تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803578358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌و‌گوي فارس با كارشناس فوتبال در خصوص تيم‌هاي هم‌گروه ايران در جام‌جهاني:آرژزانتين با قدرت مانور بالا، نيجريه با سرعت زياد و بوسني با كلاس بالاي فوتبال انتظارمان را مي‌كشند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌و‌گوي فارس با كارشناس فوتبال در خصوص تيم‌هاي هم‌گروه ايران در جام‌جهاني:آرژزانتين با قدرت مانور بالا، نيجريه با سرعت زياد و بوسني با كلاس بالاي فوتبال انتظارمان را مي‌كشند
كارشناس فوتبال كشورمان گفت: تيم ملي ايران در جام‌جهاني بايد طوري بازي كند كه آبروي فوتبال كشورمان حفظ شود.


به گزارش خبرگزاري فارس، با همگروهي ايران با تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني در جام جهاني 2014 برزيل و براي تحليل بازي‌ حريفان كشورمان در اين بازي‌ها به سراغ جلال چراغپور كارشناس فوتبال رفتيم و او به تحليل جزء به جزء اين تيم‌ها پرداخت كه در زير مي‌خوانيد:

*آرژانتين؛ همه فوتبال آرژانتين مسي نيست

براي تحليل يك تيم به طور نرمال بايد ابتدا نحوه بازي كردن اين تيم‌ها را مدنظر قرار داد. در كلاس‌هاي فوتبال در دنيا 5 فرم و نوع بازي براي يك تيم در نظر گرفته مي‌شود كه مربوط به نژاد، آب و هوا، تماشاگران، سلائق و قدمت و تاريخ فوتبال يك كشور است.

فوتبال آرژانتين يك فوتبال ناب و خالص آمريكاي جنوبي است و بايد به فوتبال آنها نژاد آرژانتيني‌ها را هم اضافه كرد كه افرادي چيست و چالاك هستند كه قدرت مانور بدني بالايي دارند. همين توانايي باعث مي‌شود كه قدرت مانور يك به يك آنها خيلي بالا باشد آرژانتيني‌ها به فوتبال عبوري موفق شهره هستند و اين اولين خصيصه آنهاست. جابجايي‌هاي زيادي هم در بازي دارند كه سرعت انفجاري و عكس‌العمل‌هاي سريع آنها را هم بايد به آن اضافه كرد. بازيكنان اين تيم بازيكنان گردن‌كلفت و قلدري به حساب نمي‌آيند اما كلاس مشخصي در فوتبال ارائه مي‌دهند كه در سراسر دنيا مشتري دارند.

فوتبال آرژانتين اعتقادي به ارسال توپ‌هاي بلند ندارد و سال‌هاست كه اين كار را انجام نمي‌دهد. بازيكنان آرژانتين از مركز زمين با پاس‌هاي زياد بازي مي‌كنند و عجله‌اي براي اينكه توپ را زود مصرف كنند، ندارند. سرعت بازي آرژانتين فوق‌العاده بالاست و اگر همين چند فاكتور را در مقايسه با فوتبال‌مان در نظر بگيريم فرق دو فوتبال مشخص مي‌شود. سرعت تيم ما فوق‌العاده پايين است و تصميم‌گيري براي پاس به مناطق تنگ و لابلاي مدافعان كم است. با اين شرايط ما جزو ضعيف‌ترين فوتبال‌ها هستيم كه اتكاي ما به توپ‌هاي بلند است كه اين كار در مقايسه با تيمي مثل آرژانتين اصلا كارايي ندارد.

فوتبال آرژانتين از تيم‌هاي پايه تا تيم ملي بزرگسالانشان به اين گونه بازي مي‌كنند كه 6 نفر از بازيكنانشان وقتي توپ را از دست مي‌دهند در زمين حريف مي‌مانند و عقب نمي‌روند و با اين كار بر روي دو مدافع مياني تيم‌ها براي پخش توپ فشار زيادي وارد مي‌كنند. فوتبال ما اسير سازمان آنها خواهد شد. اينجا بايد در نظر داشته باشيم كه وقتي در بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني مقابل ازبكستان، لبنان و كره جنوبي حوادث شيرين فوتبال نصيب ما شد، شايد هميشه اين اتفاق نيفتد.

اگر بخواهيم همانند همين بازي‌ها عقب بياييم و دفاع كنيم و بخواهيم روي ضد حمله به حريفان ضربه بزنيم اين كار هم تاثير ندارد. چون تيمي مثل آرژانتين به بازيكنان ما اجازه باز شدن پس از تصاحب توپ را نمي‌دهد.

البته اين را بايد در نظر داشته باشيم كه وقتي قرعه‌كشي جام جهاني برگزار شد من با همه احترامي كه براي تمام افرادي كه در تلويزيون و هتل المپيك حضور داشتند و درباره قرعه‌كشي صحبت كردند، قائل هستم بايد بگويم كه در اين برنامه هيچ توجهي به بنيان فوتبال آرژانتين نشد و به صورتي جوزدگي در اين برنامه ديده شد. همه فوتبال آرژانتين مسي نيست و شايد حتي در بازي ايران و آرژانتين به دلايلي همانند ايمني اين بازيكن و يا مصدوميت احتمالي او حتي بازي هم نكند. اين تيم بازيكنان ستاره‌اي زيادي دارند كه هر كدامشان مي‌توانند براي هر تيمي خطرناك باشد. فوتبال آرژانتين فقط مسي نيست و آنها فوتبال خاصي در كلاس جهاني دارند.

* نيجريه؛ اين تيم تركيبي از توده عضلاني و سرعت زياد است

فوتبال آفريقا را از كامرون، نيجريه، ساحل عاج و ... تعقيب مي‌كنيم و نژاد آنها را مي‌شناسيم. در المپيك‌هاي مختلف هم مي‌بينيم كه بيشتر قهرمانان دو و ميداني از قاره آفريقا هستند. حالا شما اين را در نظر بگيريد كه اين نژاد با آن سرعت زياد و توده عضلاني وارد فوتبال شود، چه اتفاقي مي‌افتد. كلاس فوتبال نيجريه به سه اصل فرد در پست، موقعيت در پست و وظيفه خاص در پست خلاصه مي‌شود. آنها برتري فيزيكي خاصي نسبت به ما خواهند داشت چرا كه عضلات بلند و كشيده‌اي دارند كه با عضله يك ايراني متفاوت است.من فكر مي‌كنم بازي ايران و نيجريه يك تقابل نژادي است كه وارد فوتبال شده. نيجريه‌اي‌ها در هوا خوب پرش مي‌كنند و خوب سر مي‌زنند. گاهي تكل‌هاي آنها حتي تا 5 متر هم بر روي زمين كشيده مي‌شود و به همين دليل عبور از اين بازيكنان كه گام‌هاي بلندي دارند و انفرادي فرار مي‌كنند، كار سختي است.

به نظرم وقتي با بيك‌زاده شوخي مي‌كنند كه چطور مي‌خواهي مسي را بگيري بايد از او بپرسم كه چطور مي‌خواهي مقابل بازيكنان نيجريه بازي كني؟ به نظرم بازي با نيجريه‌ يك بازي جنگي و فيزيكي است كه مي‌تواند معيارهاي بدني ما را تعريف كند چون در بازي اول هر دو تيم با همه قدرت‌شان در زمين حاضر مي‌شوند و شايد همين موضوع باعث شود تيم ما از بشاشيت لازم خارج شوند.

فكر مي‌كنم بازي با نيجريه و آرژانتين ناي تيم ما را خواهد گرفت ما در گروه خوبي قرار گرفتيم اما در درون گروه كار سختي داريم چرا كه شايد اگر بازي اول‌مان با آرژانتين بود براي ما بهتر مي‌شد. بازي اول ما با نيجريه بازي مرگ و زندگي است چون اگر اين بازي را ببازيم به علت فشاري كه به بدن‌ها و اذهان بازيكنان مي‌آيد هيچ اميدي براي بازي با آرژانتين نخواهيم داشت و بلند كردم چنين تيمي بسيار سخت است.

بعد از اين دو بازي هم شايد همانند جام جهاني 2006 با بي‌رمقي به ديدار بوسني برويم و به همين دليل است من معتقدم شانس بوسني از ما بيشتر است. شايد اگر بازي اول ما با بوسني يا آرژانتين بود خيلي بهتر مي‌شد.

*بوسني؛ كلاس فوتبال بوسني از ما بالاتر است

درست است كه گفته مي‌شود ما چندين بار با بوسني بازي كرده‌ايم اما بايد اين را در نظر داشت كه ما با اسم بوسني بازي كرديم و هر بار مي‌گوييم آنها را شكست داده‌ايم نبايد به اين بازي‌ها و نتايج آن استناد كرد. تيم بوسني تيم كم و كوچكي نيست و مهره‌هاي قابل روئيتي دارد كه در تيم‌هاي معتبر اروپايي بازي مي‌كنند. كسي كه در اين گونه تيم‌ها بازي مي‌كند قطعا بازيكني عادي نيست.

بوسني تيمي است كه كلاسي بالاتر از فوتبال ما دارد اما شايد اگر در روزي خوب به اين تيم مي‌خورديم مي‌توانستيم نتيجه خوبي بگيريم ولي وقتي به بوسني مي‌خوريم كه احتمالا به دليل دو نتيجه بد ديگر دل و دماغ بردن بوسني را نداريم و شايد بتوانيم يك مساوي از اين تيم بگيريم.

*ايران؛ آبروي فوتبال‌مان را حفظ كن!

اينجا قصد پرداختن به تيم ملي كشورم را ندارم اما چند نكته‌اي است كه بايد به آن اشاره كرد. 12 سال پيش ما نزديك به 17 بازيكن لژيرنر داشتيم اما امروز چندين بازيكن دو رگه در فوتبال ما وجود دارد. بياييد منصفانه به خودمان نگاه كنيم چرا ديگر امثال مهدوي‌كيا، هاشميان، دايي، عزيزي، نكونام، ميناوند، پاشازاده و ... در اروپا بازي نمي‌كنند؟ چرا حالا از خارج بازيكن براي تيم ملي‌مان مي‌آوريم؟ چرا شرايط برعكس شده است؟ الان بازيكنان حمله تيم ملي دو رگه هستند كه جديدا در دفاع و دروازه هم به سمت بازيكنان دورگه آمده‌ايم.

موضوع ديگري كه بايد به آن اشاره كنم اين است كه اين روزها مي‌شنونم همه مي‌گويند بايد آمادگي جسمي بازيكنانمان را براي جام جهاني بالا ببريم.

سؤال من اين است وقتي ما در خط مياني دو بازيكن 32 و 34 ساله داريم كه مجموع سني آنها 66 سال مي‌شود چه طور مي‌خواهيم آنها را زير فشار جسماني به جام جهاني ببريم؟ قبول دارم كه با فشار جسماني تيم كشورمان در جام جهاني 98 موفق بود اما ميانگين سني آن تيم كجا و ميانگين سني آن تيم كجا. شب گذشته در بازي آرسنال ديدم كه دو بازيكن اين تيم در خط مياني و حمله فعاليت زيادي داشتند كه يكي 19 سال و ديگر 20 ساله بود كه مجموع سني آنها 40 سال هم نمي‌شود. به نظرم بايد طوري فعاليت كنيم كه در جام جهاني آبروي فوتبال ايران حفظ شود.

انتهاي پيام/ي

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن