تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818811072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به وضعيت ايران در گروه F جام جهاني فوتبال؛ از مسي و ژكو تا آگرو و اوبي ميكل /كدام ستاره هاي فوتبال دنيا مقابل ايران صف آرايي مي كنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: نگاهي به وضعيت ايران در گروه F جام جهاني فوتبال؛ از مسي و ژكو تا آگرو و اوبي ميكل /كدام ستاره هاي فوتبال دنيا مقابل ايران صف آرايي مي كنند؟
شايد در نگاه بسياري از كارشناسان و اهالي فوتبال، تيم هاي آرژانتين و نيجريه جزو حريفان سرسخت ايران در رقابت هاي گروه ششم به حساب آيند، اما در اين گروه نبايد از تيم بوسني نيز غافل شويم. چراكه اين تجربه قبلا و در جام جهاني 2006 به ما ثابت كرده كه هم گروهي با حريفي چون آنگولا كه براي اولين بار در رقابت هاي جام جهاني حضور يافته بود نيز كاري سخت و دشوار براي ايران به حساب آمد. از همين رو تيم بوسني نيز كه براي اولين بار پاي به اين رقابت ها نهاده نيز حريف دست و پا بسته اي براي ملي پوشان كشورمان نخواهد بود.
سرويس ورزشي «فردا»- بعد از آنكه مراسم قرعه كشي جام جهاني فوتبال در برزيل به پايان رسيد، تمام نگاه هاي اهالي فوتبال به تيم فوتبال آرژانتين و ليونل مسي، بازيكن فوق ستاره اين تيم معطوف شد و اين در حالي است كه ديگر تيم هاي حاضر در گروه ايران از بازيكنان نامداري بهره مي برند كه هر يك از آنها مي توانند براي ملي پوشان فوتبال كشورمان به حد و اندازه مسي خطرناك باشند.

اما در طول يك هفته گذشته و بعد از مشخص شدن همگروهي ايران با تيم هاي آرژانتين، بوسني و نيجريه، تمام كامنت هاي فضاي مجازي و مصاحبه اهالي فوتبال و بازيكنان ملي پوش كشورمان به سخت بودن بازي مقابل آرژانتين و قرار گرفتن برابر ستاره هاي اين تيم منتهي مي شد. اين در حالي است كه در گروه F بي شك آرژانتين كار ساده اي خواهد داشت و شايد يكي از مدعيان صعود با 9 امتياز از اين گروه باشد. از همين رو آنچه براي تيم ملي ايران و بازيكنان و كادر فني از رويارويي برابر آرژانتين مهم تر است قرار گرفتن برابر تيم هاي نيجريه و بوسني است. چراكه كسب يك تساوي و يك برد برابر اين دو تيم است كه راه را براي صعود ايران هموار خواهد كرد. در اين گزارش به ستاره هاي نامدار حاضر در فوتبال جهان كه قرار است مقابل تيم ملي ايران صف آرايي كنند اشاره شده است.

آرژانتين و فوق ستاره هايي در حد مسي!

اين روزها همه جا حرف از مسي و درخشش احتمالي او مقابل ايران است. از بازيكنان تيم ملي گرفته تا كارشناسان و حتي افرادي كه به صفحه شخصي اين بازيكن آرژانتيني حمله ور شدند، همه و همه از بازيكن تيم بارسلونا يك هيولا براي خود ساخته اند و اين در حالي است كه اگر همين روند ادامه پيدا كند، آن موقع است كه ملي پوشان كشورمان در ديدار مقابل آرژانتين از ديگر بازيكنان نامدار اين كشور غافل شده و فقط محو تماشاي ليونل مسي خواهند شد. اما در جمع ملي پوشان آرژانتين به غير از مسي ستاره هايي هستند كه اگر روز خوب آنها فرا رسد، هر يك به اندازه ليونل مسي براي هر تيمي خطرناك خواهند بود.

در درون دروازه آرژانتيني ها سرخيو رومرو حضور دارد. دروازه باني كه چند سالي هست در تيم موناكو فرانسه به عنوان دروازه بان اول هنرنمايي مي كند. در بين مدافعان اين تيم گاراي از بنفيكا و اوتامندي از پورتو جزو بهترين هاي ليگ پرتغال به حساب مي آيند. در خط مياني نيز خاوير ماسچرانو شايد يكي از مشهورترين بازيكنان باشد. هافبك 29 ساله اي كه عضو تيم بارسلوناي اسپانيا و همبازي مسي است. در كنار او نيز آنخل ديمارياي چپ پا از رئال مادريد و اوربانگا از والنسيا و لاليگاي اسپانيا حضور دارند. ريكاردو آلوارز هافبك اينتر ميلان ايتاليا، بيگليا هافبك لاتزيو و اريك لامكا نيز بازيكن تيم تاتنهام در ليگ جزيزه است. خط آتش يا همان خط حمله آرژانتين نيز آنقدر قوي است كه بي شك مي توان آن را به عنوان يكي از قدرتمندترين خطوط حمله در بين تيم هاي حاضر در جام جهاني فوتبال معرفي كرد. مسي كه خود در بارسلونا بهترين است، سرخيو آگرو در ليگ انگليس جزو بهترين گلزنان ليگ جزيره به شمار مي رود. گونزالو هيگواين در ناپولي، كوييل لاوتزي در پاري سن ژرمن و رودريگو پالاسيو در اينتر نيز جزو بازيكنان خط آتش آرژانتين به شمار مي روند.

نيجريه و يك جين بازيكن شاغل در ليگ اروپا

در تيم ملي نيجريه هستند بازيكناني كه در سطح اول فوتبال باشگاهي اروپا بازي مي‌كنند و اسم و رسمي براي خود دارند. ويسنت انياما، دروازه‌بان اول نيجريه در باشگاه ليل گلري بازي مي‌كند. افه آبروس، مدافع كليدي سلتيك اسكاتلند است. الدرسون اچيجيله در براگا بازي مي‌كند و كنت اوميريو، مدافع ذخيره چلسي است. در خط مياني نيجريه نيز بازيكنان مطرحي حضور دارند كه مطرح‌ترين آن‌ها جان اوبي مي‌كل است. هافبك مياني چلسي كه سال‌ها است كنار لمپارد و راميرس بازي مي‌كند و يكي از هافبك‌هاي جنگنده ليگ بر‌تر محسوب مي‌شود. احمد موسي در زسكا مسكو يكي از هافبك‌هاي طراح و كليدي بوده و نامدي اودومادي در برشيا و اوگني اونازي در لاتزيو، ساير بازيكنان مطرح خط مياني قدرتمند نيجريه به‌شمار مي‌روند.

در خط حمله اين تيم اما ترافيك شديدي وجود دارد. امانوئل امينيكه، مهاجم ۲۶ ساله فنرباغچه موثر‌ترين مهاجم نيجريه است. به‌جز او ويكتور موزس از ليورپول، براون ايديه از ديناموكيف، ويكتور اوبينا از لكوموتيو مسكو و شولا آمئوبي از نيوكاسل، ساير مهاجماني هستند كه براي حضور در خط حمله نيجريه با هم رقابت مي‌كنند.

بوسني، ضعيف ترين حريف قدرتمند گروه 6

شايد در نگاه بسياري از كارشناسان و اهالي فوتبال، تيم هاي آرژانتين و نيجريه جزو حريفان سرسخت ايران در رقابت هاي گروه ششم به حساب آيند، اما در اين گروه نبايد از تيم بوسني نيز غافل شويم. چراكه اين تجربه قبلا و در جام جهاني 2006 به ما ثابت كرده كه هم گروهي با حريفي چون آنگولا كه براي اولين بار در رقابت هاي جام جهاني حضور يافته بود نيز كاري سخت و دشوار براي ايران به حساب آمد. از همين رو تيم بوسني نيز كه براي اولين بار پاي به اين رقابت ها نهاده نيز حريف دست و پا بسته اي براي ملي پوشان كشورمان نخواهد بود.

در اين تيم اسمير بگوويچ دروازه‌بان اول استوك سيتي در ليگ بر‌تر انگليس است. امير اسپاهيچ در لوركوزن آلمان عضويت دارد و يك بازيكن فيكس در تيمي است كه اين روز‌ها، به قطب سوم فوتبال آلمان بدل شده و بعد از بايرن و دورتموند در رده سوم بوندس‌ليگا قرار گرفته است. سعيد كلاسيناچ، مدافع شالكه آلمان است و ارمين بيساكيچ هم ‌تيمي دنيل داوري در برانشوايگ هم از جمله مدافعان اصلي بوسني است كه بايد روبروي تيم ملي ايران بازي كند.

در خط مياني بوسني، كليدي‌ترين بازيكن، مي‌رالم پيانيچ است كه بازيگردان اصلي رم ايتاليا محسوب مي‌شود. سجاد ساليهوويچ، هافبك مياني هوفن‌هايم آلمان هم از جمله بازيكنان كليدي بوسني براي حضوري موفق در جام جهاني است. خط حمله بوسني اما دو مهاجم پرقدرت را در اختيار دارد. هر يك از اين مهاجمان مي‌توانند روز سختي را براي مدافعان تيم ملي ايران رقم بزنند. ادين ژكو و ايبيسويچ. ژكو با سابقه كسب عنوان‌آقاي گلي بوندس ‌ليگا در پيراهن ولفسبورگ، اين روز‌ها در تركيب منچسترسيتي بازي مي‌كند و البته در كنار حضور در ليگ بر‌تر، مهاجم اول تيم ملي بوسني است. ايبيسويچ هم سال‌هاي سال است كه در بوندس ‌ليگا توپ مي‌زند و يكي از روزهاي سخت را براي تيم ملي كشورمان رقم خواهد زد.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن