تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809833381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به تمام رويارويي‌هاي دور گروهي جام‌جهاني 2014


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به تمام رويارويي‌هاي دور گروهي جام‌جهاني 2014
جام‌جهاني 2014 برزيل در مرحله گروهي شاهد تقابل‌هاي زيبايي است كه باعث خواهد شد هيجان بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي جهان تابستان آينده به اوج خود برسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قرعه‌كشي جام‌جهاني 2014 برزيل جمعه برگزار شد و 32 تيم راه‌يافته به بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي جهان حريفان خود را شناختند.

تيم ملي فوتبال ايران نيز در گروه F با آرژانتين مدعي عنوان قهرماني، بوسني‌وهرزگوين و نيجريه همگروه شد. قرعه‌كشي جام‌جهاني 2014 باعث شد تا يك بار ديگر تقابل خاص فوتبالي را در گروه‌هاي هشت‌گانه جام‌جهاني شاهد باشيم. از تقابل زودهنگام اسپانيا و هلند در مرحله گروهي گرفته تا ديدار برادران بوآتنگ.

گروه A: برزيل - كرواسي - مكزيك - كامرون

برزيل، ميزبان جام‌جهاني 2014 در گروهي نسبتا آسان قرار گرفته است و در ديدار افتتاحيه بايد با كرواسي در ورزشگاه بزرگ ماراكانا ديدار كند. لوئيز فيليپه اسكولاري، سرمربي برزيل پيش از قرعه‌كشي اعلام كرده بود كه تيمش تمام تلاش خود را خواهد كرد تا ششمين ستاره خود را كسب كند. كرواسي كه نيكو كوواچ، سرمربي جوان 33 ساله را روي نيمكت خود مي‌بيند، در حالي در اين رقابت‌ها به ميدان خواهد رفت كه در دور قبلي جام‌جهاني حضور نداشت.

مكزيك تيمي كه خيلي دير به جام‌جهاني 2014 صعود كرد، با تيمي جوان شده به دنبال انجام كارهاي بزرگ است. آستك‌ها در پلي‌آف جام‌جهاني موفق شدند برابر نيوزيلند جشنواره‌اي از گل به راه اندازند و به عنوان سي‌امين تيم مسافر برزيل شوند. كامرون، نماينده قاره آفريقا با حضور ستاره‌اي مانند ساموئل اتوئو در تركيب خود كار سختي براي صعود از اين گروه به مرحله بعد دارد. شيرهاي رام‌ناشدني در انتخابي جام‌جهاني موفق شدند با نتيجه 4 بر يك تيم تونس را شكست دهند و راهي برزيل شوند.

از ديگر تقابل‌هاي جالب اين گروه مي‌توان به بازي برزيل و مكزيك اشاره كرد كه به نوعي ال‌كلاسيكوي آمريكاي جنوبي محسوب مي‌شود.

پيش‌بيني: برزيل به عنوان تيم نخست و مكزيك به عنوان تيم دوم از اين گروه به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

گروه B:‌ اسپانيا - هلند - شيلي - استراليا

قهرمان و نايب‌قهرمان دوره قبل جام‌جهاني خيلي زود برابر هم صف‌آرايي خواهند كرد. حضور اسپانيا و هلند باعث شده است تا تيم‌هاي شيلي و استراليا كمترين اميد را براي صعود از اين گروه داشته باشند. لاله‌هاي نارنجي كه در فينال جام جهاني 2010 برابر اسپانيا با يك گل شكست خوردند اين فرصت را دارند تا انتقام آن شكست تاريخي را از ماتادورها بگيرند. البته آنها نبايد از تيمي مثل شيلي غافل شوند. تيمي كه آلكسي سانچس و آرتورو ويدال را به عنوان دو ستاره در تركيب خود دارد. استراليا، نماينده قاره آسيا به نظر مي‌رسد هيچ شانسي در اين گروه براي صعود ندارد و بايد خيلي زود به خانه برگردد.

پيش‌بيني: به احتمال بسيار زياد اسپانيا و هلند به عنوان دو تيم برتر اين گروه راهي مرحله بعد خواهند شد.

گروه C: كلمبيا - يونان - ساحل‌عاج - ژاپن

كلمبيا به عنوان تيمي كه بيشترين پيشرفت را در چند سال اخير در رده‌بندي فيفا داشته با رادامل فالكائو اميدوار است كه بتواند به عنوان تيم نخست از گروه خود صعود كند. وارثان "كارلوس والدرما" در انتخابي جام‌جهاني در منطقه آمريكاي جنوبي پس از آرژانتين در رده دوم قرار گرفتند تا خيلي زود حضورشان را در جام‌جهاني قطعي كنند. كلمبيا در چند بازي دوستانه قبلي خود با شكست بلژيك و توقف هلند نشان داد كه تيم قابل اطميناني در جام‌جهاني است. ژاپن به عنوان يكي از نمايندگان آسيا در يكي از آسان‌ترين گروه‌ها قرار گرفته است. به نظر مي‌رسد شاگردان آلبرتو زاكروني بتوانند از اين گروه به مرحله بعد صعود كنند. ساحل‌عاج همراه ستاره قديمي خود ديديه دروگبا اميدوار است تا در سومين حضور در جام‌جهاني بتواند از گروهش صعود كند. اين تيم در سال 2006 و 2010 در گروه مرگ جام‌جهاني قرار گرفت و نتوانست از گروه خود صعود كند ولي اين بار مي‌تواند براي اولين بار راهي مرحله دوم جام‌جهاني شود. ساحل‌عاج در انتخابي جام‌جهاني موفق شد با نتيجه 4 بر 2 سنگال را شكست دهد و مسافر برزيل شود. يونان ديگر تيم اروپايي در انتخابي جام‌جهاني نتوانست از پس بوسني‌وهرزگوين برآيد و تيم دوم گروه خود شد اما موفق شد در پلي‌آف قاره اروپا روماني را حذف كند و مسافر برزيل شود.

پيش‌بيني: كلمبيا و ژاپن به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

گروه D: انگليس - ايتاليا - اروگوئه - كاستاريكا

تقابل ايتاليا و انگليس جذاب‌ترين ديدار گروه D خواهد بود؛ جايي كه ماريو بالوتلي فرصت دارد كه برابر دوستان قديمي خود قرار گيرد. انگليس در جام‌جهاني قبلي برابر آلمان شكست خورد و از مسابقه‌ها كنار رفت. در سوي مقابل لاجوردي‌پوشان در همان دور نخست با جام‌جهاني وداع كردند تا هر دو تيم انگيزه زيادي براي درخشش در اين دوره داشته باشند. اروگوئه كه به عنوان تيم پنجم منطقه آمريكاي‌جنوبي به جام‌جهاني صعود كرد، سرگروه گروه D محسوب مي‌شود. لوئيس سوآرس، مهاجم اروگوئه نيز فرصت دارد با هم‌تيمي‌اش در ليورپول، استيون جرارد روبه‌رو شود. كاستاريكا تيم چهارم اين گروه بعيد است به رتبه‌اي بهتر از چهارمي برسد.

پيش‌بيني: انگليس و ايتاليا از اين گروه به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

گروه E: سوئيس - اكوادور - فرانسه - هندوراس

فرانسه كه در جام‌جهاني قبلي در مرحله گروهي حذف شد، در يكي از آسان‌ترين گروه‌هاي اين دوره قرار گرفته است تا از همين حالا به فكر حضور در مرحله دوم باشد. شاگردان ديديه دشان هرچند در مرحله انتخابي جام‌جهاني به دردسر افتادند و توانستند به سختي اوكراين را حذف كنند اما اكنون در جام‌جهاني مي‌توانند در گروهي آسان نفس راحتي بكشند. سوئيس كه توانست بدون باخت به جام‌جهاني راه پيدا كند در جام‌جهاني 2006 نيز برابر فرانسه در مرحله گروهي به ميدان رفت كه اين ديدار در پايان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

پيش‌بيني‌: فرانسه و سوئيس به مرحله بعد راه پيدا مي‌كنند.

گروه F: آرژانتين - ايران - نيجريه - بوسني‌وهرزگوين

آرژانتين كه به عنوان تيم نخست منطقه آمريكاي جنوبي راهي برزيل شد، در گروهي آسان قرار گرفته است تا از همين حالا خودش را در دور دوم ببيند. ياران ليونل مسي كه چند هفته زودتر از پايان انتخابي جام‌جهاني جواز حضور در اين رقابت‌ها را به دست آوردند، انگيزه زيادي دارند تا عملكرد بدشان در دوره قبل را به دست فراموشي بسپارند. آرژانتين در جام‌جهاني 2010 با ديگو مارادونا شروع خوبي داشت و در مرحله دوم نيز موفق شد مكزيك را شكست دهد تا به مرحله يك چهارم نهايي راه پيدا كند اما در اين مرحله آلمان موفق شد با چهار گل اين تيم را در هم بكوبد و آرژانتين را به خانه بفرستد.

بوسني به عنوان سرگروه توانست جواز حضور در جام‌جهاني را براي اولين بار به دست آورد. شاگردان سوفات سوسيچ در مرحله گروهي توانستند با گل‌هاي ادين ژكو بالاتر از يونان قرار گيرند تا كشوري كه تنها 4 ميليون نفر جمعيت دارد، براي اولين بار طعم حضور در جام‌جهاني را بچشد.

نيجريه ديگر تيم اين گروه است كه با هدايت استفان كشي توانست در انتخابي جام‌جهاني اتيوپي را با نتيجه 4 بر يك شكست دهد و مسافر برزيل شود. نيجريه در دوره قبلي جام‌جهاني عملكرد چندان خوبي از خود نشان نداد و خيلي زود از رقابت‌ها كنار رفت. ايران پس از يك دوره غيبت موفق شد جواز حضور در جام‌جهاني و بودن در كنار بزرگان فوتبال جهان را به دست آورد. شاگردان كارلوس كي‌روش اميدوارند با درخشش اشكان دژآگه و رضا قوچان‌نژاد بتوانند در جام‌جهاني حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشند.

پيش‌بيني‌: آرژانتين به راحتي از اين گروه صعود مي‌كند. نيجريه پيشينه بهتري در جام‌هاي جهاني نسبت بوسني و ايران دارد و به نظر مي‌رسد به عنوان تيم دوم از اين گروه به مرحله بعد صعود كند.

گروه G: آلمان - ‌پرتغال - آمريكا - ‌غنا

در اين گروه تقابل برادران بوآتنگ در قالب تيم‌هاي ملي‌شان يك بار ديگر رخ مي‌دهد. آنها در جام‌جهاني 2010 نيز با هم هم‌گروه بودند و اين دو برادر در تركيب تيم‌هايشان مقابل هم قرار گرفتند. از ديگر اتفاقات جالب اين گروه تقابل يورگن كلينزمن، سرمربي آلماني آمريكا با يوآخيم لوو، سرمربي آلمان و دستيار سابقش است. كلينزمن زماني كه سرمربي تيم ملي آلمان بود، يوآخيم لوو را به عنوان دستيار در كنار خود داشت. همچنين غنا و آمريكا نيز ديداري آشنا براي فوتبالدوستان است. اين دو تيم در جام‌جهاني 2010 برابر هم به ميدان رفتند كه در اين ديدار غنا در وقت اضافه نيمه دوم توانست گل برتري را به آمريكا بزند و اين تيم را حذف كند. همچنين ديدار آلمان و پرتغال نيز خالي از سوژه نيست. كريستيانو رونالدو يكي از بهترين بازيكنان حال حاضر جهان فرصت اين را دارد تا با مسوت اوزيل، هم‌تيمي سابقش در رئال مادريد روبه‌رو شود.

پيش‌بيني: آلمان و پرتغال از اين گروه به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

گروه H: بلژيك - الجزاير - روسيه - كره‌جنوبي

بلژيك با ستاره خود ادن هازارد در مرحله مقدماتي بالاتر از كرواسي قرار گرفت و خيلي زود مسافر برزيل شد. بلژيك تيمي جوان است كه بازيكنان بااستعدادي نظير ادن هازارد، مروان فلايني، تيبو كورتوآ، ونسان كمپاني، رومرو لوكاكو و كوين دبوير را در تركيب خود دارد كه مي‌توانند تا چند سال موفقيت اين تيم را در عرصه بين‌المللي بيمه كنند. بلژيك و كره‌جنوبي براي دومين بار است كه در طول چند سال گذشته در جام‌هاي جهاني برابر هم قرار گيرند. اين دو تيم در جام جهاني 98 نيز با هم همگروه بودند. الجزاير كه به نظر مي‌رسد ضعيف‌ترين تيم جام‌جهاني باشد موفق شد با قانون گل زده در خانه حريف بوركينافاسو را حذف كند و مسافر برزيل شود. روسيه نيز با فابيو كاپلو اميدوار است بتواند درخشش در مرحله انتخابي جام‌جهاني را تكرار كند. روس‌ها توانستند در انتخابي جام‌جهاني بالاتر از پرتغال قرار گيرند و مسافر برزيل شوند.

پيش‌بيني: بلژيك و روسيه از اين گروه به مرحله بعد صعود مي‌كنند.

انتهاي پيام

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن