تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802809743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح يوزآسيايي براي پيراهن فوتباليست هاي ايراني در جام جهاني آماده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: طرح يوزآسيايي براي پيراهن فوتباليست هاي ايراني در جام جهاني آماده شد


تهران IranSport.Net - مدير پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي گفت: طرح نهايي يوزپلنگ آسيايي براي نصب بر روي پيراهن بازيكنان فوتبال ايران جام جهاني 2014 در برزيل آماده شد.

بيستمين دوره مسابقات فوتبال جام جهاني در 13 ژوئن 2014 ( خرداد 93 )همزمان در 12 شهر برزيل برگزار مي شود.

قرار است تيم ملي فوتبال ايران براي نخستين بار دراين مسابقات جهاني با پيراهني مزين به طرحي از يوزپلنگ آسيايي و پيامي زيست محيطي در حمايت از اين حيوان در معرض خطر انقراض شركت كند.

ˈ هومن جوكار ˈ در اين مورد گفت: در حال حاضر كارگروهي متشكل از سازمان حفاظت محيط زيست ، ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري ، فدراسيون فوتبال ايران و نمايندگاني از برخي سازمان هاي مردم نهاد تشكيل و تاكنون جلسات متعددي با موضوع آماده شدن اين طرح برگزار شده است.

وي اظهار داشت: طرح نهايي يوزپلنگ آسيايي تهيه شده و مورد تاييد اين كارگروه قرار گرفته است و اكنون بايد براي بررسي و تاييد نهايي به بخش حقوقي فيفا ارسال شود كه اميدوارم در اين هفته طرح به فيفا ارسال شود.

جوكار تاكيد كرد: طرح ، نحوه نصب بر روي پيراهن و اين كه در كدام قسمت پيراهن قرار مي گيرد بايد با قوانين فيفا همخواني داشته باشد از اين رو بايد مورد تاييد بخش حقوقي فيفا قرار گيرد.

وي اظهار داشت: مساله مهم اين است كه تمام دست اندركاران امر، نصب يوزپلنگ آسيايي به عنوان نماد ملي ايران بر روي پيراهن بازيكنان فوتبال ايران را پذيرفته اند و بقيه كارها هم به زودي نهايي مي شود.

به گفته وي هنوز پبام زيست محيطي براي اين بازي ها مشخص نشده و تاكنون تمام تلاش ها براي تهيه طرح بوده است اما به زودي مشخص خواهد شد.

جوكار خاطرنشان كرد : اين طرح در يك مربع به ابعاد 10 در 10 سانتي متر بر روي پيراهن بازيكنان ( روي سينه) نصب خواهد شد.

نصب طرح يوزپلنگ آسيايي بر روي لباس بازيكنان تيم ملي كشور در بازي هاي جهاني 2014 چندي پيش از سوي سازمان حفاظت محيط زيست مطرح شد كه مورد موافقت فدراسيون فوتبال نيز قرار گرفت.

15 آبان ماه كه سپ بلاتر رييس فيفا به ايران سفر كرده بود با معصومه ابتكار معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست ديدار كرد و آنها در گفت وگوهاي مشتركي در مورد استفاده از نقش يوزپلنگ بر روي لباس بازيكنان به تفاهم رسيدند و رييس فيفا حضور يوزپلنگ روي لباس تيم ملي را تاييد كرد.

*** يوزپلنگ آسيايي يا ايراني

يوزپلنگ يا يوز با نام علمي Acinonyx jubatus، جانوري مهره دار و پستاندار از راسته گوشتخواران، خانواده گربه سانان است. اين جانور در گذشته در بيشتر مناطق آفريقا و گستره وسيعي از آسياي مركزي و شبه قاره هند وجود داشت، اما امروزه با كاهش شديد جمعيت روبرو شده است و تنها در ايران زيست دارد . از اين رو به يوز پلنگ آسيايي، يوزپلنگ ايراني نيز گفته مي شود.

از ميان دو زيرگونه اصلي يوزپلنگ، يكي از زيرگونه ها كه با نام يوزپلنگ آسيايي يا يوزپلنگ ايراني شناخته مي شود در خطر جدي انقراض است و تعداد كمي از آن در دشت هاي مركزي ايران يافت مي شود.

طعمه معمول يوزها آهوها (به ويژه آهوي تامسون)، ايمپالا ( ايمپالا گاوساني با جثه متوسط است كه در آفريقا زندگي مي كند) و ديگر پستانداران سم دار حداكثر تا 40 كيلوگرم وزن هستند.

يوزپلنگ آسيايي يا يوزپلنگ ايراني به شدت در معرض خطر انقراض است كه اكنون تنها چند ده قلاده از آن در ايران يافت مي شود. بر اساس آخرين اطلاعات حدود 50 قلاده يوزپلنگ در ايران وجود دارد.

شكار بي رويه، از بين رفتن زيستگاه يوزها توسط انسان ، كاهش منايع غذايي اين حيوان مانند آهو و غزال و جاده سازي هاي غير اصولي عوامل اصلي تهديد كننده حيات اين گربه سان است.

از اين رو با هدف حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي با همكاري برنامه توسعه سازمان ملل و سازمان حفاظت محيط زيست در سال 2001 در كشور شروع به كار كرد امري كه سبب شد اين حيوان از خطر انقراض نجات يابد اما به دليل كاهش شديد جمعيت همچنان در معرض تهديد قرار دارد.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن