تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819419806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار هيئت كوهنوردي همدان نسبت به صعودهاي زمستاني


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: هشدار هيئت كوهنوردي همدان نسبت به صعودهاي زمستاني
هيات كوهنوردي استان همدان به گروههاي كوهنوردي هشدار داد بدون هماهنگي با اين هيات از صعود زمستاني به قلل مرتفع خودداري نمايند.


رئيس هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي استان در گفتگو با خبرگزاري برنا در همدان با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به شروع فصل سرما و افت شديد دماي هوا در چند روز اخير و با در نظر گرفتن نوع و ميزان بارش ها در ارتفاعات استان همدان از عموم علاقمندان و كوهنورداني كه در اين روزها قصد صعود دارند، مي خواهيم نكات ايمني را رعايت كنند.

مهدي كرمي افزود: باتوجه به بارش برف در ارتفاعات احتمال ليزخوردن در مسير و شيب ها افزايش يافته و بارش برف در روزهاي اخير نيز زمينه شيب هاي تند را ايجاد كرده است.
وي اضافه كرد: براي صعود در چنين شرايطي بهتر است كوهنوردان به صورت انفرادي صعود نكنند و در صورت اين اقدام ضمن اطلاع به والدين خود، از مسير هاي نرمال ، قابل دسترس و داراي شيب كم به ارتفاعات بروند.
وي بيان داشت: همچنين در صورت بروز حادثه براي خود و يا هر يك از همنوردان ضمن حفظ خونسردي و پرهيز از هرگونه اقدام احساسي، مراتب را به ارگان ها و مراكز امدادي نظير هلال احمر ، هيات كوهنوردي ، آتش نشاني ، اورژانس يا پليس 110 اطلاع دهند و در صورت وخامت اوضاع تا حصول نتيجه و رسيدن نيروهاي امدادي ضمن برقراري ارتباط مستمر منتظر باشند.
كرمي در ادامه گفت: كوهنوردان مسيرها و ارتفاعاتي را براي صعود انتخاب كنند كه در طول مسير داراي جان پناه بوده و يا در حين صعود ارتباط تلفن همراه در مسير ها برقرار باشد.
وي از كوهنوردان خواست، از راهنمايي ها و مسيريابي و يا پيشنهاد مسير توسط افراد غريبه و يا غير حرفه اي در تصميم گيري استفاده نكنند.
رييس هيات كوهنوردي و صعودهاي ورزشي همدان يادآور شد: با توجه به بالا بودن خطر حملات قلبي و عروقي در ارتفاعات، از افراد داراي بيماريهاي مزمن قلبي ، عروقي و تنفسي تقاضا مي شود از صعود خودداري كرده و يا با رعايت كامل اصول ايمني و مشورت با پزشك مبادرت به كوهپيمايي كنند.
وي يادآور شد: در روز هاي برفي و شرايط سفيدپوش شدن كوه ها از لباسهايي با رنگ متمايز با برف نظير قرمز ، سبز فسفري ، نارنجي و استفاده شود و لباس گرم و مناسب در شرايط مختلف همراه داشته و قبل از صعود نحوه استفاده و زمان هاي كم كردن و يا اضافه كردن لباس را مرور كنند چرا كه نداشتن برنامه براي اين امر به راحتي مي تواند شرايط مساعد بروز سرمازدگي را فراهم كند.
وي افزود: طبق بررسي هاي به عمل آمده تحليل و كمبود شديد انرژي در شرايط برودت جوي در كوه عامل بروز حوادث زيادي بوده و بايد قبل از صعود، غذا هاي مقوي و پركالري مصرف شود و در طول مسير صعود نيز با رعايت اصول تغذيه در كوهپيمايي از مايعات گرم داراي مواد رقيق قندي استفاده كرده و كوهنوردان آب ، غذا و چراغ مناسب سوختي به همراه داشته باشند.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن