش به بخش خصوصي وجود ندارد.

فرشيدي در پاسخ به خبرنگار مهر درباره آنكه عضويت و موضع گيري فرهنگيان در اين كانون منجر به ايجاد مشكلاتي براي آنها در وزارت آموزش و پرورش نمي شود، گفت: اين موضوع بستگي به سياست مسئولان آموزش و پرورش دارد. گاهي فضاي وزارتخانه باز است و اگر تشكلي موضع گيري منصفانه داشته باشد آنها استقبال مي كنند. گاهي نيز برخي از مسئولان تحمل نقد را نداشته و مشكلاتي را براي فرهنگيان به وجود مي آورند اما همواره كانون تلاش كرده رويكردهاي قاطع در عين حال پرستارانه نسبت به عملكرد و تصميمات داشته باشد.

وي درباره موضع كانون نسبت به انتصابات فعلي در آموزش و پرورش توضيح داد: ما هنوز به صورت رسمي در شوراي مركزي اين موضوع را مطرح نكرده ايم اما به هر جهت با هر تغيير و تحولي، تعدادي از مديران تغيير مي كنند. اگر انتخاب آنها بر اساس اصول و مباني تعليم و تربيت باشد همه استقبال مي كنيم اما اگر انتخابات حزبي و جناحي باشد قطعا مردم و دانش آموزان ضرر مي كنند.

وزير سابق آموزش و پرورش ادامه داد: من معتقدم بايد يك قانونمداري در انتصابات شكل گيرد چرا كه گستردگي آموزش و پرورش و انتخاب مديران بسيار سخت است. شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره انتخاب روساي دانشگاهها نظر مي دهد اما تاكنون اين شورا هيچ نظري درباره انتخاب مديران آموزش و پرورش نداده است در حاليكه هيچ تفاوتي بين انتخاب مدير آموزش و پرورش و رئيس دانشگاه وجود ندارد و هر دو در حوزه تعليم و تربيت و تربيت نسل آينده تلاش مي كنند.

وي درباره بودجه كانون و نحوه عضو گيري گفت: كانون تربيت اسلامي بدون وابستگي به كار خود ادامه داده و در هر استان دفاتر ملزم هستند كه هزينه هاي خود را از طريق دريافت حق عضويت و يا مشاركت اعضا تامين كنند.

فرشيدي نظر خود را درباره فعاليت تشكلهاي صنفي اين گونه بيان كرد: معتقدم كه تعريف خوب و جامعي از تشكل هاي صنفي فرهنگيان نشده است و اين واژه تحقير بار معلمي است چرا كه اصولا صنف در حوزه مسائل اقتصادي تعريف مي شود و صنوف مختلف براي مشخص شدن نرخ كالاي خود اتحاديه ايجاد مي كنند بنابراين معتقدم به جاي صنف معلمان بهتر است نظام معلمي ايجاد شود و اين نظام از حقوق معلمان در همه ابعاد دفاع كند.

به گفته وي، نظام معلمان مي تواند از حقوق آنها در همه ابعاد دفاع كند به عنوان مثال قرار بود بانك سرمايه مرجعي براي حل بخشي از مشكلات اقتصادي فرهنگيان باشد اما امروز مي بينيم كه اين بانك تنها متعلق به معلمان نبوده و تنها كمتر از 50 درصد سهام بانك در اختيار معلمان است يا آنكه مديريت نامناسب در صندوق ذخيره فرهنگيان منجر به سوء استفاده برخي افراد شد و معلمان نفع لازم را نبردند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن